Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

läskiketjuista puheenollen.. Opetatteko te lapsia syömään oikein?

Vierailija
18.05.2015 |

esim syökö ne sokerijogurtit? minkälaista leipää? mehuja? suklaamuroja? Tästähän kaikki lähtee. Kyllä lapseni ovat saaneet karkkia ja jätskiä mutta KOHTUUDELLA ja vasta ruoan jälkeen. On aina ollut tärkeätä että päivittäin syövät kurkkua tai tomaatti, joku hedelmä. Suklaamuroja en ole sallinnut (mies joskus ostanut, hmmm) koska se on karkkia eikä ruokaa, saavat vaaleata leipää iltaisin JOS ottavat aauisin ruisleipää jne jne. Nyt kova taistelu 11veen kanssa että hän oppisi syömään maustamatonta jogurttia eikä niitä sokeripommeja - kyllä se tästä...Kukaan niistä neljästä (3 jo aikuisia)  ei ole ollut ylipainoisia eikä ovat tänä päivänäkään. Miten te edesautatte omien lastenne terveystottumukset?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:41"]

Kertokaapa, miksi ihmiset ovat useimmiten sekä hoikempia, että terveemmän näköisiä maissa, joissa sokeria syödään osana ihan tavallista ruokavaliota, joka päivä?  Mulla on tällainen näppituntuma, että jostain syystä ne hillovoileivät ja muu makea ei ole romuttanut heidän terveyttään. 

[/quote]

Mahtava musta tuntuu - argumentti ja viittaus hämärään ryhmään maita. 

Ok, ranskalaiset taitaa olla tutkitusti kohtalaisen hoikkia länsimaalaisiksi ja kasvattavat lapsensa ihan uskomattomalla moskalla. 

Vierailija
22/31 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin suhteen tuntuu, että ihan sama, mitä siellä kotona syö, kun päiväkodin välipaloilla opetetaan ihan varmasti se sokerin syönti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:37"]

Itse otan B12-vitamiinia purkista.

[/quote]

Pekka Puska totesi eräässä haastattelussa että kyllä ihmisten kannattaisi käyttä rahansa mieluummin oikeisiin lääkkeisiin kuin vitamiinkauppiaiden pillereihin. Vitamiinikauppa on nykyajan humpuukimuotia ja suuri huijaus että saadaan tyhmiltä rahat pois. Kaikki oikeat ravitsemuksen ammattilaiset ovat kertoneet että lautasmallin mukaisesti syömällä ihminen saa kaikki tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet. Ei tarvitse jauhopilleri kauppiaita rahoittaa.

Vierailija
24/31 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:39"]

Meillä syödään kaikkea kohtuudella, mikään ei ole kiellettyä. 

[/quote]

Tuskin syötte.

Vierailija
25/31 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:59"]

[/quote]

Pekka Puska totesi eräässä haastattelussa että kyllä ihmisten kannattaisi käyttä rahansa mieluummin oikeisiin lääkkeisiin kuin vitamiinkauppiaiden pillereihin. Vitamiinikauppa on nykyajan humpuukimuotia ja suuri huijaus että saadaan tyhmiltä rahat pois. Kaikki oikeat ravitsemuksen ammattilaiset ovat kertoneet että lautasmallin mukaisesti syömällä ihminen saa kaikki tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet. Ei tarvitse jauhopilleri kauppiaita rahoittaa.

[/quote]

Ketkä kaikki ammattilaiset?

Vierailija
26/31 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Pekka Puska saa sanoa ihan mitä tykkää, mutta ei se mun ruokavaliotani sentään sanele. :) On se nyt perhana että jonkun vegaanius ja täysin neutraali kertominen asiasta (en ole vaahdonnut, en käännyttänyt, en suositellut, vai näetkö sellaista?) saa aina jonkun tulemaan kertomaan, kuinka väärin se on. Omasta mielestäni esim. meidän perheen hiilijalanjäljen pienentyminen on todellakin tärkeämpää kuin Pekka Puskan tai random kanssapalstailijan pahamieli siitä, että tuen jonkun jauhopillerikauppiaan lompakkoa. :)

18

Vierailija
27/31 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mm Ursula Scwab, Pekka Puska, Fogelholm ym. johtavat ravitsemustieteilijät.

Vierailija
28/31 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:04"]

Miksi se 11v opettelee vasta nyt syömään jugurttia? Vai tarkoitatko, että olet tähän asti tarjonnut sokeripommeja ja nyt heräsit siihen, että hups - täähän ei olekaan terveystuote.

[/quote

Hän ei ole ikinä tykännyt jogurteista ja kun on syönyt sitä niin on ollut niitä sokeriversioita (n 1kerran kk:ssa) ja nyt yritän saada tämä läpi...  ap
[/quote]
No miksi sen pitäis syödä mitään jogurttia? Tai meinaatko että se kerran kuussa syöty sokerijogurtti kaataa maailman?

Vierailija
29/31 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mm Ursula Scwab, Pekka Puska, Fogelholm ym. johtavat ravitsemustieteilijät.

[/quote]

Juu, onhan nää ammattilaisia

Vierailija
30/31 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:04"] Miksi se 11v opettelee vasta nyt syömään jugurttia? Vai tarkoitatko, että olet tähän asti tarjonnut sokeripommeja ja nyt heräsit siihen, että hups - täähän ei olekaan terveystuote. [/quote Hän ei ole ikinä tykännyt jogurteista ja kun on syönyt sitä niin on ollut niitä sokeriversioita (n 1kerran kk:ssa) ja nyt yritän saada tämä läpi...  ap [/quote] No miksi sen pitäis syödä mitään jogurttia? Tai meinaatko että se kerran kuussa syöty sokerijogurtti kaataa maailman?

[/quote]

Tällainen juuri on minusta jotenkin ihmeellistä, että siitä ruokavaliosta puuttuu terve järki. Ihminen ei tarvitse jogurttia mihinkään. Silti ap on yrittänyt saada lapsensa syömään sitä. No, nyt lapsi syö sitä mutta vääränlaista. Nyt ap yrittää saada hänet syömään toisenlaista jogurttia. Ja kyse on siis kahdesta desistä jogurttia kuukaudessa. Tästä puuttuu suhteellisuudentaju, ja lähinnä tulee mieleen että ap:llä on voimakas tarve ylipäänsä kontrolloida lastensa elämää. Kuitenkin tuossa iässä lapsen pitäisi jo saada vähän liekaa, vähän tehdä niitä omiakin päätöksiä. Kuten nyt vaikka syödä se jogurttinsa tai jättää syömättä jos siltä tuntuu.

Vierailija
31/31 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas mulle viisaammat, että minkä takia mun veljenpojalle piti alkaa syöttää epäterveellisiä limsoja ja karkkeja jo siinä 2-vuotiaana? Minun maalaisjärkeni mukaan niiden aloittamista olisi voinut venyttää ainakin pari vuotta pidemmälle. Eihän se lapsi niitä ala vaatimaan kun vasta ensimmäisen kerran maistettuaan. Harmittaa tällainen hölmöily kaikkien lasten ja heidän vanhempiensa puolesta, koska olen itse saanut karvaasti kokea epäterveellisen ruokavalion seuraukset myöhemmällä iällä. Limsanjuonnistakin on helppo päästä eroon jos huomaa jotain haittavaikutuksia mitä se voi aiheuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi