Ylioppilahja tyttärelle, mutta mitä? Budjetti 1000e
Tuli sellainen potti, etten olisi uskonut..ei kuitenkaan se Suomen paras ällämäärä :D
Mutta nyt voisi muistaa lasta isosti. Kertokaa jotain HYVIÄ lahjaideoita?:)
Kommentit (28)
Mä sain yo-lahjaksi vanhemmiltani 5v sitten ihan rahana 1000e.
Itse varmaankin jakaisin budjetin kahtia, toisella puolikkaalla jotain järkevää tyttären omaan kotiin, toisella puolikkaalla jotain mukavaa ja rentouttavaa, vaikka kakkosen ehdottama matkalahjakortti.
Tuolla rahalla saa hienot kirjaillut lakanat vahvasta kankaasta. Eduskunnan torkkupeittoja et saisi kuin parikymmentä.
No rahana ainakin itse haluisin.. Ellei sitten tyttö tarvitse jotain isoa hankintaa (tietokone, tv yms) mutta rahana varmaan paras :)
T. 18 v tyttö
500e matkalahjakortti ja lopuilla joku tyylikäs aikaakestävä (timantti)koru.
Riippuu siitä, onko lapsella jotain tiettyä mielenkiinnon kohdetta. Itse en antaisi pelkkää rahaa, koska omalle lapselle olisi hieno antaa tietty hienosta saavutuksesta muistuttava lahja.
Matkalahjakortti, tai matka (vaikka sinun kanssasi, jos olette oikeasti läheisiä!) jonnekin lapsen pitkään haaveilemaan paikkaan olisi hieno lahja. Omasta kodista ja sen laittamisesta haaveilevalle 6 hengen astiasto voisi olla mieluinen lahja. Urheilevalle taas vaikka uusi mieluinen maantiepolkupyörä. Musisoivalle uusi kauan haaveiltu soitin.
Näitä riittää, mutta itse sanoisin, että ÄLÄ osta korua (niitä tulee lahjaksi muutenkin, ja suurin osa jää käyttämättä harvoja tilaisuuksia lukuunottamatta) ÄLÄKÄ anna pelkkää rahaa tai yleistä (esim. Stockmann) lahjakorttia. Mielummin mietit tytön kanssa yhdessä, mitä hän toivoisi, kuin annat vain kasan käteistä. Se lämmittää mieltä hetken, mutta lahjasta ei jää minkäänlaista muistoa ja rahaa kuluu sitten aikanaan johonkin, kiinnittämättä siihen huomiota.
Itse tuon ikäisenä toivoin rahaa, ja sain omilta vanhemmilta 1000€ rahana lahjaksi.
Itse sain 2000e rahana, joten mieluinen lahja kyllä oli! :)
Kirjoituksista kyllä jo vuooooosia!
Kirjoitin LLLEMM viime vuonna enkä saanut mitään vanhemmilta lahjaksi. Mitä tahansa päätät antaa tyttärellesi, hän varmasti arvostaa sitä :)
Itse olisin halunnut aidot timantti korvikset, kun aina on ollut vain cirkoneita.
Merkkilaukku (esim: louis Vuitton tms), jos tyttäresi arvostaa sellaisia.
Minä sain sitä enemmän satasia mitä enemmän älliä tuli eli sain myöskin lähemmäs tuhat euroa ihan rahana, olin lähdössä kesällä reissuun joten tuo maksoi osan lennoista. Ihan täydellinen lahja, olin budjetoinut maksavani matkan ihan itse joten sain sitten ihan palkita itseni rentoilulla lomalla kun oli äidin ja isin lahja rahat taskussa.
Me ostimme pojalle huonekaluja, jotka hän itse valitsi. Ei ihan noin isolla summalla, mutta kuitenkin sai mieleistään ja katsoi sellaista, mikä käy pieneenkin asuntoon.
Kysy suoraan häneltä, yo lahjan ei tarvi olla yllätys. Ite toivoin ja sain kalliit kengät.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 20:50"]Itse olisin halunnut aidot timantti korvikset, kun aina on ollut vain cirkoneita.
[/quote]
Kannattaa palata takaisin sinne lukioon, kun ei tuo oikeinkirjoitus oikein suju. Mitenhän pääsit edes ylioppilaaksi...? ( * Zirkoni )
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 20:34"]No rahana ainakin itse haluisin.. Ellei sitten tyttö tarvitse jotain isoa hankintaa (tietokone, tv yms) mutta rahana varmaan paras :)
T. 18 v tyttö
[/quote]
Vahinkoalapeukku! Sori :)
Oma lukioaikani oli henkisesti todella kuormittavaa elämänaikaa ja äitini varmasti siitäkin syystä muisti minua turhankin arvokkailla lahjoilla, joista olen joka tapauksessa todella kiitollinen. Eniten oisin toivonut varmaan yhteistä lomamatkaa, hän kun on yrittäjä ja ollut aina kiireinen eikä sellainen onnistu tuosta vaan... Hän siis muisti minua MacBookilla ja kauan toivomallani epilaattorilla johon itse en kyennyt säästämään rahaa vaikka töissä kävinkin koko lukion ajan. Läppäri on joka päivä käytössä. Kannustan sinua ap puhumaan tyttäresi kanssa, meillä nuorilla on täysin erilaisia toivomuksia lahjojen suhteen. :)
Ap, mikä on Ylioppilahja? Ylioppilaslahjasta olen kuullut, mutta en ylioppi. Hohhoijaa..
Matkalahjakortti