En ole tyytyväinen lapseni todistukseen
Eli teinin peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo jäi kasiin. En tiedä, mitä tuon kanssa tekisin. Lusmuillut koko vuoden ja vältellyt läksyjen tekoa ja kokeisiin lukemista parhaansa mukaan. Pääse takuuvarmasti kouluun johon haki, mutta en voi mutta sanoa, kuin että olen todella pettynyt. Lahjoja tuolla olisi vaikka muille jakaa, mutta kun neiti istuu mieluummin jälki-istunnossa ja lintsaa mahdollisimman monta tuntia päivässä. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Näin vasta tänään hänen todistuksensa, sillä olen ollut sairaalassa. Mietin vain, että miksei voi edes yrittää?
Kommentit (31)
Olet ollut kauan sairaalassa? pitäiskö sun viettää aikaa sen lapsesi kanssa joka on varmaan järkyttynyt sairaudestasi, eikä haukkua todistuksesta, joka on ihan hyvä?
Kasin keskiarvohan on ihan hyvä. Jos pääsee varmasti sinne minne haki, niin asiassahan ei ole ongelmaa. Pelkkää teiniangstia, ehkä lukiossa jaksaa panostaa, jos lahjoja kerran on. :)
Tuo keskiarvo on hyvä, pääsee useimpiin lukioihin tuolla keskiarvolla.
Hyväksy ensinnäkinse, että kaikki eivät voi olla ysin tai kympin oppilaita. Ole pikemminkin tyytyväinen, että lapsesi saa lusmuilemallakin noin hyvän todistuksen, koska kaikkie eivät pääse samaan edes ahkeralla opiskelulla. Jos ja kun hän nyt pääseehaluamaansa opiskelupaikkaan, niin eiköhän se motivaatiokin siitä kasva.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:27"]Olet ollut kauan sairaalassa? pitäiskö sun viettää aikaa sen lapsesi kanssa joka on varmaan järkyttynyt sairaudestasi, eikä haukkua todistuksesta, joka on ihan hyvä?
[/quote]
Vietämme kyllä yhdessä aikaa, enkä usko että tämä liitttyy sairauteeni, joka ei edes ole vakava. Tekee vain kaiken kiusatakseen isäpuoltaan ja minua.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:27"]Kasin keskiarvohan on ihan hyvä. Jos pääsee varmasti sinne minne haki, niin asiassahan ei ole ongelmaa. Pelkkää teiniangstia, ehkä lukiossa jaksaa panostaa, jos lahjoja kerran on. :)
[/quote]
Niin toivottavasti. On nimittäin aika omapäistä sorttia, vaikkakin luulisi nyt innostuvan kun on saanut hakea sinne minne haluaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:28"]Hyväksy ensinnäkinse, että kaikki eivät voi olla ysin tai kympin oppilaita. Ole pikemminkin tyytyväinen, että lapsesi saa lusmuilemallakin noin hyvän todistuksen, koska kaikkie eivät pääse samaan edes ahkeralla opiskelulla. Jos ja kun hän nyt pääseehaluamaansa opiskelupaikkaan, niin eiköhän se motivaatiokin siitä kasva.
[/quote]
Kyllähän minä sen hyväksyn ja tiedän mutta kun lahjoja olisi, eikä minusta ole reilua ettei hän tee koulun eteen yhtään töitä. Ja väkisinkin miettii miten jatkoopintojen kanssa jos hän ei opiskele. Sitä lukio ei niin vaan mennäkkään lukematta läpi.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:28"]Hyväksy ensinnäkinse, että kaikki eivät voi olla ysin tai kympin oppilaita. Ole pikemminkin tyytyväinen, että lapsesi saa lusmuilemallakin noin hyvän todistuksen, koska kaikkie eivät pääse samaan edes ahkeralla opiskelulla. Jos ja kun hän nyt pääseehaluamaansa opiskelupaikkaan, niin eiköhän se motivaatiokin siitä kasva.
[/quote]
Kyllähän minä sen hyväksyn ja tiedän mutta kun lahjoja olisi, eikä minusta ole reilua ettei hän tee koulun eteen yhtään töitä. Ja väkisinkin miettii miten jatkoopintojen kanssa jos hän ei opiskele. Sitä lukio ei niin vaan mennäkkään lukematta läpi.
