Mikä mielestänne on seksiä?
Kun jatkuvasti törmää tilastoihin ja muihin, joissa puhutaan vain yhdynnöistä. Eikö siis seksikerraksi lasketa vaikka nuolemista tai suikkaria?
Toiin sanoin seksikerta on vain se yhdyntä?
Kommentit (37)
Seksiä on se mikä tuottaa seksuaalista mielihyvää. On seksiä itsen kanssa ja toisen kanssa eli itsetyydytyskin on seksiä. Yhdyntäkertojen laskemista on paljon kritisoitu seksologien toimesta tutkimuksessakin (kun lasketaan ihmisten seksuaalista aktiivisuutta).
Viestittely vieraan kanssa jos varattu
Vierailija kirjoitti:
Eikös viestittely sitten sinkuille ole seksiä?
Itse myös olen sitä mieltä, että seksuaalista mielihyvää tuottava toiminta on seksiä riippumatta siitä, miten mielihyvä tuotetaan. On oikeastaan aika turhaa puhia esileikeistä, kun kuitenkin esimerkiksi käsillä ja suulla toisen hyväily tuottaa mielihyvää ja usein johtaa orgasmiin eli on selkeästi seksiä. Yhdyntä on vain yksi seksitapa muiden joukossa, erityisesti kun melko harvan seksikerran tarkoituksena tai seurauksena on suvun jatkaminen ja yhdyntä tapahtuu usein emättimen sijasta esimerkiksi peräaukkoon tai suuhun, joista ei suku jatku.
Monet seksologit tosiaan haluaisivat heittää romukoppaan tuon esileikki sanankin, siinähän voi hyvin saada orgasmeja eikä tarvitse johtaa yhdyntään, siis emätinyhdyntään. Myös se yhdyntäkeskeisyys huono asia, heidänkin mielestään.
Osmo Kontulankin mielestä yhdyntäketojen laskeminen tai siis vain yhdyntöjen laskeminen seksiksi on vääristävä, mutta sitä on käytettävä, kun muutoin ei olisi vertailukelpoinen aiempien vuosien tai vuoskymmentenkin vertailuu, ei siis voi kesken muuttaa. Sääli hänenkin mielestään.
Finsex-tutkimusta pitkään tehnyt Väestöliiton tutkimusprofessori Osmo Kontula ymmärtää arvostelun tutkimuksen joidenkin kysymysten hetero-oletuksesta ja yhdyntäkeskeisyydestä. Kysymyksiä ei hänen mukaansa kuitenkaan voi muuttaa, jotta eri vuosikymmeninä tehtyjen tutkimusten vertailtavuus säilyisi.– Tutkijana olen hieman käsitteiden vanki. Siellä on joitakin käsitteitä, joita hyvin mielelläni muuttaisin, mutta tutkimusmaailmassa asia vaan on niin, että jos sanankin muuttaa, niin tuloksia ei enää voi vertailla keskenään.
Kontula myös muistuttaa, että tutkimuksessa on 2000-luvulla noussut esiin myös merkittäviä seksikäyttäytymisen muutoksia. Näitä ovat esimerkiksi yhdyntämäärien väheneminen ja toisaalta itsetyydytyksen lisääntyminen. Lisäksi käsin tai suulla annettu seksi on hieman lisääntynyt.
Miehen imurointi, tiskaus, lastenhoito ja rikkinäisten laitteiden korjaus on seksiä koska tämä kuulemma tyydyttää naista ja valmistaa häntä esileikinomaisesti tulevaan yhdyntään jo aamusta alkaen, jos naistenlehtien tietoihin on luottamista.
M43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös viestittely sitten sinkuille ole seksiä?
Idiootti persu!
Yhdyntäkeskeisyys huonoa? Panetus ei poistu millään muulla kuin yhdynnällä. Suikkari ja varsinkin käteenveto on kuin kusisi housuihin, hetken lämmitys. Eivät täytä fyysistä, eikä varsinkaan henkistä vajetta.
Vierailija kirjoitti:
Yhdyntäkeskeisyys huonoa? Panetus ei poistu millään muulla kuin yhdynnällä. Suikkari ja varsinkin käteenveto on kuin kusisi housuihin, hetken lämmitys. Eivät täytä fyysistä, eikä varsinkaan henkistä vajetta.
Sitten sun pitää paneskella niin paljon että kutka lähtee. mutta älä pidä sitä kaikkien muiden normina, varsinkaan naisten. Etkö mitään muuta harrasta, ja nyt puhun naisestasi, jos sellainen on. Mitäs hän saa? Puhut nyt vain ikäänkuin seksi olisi vain miehelle tai sinulle.
Sinulle ei suikkari tai käteenveto jne...
