Luin hallitusohjelman, enkä löytänyt sieltä mitään köyhien oloja huonontavaa.
Jäikö minulla jotain oleellista näkemättä, koska ainoa miinus oli indeksi korotuksen jäädyttäminen. Positiivista sen sijaan oli yksinäisten toimeentulon tarkistaminen.
Kommentit (9)
http://www.hs.fi/politiikka/a1433127909225
Joku muu kuitenkin löysi jotain pientä. Mutta ehkä olivat sitten väärässä?
Taisi sinulta jäädä aika paljonkin sitten huomaamatta. Luithan liitteet myös?
Olen itse lukenut sen ja heti tulee mieleen ainakin seuraavat heikennykset:
- Työn vastaanottovelvoitteen tiukentaminen ja velvoite osallistua aktivointitoimepiteisin työttömille (ns. pakkotyö)
- Ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan heikennyksiä
- vuorotteluvapaasysteemi tiukentuu tai poistuu kokonaan
- koeajat uudessa työssä pitenee
- "joustavoitetaan" työnantajan velvollisuutta ottaa takaisin irtisanottu työntekijä
- isot säästöt koulutuksesta ja opetuksesta (koulu- ja päiväkotiryhmien koot kasvaa)
- opiskelijoiden etuihin heikennyksiä
- jos ei työntekijöiltä riistävää yhteiskuntasopimusta synny, niin 1,5 miljardin lisäleikkaukset iskee
Älä nyt hallitusohjelmaa lue, jos hallitusohjelmasta tietoa haluat. Lue opposition katkeria vuodatuksia, sillä niissä on Korkea Toverillinen Totuus. Sen he kirjoittivat valmiiksi jo ennen kuin hallitusohjelmaa näkivätkään.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:51"]
Älä nyt hallitusohjelmaa lue, jos hallitusohjelmasta tietoa haluat. Lue opposition katkeria vuodatuksia, sillä niissä on Korkea Toverillinen Totuus. Sen he kirjoittivat valmiiksi jo ennen kuin hallitusohjelmaa näkivätkään.
[/quote]
Miksi porvarit näkevät vihervassarit niin hirveinä? Ettei vaan vihervassarit ajattelisi kaikkien etuja toisin kuin porvarit ajattelevat vain hyvätuloisten etuja seistessään vielä heikompien maalla.
Ei tossa minunkaan mielestäni ole mitään joka heikentäisi köyhän elämää, tuonkin orjatyön voi välttää olemalla itse aktiivinen ja tekemällä vaikka pätkätöitä silloin tällöin.
Voi jeesus.
Edellä mainittujen asioiden lisäksi hallitus laskee pieni- ja keskituloisten ansioveroprosenttia. He tulevat saamaan pari kymppiä kuussa enemmän käteen.
MUTTA vastaavasti välillisiä veroja korotetaan. Nyt jo olemme tilanteessa, jossa ansioverotus muodostaa pienemmän osan verotuksesta kuin välilliset verot. Välillisiä veroja ovat aiemmatkin hallitukset korottaneet, siksi meillä on näin kallis energia (tulee nousemaan), joka vaikuttaa ihan jokaisen asumiseenkin. Meillä on hemmetin kallis ruoka.
Siirtämällä verotuksen painopistettä välillisiin veroiin, hallituksemme (myös ne edelliset) ovat saaneet aikaan tasaverotuksen. Se, jos mikä, iskee pahimmin pienituloisiin.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:51"]
[/quote]
Älä viitsi, äänestin persuja, mutta vähän kylmää tuo paperi, enkä ole ainoa.
Puusilmä. Tai idiootti.