Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluaisin haluta lasta mutta en halua

Vierailija
18.05.2015 |

Koska se vauvakuume iskee? Olen 30-vuotias ja kaverit ympärillä lisääntyy. Minä haluaisin haluta lasta mutta kun en vaan halua. Kun oikein tutkin sisimpiä tuntojani, niin ei, en vaan koe mitään halua saada lasta. En siis tarkoita olevani vela vaan odotan, koska oma vauvakuumeeni iskee ja pelkään ettei se iske koskaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:34"]Ei kannata hankkia lapsia. Lapsettomat ovat onnellisempia. [/quote] Itselläni kaksi 50 ylittänyttä lapsetonta tätiä ja voin kertoa, että ei todellakaan ole. Yksinäisyys varsinkin joulun ja muiden juhlien aikana on kuulemma kamala ja katuvat sitä, ettei tullut lapsia hankittua. Toisella on hyvä mies, toinen eronnut.

[/quote]

Kyllä lapsettomat ovat onnellisia. Turha yrittää kiistää faktoja:

"Tutkimus toisensa jälkeen osoittaa, että lapsettomat ovat onnellisempia kuin ne, joilla on lapsia. Onnellisuus näyttäisi karkaavan yhä kauemmaksi lapsiluvun kasvaessa. Kahden lapsen vanhemmat ovat onnettomampia kuin yhden, ja kolmen lapsen vanhemmat onnettomampia kuin kahden. Tämä negatiivinen yhteys lasten määrän ja onnellisuuden välillä pätee maasta toiseen."

[/quote]
Juu, ovat varmasti jos kyse on nuorista ihmisistä. Jos taas sama kysely tehtäisiin vanhemmille niin tulos olisi eri.

Vierailija
2/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi vanhainkodissa on niin ruuhkaisaa, kun lapset käyvät kilvan katsomassa vanhempiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v. ja alan kallistumaan siihen, että yhteiskunnan ehdollistamisesta huolimatta sekä yksilönä että parisuhteessa voin olla "kokoinainen" ilman jälkikasvua. 

Vierailija
4/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:34"]Ei kannata hankkia lapsia. Lapsettomat ovat onnellisempia.
[/quote]
Itselläni kaksi 50 ylittänyttä lapsetonta tätiä ja voin kertoa, että ei todellakaan ole. Yksinäisyys varsinkin joulun ja muiden juhlien aikana on kuulemma kamala ja katuvat sitä, ettei tullut lapsia hankittua. Toisella on hyvä mies, toinen eronnut.
[/quote]

Olen vela ja tätä pelkään. Mutta en vaan voi tehdä lapsia sen takia, että joku viihdyttäisi kun olen vanha kun en lapsia muuten halua.

Vierailija
5/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin haluta lapsia vasta 38 vuotiaana. Olin 40 kun esikoinen syntyi ja kuopusten syntyessä 42. Aiemmin halunnut lapasia mutta nyt äitiys on musta aivan ihanaa.

Vierailija
6/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vanha 50-vuotias muka on? Kun en 38-vuotiaanakaan välitä lapsista, minkä pitää muuttua, että 15-20 vuoden kuluttua alkaa kiinnostaa? Vaikea kuvitella, että mahdollisesti kärttyisenä ja sairaana vanhuksenakaan alkaisin sietää lasten seuraa paremmin. Siinä vaiheessa elämänlaatu on huono jo muutenkin. Mieluummin elän parhaina vuosinani näköistäni elämää.