[/quote]
Ja Ap siis olen ja muuten itse lukion opettaja. Enkä saa edeß omia kersoja kuriin.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:27"]Olet ollut kauan sairaalassa? pitäiskö sun viettää aikaa sen lapsesi kanssa joka on varmaan järkyttynyt sairaudestasi, eikä haukkua todistuksesta, joka on ihan hyvä? [/quote] Vietämme kyllä yhdessä aikaa, enkä usko että tämä liitttyy sairauteeni, joka ei edes ole vakava. Tekee vain kaiken kiusatakseen isäpuoltaan ja minua. Ap
[/quote]
Kyse on siis aivan muusta kuin todistuksen keskiarvosta.
Lapsi ei ole hyväksynyt vanhempiensa eroa tai äitinsä uutta puolisoa. Tai ainakin äiti ajattelee niin, että mitä tahansa tekee, tekee kiusatakseen äitiä ja tämän uutta puolisoa.
Nyt kannattaa varmaan miettiä hiukan muista kuin keskiarvoista tuota tilannetta.
[quote author="shatteredslashK" time="04.06.2015 klo 23:38"]Mitä sä valitat?
[/quote]
Jos et ymmärrä valitan tyttäreni huonoa opiskelumotivaatioa. Auttoiko?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:42"]
[quote author="shatteredslashK" time="04.06.2015 klo 23:38"]Mitä sä valitat? [/quote] Jos et ymmärrä valitan tyttäreni huonoa opiskelumotivaatioa. Auttoiko?
[/quote]
Ei auttanut. Ei ole mitään järkeä valittaa kasin todistuksesta. Kokemusta on, kun kaseista valitettiin. Paras antimotivaation synnyttäjä.
Oot kyllä pöhkö. Nuorina kuolleet vanhempani sanoivat aina että pääasia on, että pääset koulusta läpi.
En edes kehtaa kirjoittaa tähän, mitä meistä seitsemästä lapsesta on tullut.
Jos olisivat vaatineet jotakin, niin kaivoon olisi mennyt. Pyydä anteeksi tytöltäsi.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:27"]Olet ollut kauan sairaalassa? pitäiskö sun viettää aikaa sen lapsesi kanssa joka on varmaan järkyttynyt sairaudestasi, eikä haukkua todistuksesta, joka on ihan hyvä? [/quote] Vietämme kyllä yhdessä aikaa, enkä usko että tämä liitttyy sairauteeni, joka ei edes ole vakava. Tekee vain kaiken kiusatakseen isäpuoltaan ja minua. Ap
[/quote]
Kyse on siis aivan muusta kuin todistuksen keskiarvosta.
Lapsi ei ole hyväksynyt vanhempiensa eroa tai äitinsä uutta puolisoa. Tai ainakin äiti ajattelee niin, että mitä tahansa tekee, tekee kiusatakseen äitiä ja tämän uutta puolisoa.
Nyt kannattaa varmaan miettiä hiukan muista kuin keskiarvoista tuota tilannetta.
[/quote]
Lapsen isä on kuollut jo vuosia sitten. Hän oli silloin alle kouluikäinen. Isäpuolen on hyväksynyt jo monta vuotta sitten, mutta nyt heidän välinsä ovat menneet huonommaksi. Tyttö haluaa jostain syystä mieheni pois elämästämme. Olen yrittänyt keskustella, mutta ainoa syy tuntuu olevan se, että isäpuoli "määräilee". Ei kuulemma kelpaa miksikään isäksi tai muuksikaan. Ei ole hänen isänsä joten ei myöskään saisi puuttua hänen asioihinsa. Mies ei kuitenkaan ole tehnyt mitään väärää. Teini ei vain halua nähdä häntä yms. eikä edes kerro syytä. Mieskin tässä kärsii, kun ei tiedä mitä tekee vääri ja yrittää kuitenkin pysyä turvallisena aikuisena.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:28"]Hyväksy ensinnäkinse, että kaikki eivät voi olla ysin tai kympin oppilaita. Ole pikemminkin tyytyväinen, että lapsesi saa lusmuilemallakin noin hyvän todistuksen, koska kaikkie eivät pääse samaan edes ahkeralla opiskelulla. Jos ja kun hän nyt pääseehaluamaansa opiskelupaikkaan, niin eiköhän se motivaatiokin siitä kasva. [/quote] Kyllähän minä sen hyväksyn ja tiedän mutta kun lahjoja olisi, eikä minusta ole reilua ettei hän tee koulun eteen yhtään töitä. Ja väkisinkin miettii miten jatkoopintojen kanssa jos hän ei opiskele. Sitä lukio ei niin vaan mennäkkään lukematta läpi.
[/quote]
Lukio on helppo kuin esikoulu. Millä vuosisadalla elät? Jos tyttösi menisi amikseen, saisi todella tehdä töitä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:46"]Oot kyllä pöhkö. Nuorina kuolleet vanhempani sanoivat aina että pääasia on, että pääset koulusta läpi.
Jos olisivat vaatineet jotakin, niin kaivoon olisi mennyt. Pyydä anteeksi tytöltäsi.
[/quote]
Tahdon vain turvata lapselleni hyvän tulevaisuuden. En vaadi häneltä paljoa. Olisin vain halunnut että käy tunneilla eikä lintsaa puolia ajasta. Vielä seiskaluokalla todistu oli 9.96.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:28"]Hyväksy ensinnäkinse, että kaikki eivät voi olla ysin tai kympin oppilaita. Ole pikemminkin tyytyväinen, että lapsesi saa lusmuilemallakin noin hyvän todistuksen, koska kaikkie eivät pääse samaan edes ahkeralla opiskelulla. Jos ja kun hän nyt pääseehaluamaansa opiskelupaikkaan, niin eiköhän se motivaatiokin siitä kasva. [/quote] Kyllähän minä sen hyväksyn ja tiedän mutta kun lahjoja olisi, eikä minusta ole reilua ettei hän tee koulun eteen yhtään töitä. Ja väkisinkin miettii miten jatkoopintojen kanssa jos hän ei opiskele. Sitä lukio ei niin vaan mennäkkään lukematta läpi.
[/quote]
Lukio on helppo kuin esikoulu. Millä vuosisadalla elät? Jos tyttösi menisi amikseen, saisi todella tehdä töitä.
[/quote]
Juuri tällä. Millä itse. Olen lukiossa matematiikanopettajana ja sen voin sanoa että esim. Pitkä matematiikka ei mene lukematta hyvin arvosanoin läpi.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:46"]Oot kyllä pöhkö. Nuorina kuolleet vanhempani sanoivat aina että pääasia on, että pääset koulusta läpi.
[/quote]
Tahdon vain turvata lapselleni hyvän tulevaisuuden. En vaadi häneltä paljoa. Olisin vain halunnut että käy tunneilla eikä lintsaa puolia ajasta. Vielä seiskaluokalla todistu oli 9.96.
[/quote]
Ja ap siis olin
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:35"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:27"]Olet ollut kauan sairaalassa? pitäiskö sun viettää aikaa sen lapsesi kanssa joka on varmaan järkyttynyt sairaudestasi, eikä haukkua todistuksesta, joka on ihan hyvä? [/quote] Vietämme kyllä yhdessä aikaa, enkä usko että tämä liitttyy sairauteeni, joka ei edes ole vakava. Tekee vain kaiken kiusatakseen isäpuoltaan ja minua. Ap [/quote] Kyse on siis aivan muusta kuin todistuksen keskiarvosta. Lapsi ei ole hyväksynyt vanhempiensa eroa tai äitinsä uutta puolisoa. Tai ainakin äiti ajattelee niin, että mitä tahansa tekee, tekee kiusatakseen äitiä ja tämän uutta puolisoa. Nyt kannattaa varmaan miettiä hiukan muista kuin keskiarvoista tuota tilannetta. [/quote] Lapsen isä on kuollut jo vuosia sitten. Hän oli silloin alle kouluikäinen. Isäpuolen on hyväksynyt jo monta vuotta sitten, mutta nyt heidän välinsä ovat menneet huonommaksi. Tyttö haluaa jostain syystä mieheni pois elämästämme. Olen yrittänyt keskustella, mutta ainoa syy tuntuu olevan se, että isäpuoli "määräilee". Ei kuulemma kelpaa miksikään isäksi tai muuksikaan. Ei ole hänen isänsä joten ei myöskään saisi puuttua hänen asioihinsa. Mies ei kuitenkaan ole tehnyt mitään väärää. Teini ei vain halua nähdä häntä yms. eikä edes kerro syytä. Mieskin tässä kärsii, kun ei tiedä mitä tekee vääri ja yrittää kuitenkin pysyä turvallisena aikuisena.
[/quote]
Tuo selittää paljon. Silti tyttäresi todistus on hyvä. Kehu mieluummin kuin haukut. Kasin torkalla pääsee kyllä lukioon, mutta amikseen pääsy suosituimmille linjoille onkin vaikeaa.
Auttakaa. En tiedä mitä teen tuon tytön kanssa.