Mistä tietää onko "samantasoinen" kumppanin kanssa?
Aloin seurustella todella mukavan miehen kanssa ja ystäväni ovat kommentoineet hänestä melko ilkeästi. Juurikin sanoneet ettei mies ole tarpeeksi "hyvä".
Itse en nää itseäni sen parempana,en ulkonäöllisesti enkä luonteen puolesta.
Minua kiinnostaisi siis kuulla tästä samantasoisuudesta. Sitäkun kuulee aina että miksi hyvännäköisellä miehellä on ruma nainen yms.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:47"] En edes ajatellut mitään tasojuttuja ennenkuin ystävät alkoi kommentoida asiaa. Menin aika puolustuskannalle ja harmittaa että edes mietin asiaa. Minusta hän on komea ja ennen kaikkea luonne viehättää minua. Ystävien mielestä hän on epämiellyttävän näköinen? Ap [/quote] Vaikutat aika epävarmalta ja huonoitsetuntoiselta. Jos koet, että miehesi on sulle sopiva mitä väliä sillä on mitä MUUT asiasta ajattelevat? [/quote] En ole vielä tuntenut miestä kauaa, mutta ystäväni tuntevat minut hyvin. Ap
[/quote]
No sitten voisit kysyä kavereilta vähän tarkemmin että mikä heitä huolettaa. Onko mies liian vanha? Eronnut, on jo lapsia? Kulkee huonolla autolla joten rahat menee jonnekin tai sitä ei tule ensinkään? Naama näyttää niin kuluneelta että istuu liikaa baarissa? Näitä äiti miettisi, miksi sitten ei ystävät.
No sanotaanko vaikka näin, että käyttämällä aivojani minä olen ainakin tiennyt, että poikaystäväni ovat olleet komeita. Sellaisia tavallisen komeita. Luonteet heillä on mitä on, mutta eivät he ulkonäkönsä puolesta karkota kaikkia pois. 16-vuotiaana ekan poicciksen kanssa julkisesti liikkuessamme huomasin, että häntä katsottiin ihailevasti. Nykyään hän on lihonut ja rupsahtanut, mutta teinipoikana hän oli hoikka ja suloinen.
Jos et ole tuntenut miestä kauaa niin katsele rauhassa ennen kuin sitoudut mihinkään. Jossain vaiheessa sitten alkaa tuntua että tunnet hänet hyvin ja hän on sitä mitä luulit ja toivoitkin hänen olevan. Kuuntele kuitenkin sitä pientä nalkuttavaa ääntä. Niistä on kasvanut lopulta avioeroja :/ Jos hän nyt viihtyy kavereiden kanssa baanalla niin se ei muutu. Jos hänelle ei jää mitään säästöön niin sekään ei muutu.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:26"]
Jos et ole tuntenut miestä kauaa niin katsele rauhassa ennen kuin sitoudut mihinkään. Jossain vaiheessa sitten alkaa tuntua että tunnet hänet hyvin ja hän on sitä mitä luulit ja toivoitkin hänen olevan. Kuuntele kuitenkin sitä pientä nalkuttavaa ääntä. Niistä on kasvanut lopulta avioeroja :/ Jos hän nyt viihtyy kavereiden kanssa baanalla niin se ei muutu. Jos hänelle ei jää mitään säästöön niin sekään ei muutu.
[/quote]
Tässä tapauksessa nalkuttavalla äänellä on ap:n oman äänen sijaan ystäviensä äänet.
Ap voitko vähän kuvata miksi valitsisit hänet?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:26"]
[/quote]
Tässä tapauksessa nalkuttavalla äänellä on ap:n oman äänen sijaan ystäviensä äänet.
[/quote]
Ehkä siinäkin piilee avioeron siemen. Ap on epävarma. Jos ei usko mieheensä ja pidä hänen puoliaan, ei selviä myrskyissä yhdessä. Sama sitten onko arvostelija oma äiti tai ystävätär, jos kuuntelee heitä ja epäilee puolisoaan, ei siitä hyvä seuraa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:08"]
Makuasioista ei voi kiistellä ja aika kypsymätöntä on arvostella toisen kumppania ulkonäön tai statuksen perusteella. Itse tiedät parhaiten, oletteko toisillenne sopivat. Minä sain kuulla tästä tasoasiasta nykyiseltä mieheltäni. Hän ei kuulemma olisi ikinä voinut kuvitella, että ekojen treffien jälkeen haluan vielä tavata. Hänestä kun tuntui, että olen jotenkin tasokkaampi ja hän ei tule kelpaamaan minulle. Itse oli ekan tapaamisen jälkeen varma, että haluan ehdottomasti tavata uudelleen ja olin huolissani, kiinnoistuisiko mies minusta. Kun alettiin seurustella, oltiin molemmat mielissämme siitä, että olimme saaneet napattua varsinaiset saaliit :D
[/quote]
Perusklishee miehiltä kehua naista korkeatasoisemmaksi, johon ei "koskaan kuvitellut voivansa saada mahdollisuutta" :(
[/quote]
No jonkun mielestä ehkä noin. Itse olen jonkun verran miehiä tapaillut ihan treffailumielessä, ja tämä oli ensimmäinen kerta kun tätä tasoasiaa kukaan mainitsi. Paljon on tullut kuultua pelimiesten juttuja, joten osaan kyllä suhtautua kriittisesti :) Kun mieheni vielä oli vakavissaan kanssani ja kertoi tämän siinä vaiheessa, kun mitään varmisteluja ja toisen ylenpalttista kehumista ei enää harrastettu, niin uskallan ottaa vakavasti. Hän ei muutenkaan ole mikään perusklisheiden mies :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:30"]Ap voitko vähän kuvata miksi valitsisit hänet?
[/quote]
Hän on aika erilainen kun edelliset miesystävät. Kiinnitin kyllä häneen huomiota heti, on mielestäni siis komea. Ei missään perinteisessä mielessä komea, mutta minun mielestäni kyllä.
Huumorintaju, luovuus ja samat kiinnostuksen kohteet yhdistää meitä. Aika kliseisiä juttuja kai :D Minulle tulee miehen seurassa mukava ja jotenkin lohdullinen olo.
Ehkä minua nyt mietityttää että olenko niin ihastunut etten nää miehessä vikoja? Eikai niitä nyt alussa kukaa nää heti.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:08"]
Makuasioista ei voi kiistellä ja aika kypsymätöntä on arvostella toisen kumppania ulkonäön tai statuksen perusteella. Itse tiedät parhaiten, oletteko toisillenne sopivat. Minä sain kuulla tästä tasoasiasta nykyiseltä mieheltäni. Hän ei kuulemma olisi ikinä voinut kuvitella, että ekojen treffien jälkeen haluan vielä tavata. Hänestä kun tuntui, että olen jotenkin tasokkaampi ja hän ei tule kelpaamaan minulle. Itse oli ekan tapaamisen jälkeen varma, että haluan ehdottomasti tavata uudelleen ja olin huolissani, kiinnoistuisiko mies minusta. Kun alettiin seurustella, oltiin molemmat mielissämme siitä, että olimme saaneet napattua varsinaiset saaliit :D
[/quote]
Perusklishee miehiltä kehua naista korkeatasoisemmaksi, johon ei "koskaan kuvitellut voivansa saada mahdollisuutta" :(
[/quote]
No jonkun mielestä ehkä noin. Itse olen jonkun verran miehiä tapaillut ihan treffailumielessä, ja tämä oli ensimmäinen kerta kun tätä tasoasiaa kukaan mainitsi. Paljon on tullut kuultua pelimiesten juttuja, joten osaan kyllä suhtautua kriittisesti :) Kun mieheni vielä oli vakavissaan kanssani ja kertoi tämän siinä vaiheessa, kun mitään varmisteluja ja toisen ylenpalttista kehumista ei enää harrastettu, niin uskallan ottaa vakavasti. Hän ei muutenkaan ole mikään perusklisheiden mies :)
[/quote]
No ihan tavalliset miehet käyttää tuota tasolla kehumista. Miltei joka kerta sen kuulee, myötähäpeä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:30"]Ap voitko vähän kuvata miksi valitsisit hänet? [/quote] Hän on aika erilainen kun edelliset miesystävät. Kiinnitin kyllä häneen huomiota heti, on mielestäni siis komea. Ei missään perinteisessä mielessä komea, mutta minun mielestäni kyllä. Huumorintaju, luovuus ja samat kiinnostuksen kohteet yhdistää meitä. Aika kliseisiä juttuja kai :D Minulle tulee miehen seurassa mukava ja jotenkin lohdullinen olo. Ehkä minua nyt mietityttää että olenko niin ihastunut etten nää miehessä vikoja? Eikai niitä nyt alussa kukaa nää heti. Ap
