Saiko kukaan äidinkielestä L?
Kommentit (44)
Minä. Lukiossa sain tasaista kasia ja YTL:ään lähti tänä keväänä vahvana M:nä ja laudaturina tuli takas, ihan superylläri, mutta kiva sellainen :)
Ei KUKAAN EI OLE KOSKAAN saanut äikästä ällää.
Ihan yhtä mahdollista kuin mistä tahansa muusta aineesta. Se mahis on AINA 5%.
Minä sain, ja myös mieheni on kirjoittanut äidinkielestä laudaturin.
Mun tyttö sai - ei tänä vuonna 2011. Ja sai monesta muustakin. Huonoin e. On se niin väärin. että pitkän matikan lukijoilla on 13 kurssia ja joissakin aineissa 3. Matikka pitäisi jakaa geometrian, tod.näk.laskennan ym. kursseiksi ja jokaisesta oma kirjoitus. Jotain kohtuullisuutta.
Minä olen aikoinaan kirjoittanut äikästä ällän.
Minä myös :D lähti lukioltamme E:nä ja tuli takas vahvana ällänä. Muistan aina sen hetken kun avasin sen kuoren. Äikänopettaja seisoi vielä vieressä. Hiii :D
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:19"]
[/quote]
Tällä palstalla on kyllä helppo erottaa joukosta ne, joilla on edes teoriassa mahdollisuus kirjoittaa L. :)
Tietysti, mikä ihme se nyt on. Itse asiassa molemmat äidinkielen tekstini lähtivät yo-lautakuntaan vahvoina ällinä, ja sellaisina tulivat molemmat myös takaisin.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:23"]
Sain! Tosin vuosi oli -87.
[/quote]
Mitä meinaat? Minä väitän, että sinun aineesi on tuolloin arvosteltu ankarammin kuin mitä nykyään arvostellaan. Eli ei sinun älläsi mitenkään vähemmän arvokas ole.
Minäkin sain äidinkielestä (odottamattoman) L:n keväällä 2011.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:19"]
[/quote]
Tällä palstalla on kyllä helppo erottaa joukosta ne, joilla on edes teoriassa mahdollisuus kirjoittaa L. :)
[/quote]
Sori, oot väärässä. Kirjotin 6 ällää.
Pisterajaa on alennettu nykyisissä kirjoituksissa, koska harva osaa enää kirjoittaa virheetöntä äidinkieltä.
Tällä palstallako? Mitä vittua sä luulet?