Jaa että henkistä vajetta...esim maksullinenko sen täyttäät, tai random baarimuija. hehhee
Vierailija kirjoitti:
Jaa että henkistä vajetta...esim maksullinenko sen täyttäät, tai random baarimuija. hehhee
No ei tietenkään täytä kuin oma sielunkumppani ja vaimo. Henkinen vaje täyttyy kun sielut yhtyy. Se onnistuu vain kun kalu täyttää pillun. Siitä syntyy henkinen ja fyysinen hyvänolontunne joka yhdistää. Vaimo on samaa mieltä. Ei hänellekään ole pelkät lirputukset riittäneet.
Luin juuri noista pahoista tuskaisista yhdyntäkivuista. Niistä kärsii kuulemma 1 - 6 % naisista. Mitäs te näille antaisitte?
J a se että papan vaimo ei tyydyty muusta kuin kalusta, ei edelleenkään ole sama kuin kaikki naiset, tai edes miehet. Lisäksi itsekkin kertonut lukuisat kerrat, ettei saa sillä naimisella.
Mikä ihme ihmisiä riivaa, kun tuputetaan ainoana oikeana sitä omaa tyyliä. ja muu on ties mitä räpellystä tai lirputusta, hyvin halventavaa heitä kohtaan, jotka nimenomaan saavat parhaat orgasmit näillä "räpellyksillä ja lirputuksilla".
Tämä on mielipidekysymys, mutta itse pidän seksinä kaikkea toimintaa, jonka yhteydessä on saanut siemensyöksyn. On se sitten yhdyntä, käsi- tai suuhoito tai sooloseksi. Näin ollen kiihkeä suutelu ei ole mulle seksiä, eikä tiukasti määriteltynä käsihoitokaan, ellei se johda siemensyöksyyn. Näkökulmansa kullakin, mutta minulla tämä.
M42
Orgasmin saanti ei ole sama kuin sielujen yhtyminen yhdynnässä. Ei sitä mikään korvaa.
Ihan fine, jos jotain ei yhdynnät kiinnosta. Itse en olisi naisen kanssa jossa seksi jäisi vain ulkokohtaiseksi, eikä yhdyntä olisi molempien tavoite.
Vierailija kirjoitti:
Orgasmin saanti ei ole sama kuin sielujen yhtyminen yhdynnässä. Ei sitä mikään korvaa.
Ihan fine, jos jotain ei yhdynnät kiinnosta. Itse en olisi naisen kanssa jossa seksi jäisi vain ulkokohtaiseksi, eikä yhdyntä olisi molempien tavoite.
Miksi tämä kahtiajako? Siis voihan se yhdyntäkin kiinnostaa, ei ole joko tai! Mulle itselleni kelpaa kaikenlainen seksi, mutta EI pelkkäyhdyntä. Haluan muutakin, sillä yhdynnässä on vaikea saada e orgasmi. Ei kai miehet sentään ihan niin itsekkäitä ole etteivät soisi naisellekkin sitä tai niitä orgasmeja muutoinkin, jos ei yhdynnällä (onko se jokin ykkösvaihtoehto, ja sitten tulee jotkut kakkos- ja kolmosvaihtoehdot ikäänkuin korvikkeena.) Taas sitä aliarvostamista, ja oman saamisensa ylistämistä.
Kuinka tämä niin vaikea ymmärtää? Luulisi , että jokainen mies haluaa naisellekkin hyvää.
Seksikerraksi lasketaan, kun mies laukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Seksikerraksi lasketaan, kun mies laukeaa.
vitsikäs macho
odotas vaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä kahtiajako? Siis voihan se yhdyntäkin kiinnostaa, ei ole joko tai! Mulle itselleni kelpaa kaikenlainen seksi, mutta EI pelkkäyhdyntä. Haluan muutakin, sillä yhdynnässä on vaikea saada e orgasmi. Ei kai miehet sentään ihan niin itsekkäitä ole etteivät soisi naisellekkin sitä tai niitä orgasmeja muutoinkin, jos ei yhdynnällä (onko se jokin ykkösvaihtoehto, ja sitten tulee jotkut kakkos- ja kolmosvaihtoehdot ikäänkuin korvikkeena.) Taas sitä aliarvostamista, ja oman saamisensa ylistämistä.
Kuinka tämä niin vaikea ymmärtää? Luulisi , että jokainen mies haluaa naisellekkin hyvää.
En ole muuta väittänytkään. Tottakai seksissä tavoite tyydyttää molemmay, mutta ilman yhdyntää tyydytys jää vajaaksi.
Kiihkeä suutelukin on seksiä, koska keho alkaa valmistella itseään yhdyntään.