Vierailija
7/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:34"]Ei kannata hankkia lapsia. Lapsettomat ovat onnellisempia.
[/quote]
Itselläni kaksi 50 ylittänyttä lapsetonta tätiä ja voin kertoa, että ei todellakaan ole. Yksinäisyys varsinkin joulun ja muiden juhlien aikana on kuulemma kamala ja katuvat sitä, ettei tullut lapsia hankittua. Toisella on hyvä mies, toinen eronnut.
[/quote]

Olen vela ja tätä pelkään. Mutta en vaan voi tehdä lapsia sen takia, että joku viihdyttäisi kun olen vanha kun en lapsia muuten halua.
[/quote]
Ei kenenkään pidä tehdäkään lapsia jos niitä ei halua, eihän se ollut mun pointti! Pointtini oli että jos on kahden vaiheilla ja vain odottelee jotain kunnon kuumetta, niin kohta mieluummin vaan tekisin lapsen ilman sitä.kuumetta. Enemmän ne tuntuvat katuvan, jotka sitten jättivät tekemättä. Tietty on niitä, jotka ei halua koskaan takuulla lasta ja sekin on ihan ok.

Vierailija
8/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:34"]Ei kannata hankkia lapsia. Lapsettomat ovat onnellisempia.
[/quote]

No kyllä mä oon paljon onnellisempi kun sain lapsen.
Upea lapsi joka pääsee ylioppilaaksi.

9/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olla hankkimatta niitä pentuja. Ihan riittävästi tällä pallolla on populaa.

Vierailija
10/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:33"]Vauvan tuottavuus on NOLLA
[/quote]

Sinulla on iso POLLA

Vierailija
11/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:34"]Ei kannata hankkia lapsia. Lapsettomat ovat onnellisempia. [/quote] No kyllä mä oon paljon onnellisempi kun sain lapsen. Upea lapsi joka pääsee ylioppilaaksi.

[/quote]

Saattaisit olla vielä onnellisempi ilman lasta.

Vierailija
12/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, haluaisin haluta lasta mutta en taida haluta. Olen 28-vuotias enkä tunne sisäistä tarvetta lisääntyä enkä kaipaa omaa lasta. Olen taipuvainen ajattelemaan asioita järjellä ja se elinikäinen huoli ja vastuu lapsesta tuntuu raskaalta asialta. Kun yritän miettiä "fiilispohjalta", päädyn siihen että olisi kiva jos minulla joskus olisi aikuinen lapsi. Tämä ainoa lapsenhankintaa puoltava ajatus kalvaa mieltäni, olisi helpompaa jos en edes haluaisi haluta ja voisin olla vaan tyytyväinen. 

Harmillista on se, että mieheni on varma että haluaa lapsen ja puhuu asiasta jatkuvasti. En minä voi hyvää hyvyyttäni alkaa kantaa meille lasta, jota en ainakaan vielä oikeasti halua.

Vierailija
13/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on selvästi hyvin romantisoitu käsitys vanhemmuudesta. Muuten olisit kiitollinen siitä, ettet halua lasta.

Vierailija
14/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Oon kohta 32.

Vierailija
15/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan itsekin vauvakuumetta kun olen jotenkin siinä käsityksessä että se on luonnonlaki ja tulee, jos ei kaikille niin ainakin lähes kaikille.
N28

Vierailija
16/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:23"]

Odotan itsekin vauvakuumetta kun olen jotenkin siinä käsityksessä että se on luonnonlaki ja tulee, jos ei kaikille niin ainakin lähes kaikille. N28

[/quote]

Ei tule läheskään kaikille. Ja vaikka tulisikin, ei se tarkoita, että lapsia kannattaisi silti hankkia.

Vierailija
17/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme liian realisteja. Ei se vauvaelämä nin ihanaa ole, vaikkakin lopulta vanhemmuus onkin hieno asia. Tulot laskevat, kun on enemmän päitä perheessä, aika on kortilla ja väsymys on loputon. Joskus pitää vaan osata jättää ehkäisy pois ja se on menoa sitten!

Vierailija
18/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan tuottavuus on NOLLA

Vierailija
19/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluasin haluta käydä töissä mutta en halua.

Vierailija
20/27 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hankkia lapsia. Lapsettomat ovat onnellisempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä