Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä 4kk ulkomailla - vuokranantaja ei hyvitä

Vierailija
18.05.2015 |

Elikkäs elikkäs, poikaystäväni suorittaa neljä kuukautta opinnoistaan ulkomailla. Toimitin vuokranantajalle yliopiston kelaa varten kirjoittaman todistuksen, jossa mainitaan tarkka asuinpaikka ulkomailla. Vuokranantajan mukaan tämä ei ole riittävä todiste, eikä suostu hyvittämään vesimaksua poikaystävän osalta. Rahat muutenkin tiukassa kun minulle jää vuokra kokonaan maksettavaksi ja vesimaksu on mielestäni henkeä kohden aika korkea (30/henkilö/kk) Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? Onko normikäytäntö vai onko vuokranantaja vain mulkku?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas korkea vesimaksu, onko asunto muuten edullinen vai miksi olette päätyneet siihen?

Itse pidän sitä jo aika hintavana jos vesimaksu henkilöltä on hirveän monta euroa yli kahdenkymmenen, omissa asunnoissa se on ollut 18-20

Vierailija
22/28 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 21:07"]

Onpas korkea vesimaksu, onko asunto muuten edullinen vai miksi olette päätyneet siihen?

Itse pidän sitä jo aika hintavana jos vesimaksu henkilöltä on hirveän monta euroa yli kahdenkymmenen, omissa asunnoissa se on ollut 18-20

[/quote]

Poikaystäväni on asunut tässä asunnossa ennen minua. Mielestäni vuokra on aika korkea (tosin asutaan Helsingissä), terveydellisten rajoitteiden takia vaan on vaikeaa löytää sopivaa asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 21:07"]

[/quote]

30e ei kuulosta kohtuulliselta vesimaksulta. Toisaalta pitäisi olla iloinen, ettei joudu maksamaan vettä kulutuksen mukaan...

Vierailija
24/28 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 20:53"]

Olen pahoillani että ketjuni ja typeryyteni asioidenhoidon suhteen sekä yleinen ymmärtämättömyyteni kiinteistöbisneksestä on pahoittanut niin monen mielen. Maalaisjärjellä ajateltuna mikäli poikaystäväni ei todistettavasti asunnossa asu, hän ei ole myöskään kuluttamassa vettä tuolta ajalta, eli maksetaan tyhjästä. Lillittää, koska kokonaisvuokra on lähes 80% kuukausituloistani, tuo 120 euroakin olisi ollut kiva käyttää johonkin muuhun kuin käyttämättömään veteen. Poikaystäväni on myös vuokrasopimuksensa aikana aiemmin oleskellut joitakin kuukausia ulkomailla, tällöin asunnossa oli alivuokralainen, ja vesimaksua meni vain yhdestä henkilöstä. Vuokranantaja on tietoinen siis näistä satunnaisista ulkomaankomennuksista.

[/quote]

Onko sinusta ihan reilua  että joudut yksin kantamaan vastuun huoneiston vuokrasta kun poikaystäväsi reissaa säännöllisesti noin pitkiä aikoja?

Jos poikaystävä asuisi yksin, hän varmaan joutuisi maksamaan vuokran kokonaan ellei löytäisi alivuokralaisia. Olisi ihan reilua jos hän osallistuisi jollain osuudella, edes sillä vesimaksulla sitten. 120 e on todella paljon.

Vierailija
25/28 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiössä lotrataan vettä, niin tottakai vesimaksut on korkeita! Suomessa koko vedenkulutus on ihan järkyttävää, vessakin vedetään juomavedellä :( mutta asiaan, kyllähän teidän tulee tuo vesimaksu maksaa. Miksei mies maksa ainakin sitä?? Silloin kun oma mieheni oli toisella paikkakunnalla harjoittelussa, niin hän maksoi puolet vuokrasta ja laskuista vaikka ei edes asunut asunnossa kolmeen kuukauteen. Olisi ollut kohtuutonta jättää toinen maksamaan isoa vuokraa yksin opiskelijabudjetilla. Nyt taasen, kun esimerkiksi mies on ollut kotona lukien pääsykokeisiin ja minä olen käynyt töissä, niin olen tietysti maksanut yhteiset kulut suurilta osin.

Vierailija
26/28 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 20:53"]

Olen pahoillani että ketjuni ja typeryyteni asioidenhoidon suhteen sekä yleinen ymmärtämättömyyteni kiinteistöbisneksestä on pahoittanut niin monen mielen. Maalaisjärjellä ajateltuna mikäli poikaystäväni ei todistettavasti asunnossa asu, hän ei ole myöskään kuluttamassa vettä tuolta ajalta, eli maksetaan tyhjästä. Lillittää, koska kokonaisvuokra on lähes 80% kuukausituloistani, tuo 120 euroakin olisi ollut kiva käyttää johonkin muuhun kuin käyttämättömään veteen. Poikaystäväni on myös vuokrasopimuksensa aikana aiemmin oleskellut joitakin kuukausia ulkomailla, tällöin asunnossa oli alivuokralainen, ja vesimaksua meni vain yhdestä henkilöstä. Vuokranantaja on tietoinen siis näistä satunnaisista ulkomaankomennuksista.

[/quote]

Onko sinusta ihan reilua  että joudut yksin kantamaan vastuun huoneiston vuokrasta kun poikaystäväsi reissaa säännöllisesti noin pitkiä aikoja?

Jos poikaystävä asuisi yksin, hän varmaan joutuisi maksamaan vuokran kokonaan ellei löytäisi alivuokralaisia. Olisi ihan reilua jos hän osallistuisi jollain osuudella, edes sillä vesimaksulla sitten. 120 e on todella paljon.

[/quote]

Ihan taloudellisista syistä - poikaystävälläni on ulkomaan asuntonsa vuokra maksettavana. Minä käyn puolestani kesän töissä. Opiskelijoita tässä molemmat ollaan.

Vierailija
27/28 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ulkomailla poikaystäväsi sitten asustaa? Harvoin muualla asuminen on yhtä kallista kuin suomessa.

Vierailija
28/28 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap sun ärtymyksen oikea osoite poikaystävä ei vuokranantaja? Ei ole reilua, että poikaystäväsi maksattaa sinulla asuntonsa varsinkaan, jos sinulla ei ole siihen varaa.