Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut teistä neurotyypillisistä on niin draamahakuisia?

Vierailija
19.01.2022 |

Mun toinen isosisko on parhaillaan eroamassa toisesta poikaystävästään omasta tahdostaan kun tämä paljastui transihmiseksi ja nyt mun isosisko on muuttamassa kuunvaihteessa pois heidän yhteisestä asunnostaan, johon se entinen poikaystävä on jäämässä ja sinne on myös muuttamassa sen joku uus kämppis. Nyt viimeisen noin kuukauden ajan se entinen poikaystävä on uhkaillut mun toista isosiskoa itsemurhalla ja haukkunut sille meijän äitiä ja iskää myös siitä, kun äiti soitti sen isälle yks ilta ja ilmaisi meijän huolestuneisuuden kyseisen ihmisen tämänhetkisestä mielentilasta. Hän on siis koko viime syksyn aikana puhunut rumasti kotona ollessaan mun isosiskolle ja syönyt laittomia naishormoneita, ilmeisesti hormonipäissään syyttänyt mun isosiskoa viimeisen 3 viikon aikana jäävänsä kodittomaksi, kun sillä ei oo varaa maksaa uutta takuuvuokraa siitä kampästä kuunvaihteen jälkeen mun isosiskon muuton jälkeen (kyseessä kaksio Helsingissä) sekä pyytänyt lainaa mun isosiskolta siihen uuteen takuuvuokraan ja joihinkin muihin omiin kuluihinsa. On työssäkäyvä ihminen ja nyt mun isosisko tuntee syyllisyyttä siitä, kun muuttaa pois siitä kämpästä eron myötä omasta tahdostaan. Ollaan oltu jo yhteydessä hänen isäänsä ja kerrottu tilanne tälle ja yks ilta se entinen poikaystävä oikein soitti mun äidille ja pahoitteli toimineensa todella typerästi.
Nyt viime viikolla käytiin hakemassa mun isosiskon tavarat heidän kämpästä ja sitä ennen se uhkasi tekevänsä taas itsemurhan. Oli kuitenkin ihan ok tilassa tuolloin ja töissä päivällä kun olin muuttopakkaamassa isosiskon kanssa siellä. Kuitenkin ne uhkailu- ja syyttelyviestien lähettelyt jatkui jälleen sen jälkeen ja nyt mun isosisko itkee ja syyttelee itseään täällä meijän äidin luona, että pelkää saavansa sen entisen poikaystävän perheen vihat päälleen, jos löytää sen poikaystävän kuolleena heidän kämpästään tammikuun viimeisenä päivänä kun käy hakemassa sieltä vielä 2 omaa tavaraa ja viimeiset postinsa.

Näin aspergerihmisenä mua ärsyttää suunnattomasti, kun jotkut ihmiset voivat harrastaa tällaista kaksinaamaisuutta, vierittää omat ongelmansa toisen syyttömän ihmisen niskoille ja uhkailemalla jollain, joka ei ole toisen osapuolen vika. Tämmönen toiminta on erittäin kaukana mun henkilökohtaisesta moraalikäsityksestä.

Miten jotkut ihmset voi ylipäätään edes toimia noin parisuhteen päättyessä? Miksei eron käytännön asioita voi hoitaa diplomaattisesti ja yhteisymmärryksessä neutraaleissa väleissä ja sen jälkeen jatkaa omaa elämäänsä normaalisti? Minkä ihmeen takia siitä pitää kehittää väkisin draamaa? Itse en kattelis tommosta ihmistä päivääkään, jos tommosen seikan saisin esiin hänen luonteestaan. Ja transseksuaaleja vastaan mulla ei ole mitään.

T: asperger nuorimies

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi lukea noin pitkää viestiä, joka jo otsikollaan viestii olevansa juurikin sitä mainittua draamanhakua.

T: ADD

Vierailija
22/22 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nepsytkö eivät ole draamahakuisia?? :D

Toki mekin voijaan olla mutten itse ole henkilökohtaisesti noin draamahakuinen sentään. Ajattelen henkilökohtaisesti asioista enemmän järkipohjaisesti mun vanhimman isosiskon ja iskän tapaan enemmän kuin tunnepohjaisesti, vaikkei niillä olekaan diagnosoitua aspergeria.

T: Ap

Ja sitten saat kohtauksen ja draamailet jostain rutiinin rikkoutumisesta tai "väärin" tehdystä asista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan