haluaisin haluta lasta mutta en halua
Koska se vauvakuume iskee? Olen 30-vuotias ja kaverit ympärillä lisääntyy. Minä haluaisin haluta lasta mutta kun en vaan halua. Kun oikein tutkin sisimpiä tuntojani, niin ei, en vaan koe mitään halua saada lasta. En siis tarkoita olevani vela vaan odotan, koska oma vauvakuumeeni iskee ja pelkään ettei se iske koskaan.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:34"]Ei kannata hankkia lapsia. Lapsettomat ovat onnellisempia.
[/quote]
Itselläni kaksi 50 ylittänyttä lapsetonta tätiä ja voin kertoa, että ei todellakaan ole. Yksinäisyys varsinkin joulun ja muiden juhlien aikana on kuulemma kamala ja katuvat sitä, ettei tullut lapsia hankittua. Toisella on hyvä mies, toinen eronnut.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:34"]Ei kannata hankkia lapsia. Lapsettomat ovat onnellisempia. [/quote] Itselläni kaksi 50 ylittänyttä lapsetonta tätiä ja voin kertoa, että ei todellakaan ole. Yksinäisyys varsinkin joulun ja muiden juhlien aikana on kuulemma kamala ja katuvat sitä, ettei tullut lapsia hankittua. Toisella on hyvä mies, toinen eronnut.
[/quote]
Kyllä lapsettomat ovat onnellisia. Turha yrittää kiistää faktoja:
"Tutkimus toisensa jälkeen osoittaa, että lapsettomat ovat onnellisempia kuin ne, joilla on lapsia. Onnellisuus näyttäisi karkaavan yhä kauemmaksi lapsiluvun kasvaessa. Kahden lapsen vanhemmat ovat onnettomampia kuin yhden, ja kolmen lapsen vanhemmat onnettomampia kuin kahden. Tämä negatiivinen yhteys lasten määrän ja onnellisuuden välillä pätee maasta toiseen."
Ei niitä ole pakko haluta tai tehdä, hönö. Itse tiesin jo 5v että haluan lapsia ja sainkin lapsen melkein pari vuotta sitten. En voisi olla onnellisempi, ei ole mitään muuta, mitä halusin yhtä kovasti.
Mulla ainakin meni viimeisetki halut saada lapsia kun kaverit alko alko saamaan niitä :D
Turha odotella mitään mystistä vauvakuumetta. Vähän kuin odottaisi asuntokuumetta ennen kun voi ostaa omistusasunnon. Tai matkakuumetta ennen kun voi lähteä matkalle. Vauva hankitaan, kun olosuhteet ovat sopivat ja vauvan hankkiminen tuntuu hyvältä ajatukselta. Kaikista ei koskaan tunnu siltä ja silloin vauvaa ei tarvitse hankkia. Ja pitää myös muistaa, että kaikki eivät saa lasta, vaikka miten haluaisivat.
Eihän se pakko ole ja väkisin ei kannata tehdä. Ehkä vuoden päästä olet valmis ja haluat lapsen :)
Ei minullakaan vauvakuume tullut koskaan, mutta tiesin kyllä että haluan joskus lapsia. 33v koin ajan olevan siihen kypsä enkä ole kyllä katunut hetkeäkään. Omia lapsia ei vain rakasta, heihin rakastuu, sanoi joskus joku ja se pitää kyllä paikkansa :)