[/quote]
Minusta tuo kuulostaa ihan hyvältä. Eihän niitä huonoja puolia kukaan alussa näe, sehän on ihan tavallista. Olet oikeasti ihastunut etkä vain tyytymässä koska et usko että ansaitset parempaa. Enemmän minua huolettaa nyt sinun oma huono itsetunto ja se, että olet niin altis muiden mielipiteille. Ehkä se on se sinun oma huono puolesi jonka tuot suhteeseen, ja jonka takia sinun kannattaa tehdä töitä että saatte suhteenne toimimaan. Huono itsetunto voi haitata suhdetta arvaamattomilla tavoilla, niin ettei uskalla luottaa, ei itseensä eikä toiseen, eikä uskalla puhua asioista, joskus jopa vaatia. Eikä uskalla asettaa rajoja, ei puolisolle, eikä tässä tapauksessa kavereille. Sinun pitäisi sanoa kavereille että tämä on mies jonka kanssa olen tosissani, ja jos teillä ei ole hänestä mitään hyvää sanottavaa niin en halua sitten kuulla mitään. Oikeita huolenaiheita kannattaa kuunnella, mutta sellaiseksi verhotut eivät aina ole niitä, edes äideiltä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:30"]Ap voitko vähän kuvata miksi valitsisit hänet? [/quote] Hän on aika erilainen kun edelliset miesystävät. Kiinnitin kyllä häneen huomiota heti, on mielestäni siis komea. Ei missään perinteisessä mielessä komea, mutta minun mielestäni kyllä. Huumorintaju, luovuus ja samat kiinnostuksen kohteet yhdistää meitä. Aika kliseisiä juttuja kai :D Minulle tulee miehen seurassa mukava ja jotenkin lohdullinen olo. Ehkä minua nyt mietityttää että olenko niin ihastunut etten nää miehessä vikoja? Eikai niitä nyt alussa kukaa nää heti. Ap
[/quote]
No mitä ovat ne viat, mitä ystäväsi hänessä näkevät? Miksi heidän mielestä mies ei ole sinulle "hyvä"?
Ja ylipäänsä, mitä se niille ystäville kuuluu jos miehessä jotain "vikoja" on? Sinä voit itse todeta ne ja päättää jatkaa miehen kanssa tai olla jatkamatta. Miltä ystävät sua suojelee? Ellei ystävillä ole varmaa tietoa, että mies on joku pettäjä tai hakkaaja, niin antaisin ystävien kommenttien olla omassa arvossaan.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:43"]
[/quote]
No mitä ovat ne viat, mitä ystäväsi hänessä näkevät? Miksi heidän mielestä mies ei ole sinulle "hyvä"?
Ja ylipäänsä, mitä se niille ystäville kuuluu jos miehessä jotain "vikoja" on? Sinä voit itse todeta ne ja päättää jatkaa miehen kanssa tai olla jatkamatta. Miltä ystävät sua suojelee? Ellei ystävillä ole varmaa tietoa, että mies on joku pettäjä tai hakkaaja, niin antaisin ystävien kommenttien olla omassa arvossaan.
[/quote]
Jälkeenpäin sain kuulla että mies ei heidän mielestää ole ulkonäöllisesti minulle sopiva. Eivät voineet "kuvitella" minulle sen näköistä miestä. Ja lisäksi mainitsivat siitä ettei mies vaikuttanut kiinnostunelta kun tapasivat
Ap
Ja siis puhun näin koska minulla itsellä on ollut se sama ongelma ja tiedän mitä vaikeuksia se on omassa liitossani aiheuttanut. Pidä puolesi ja pidä miehesi puolta. Jos hän on sinusta komea, teillä on kemiaa :) ja jos teillä on samanlainen huumori ja tärkeitä yhteitä mielenkiinnon kohteita, teillä on mahdollisuudet kumppanuuteen. Ja jos sinulla on hyvä ja luottavainen olo hänen kanssaan, intuitiosikin on samaa mieltä.
33
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:43"]
[/quote]
[/quote]
Jälkeenpäin sain kuulla että mies ei heidän mielestää ole ulkonäöllisesti minulle sopiva. Eivät voineet "kuvitella" minulle sen näköistä miestä. Ja lisäksi mainitsivat siitä ettei mies vaikuttanut kiinnostunelta kun tapasivat
Ap
[/quote]
Kiinnostuneelta tutustumaan siis, varmaan tarkoittivat sosiaalisuutta sitten?
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:42"]Kysymällä av-palstalta.
[/quote]
Tästä oli itseasiassa hyötyä :)
Ap
Pääasia olisi ettet ummista silmiäsi asioilta joita et haluaisi hänessä nähdä. Jos olet epävarma luonteeltasi ja sinua on helppo johdatella ja puhua ympäri, myös mies voi tehdä niin. Koita ryhdistäytyä ja tarkkailla häntä sillä mielellä että voiko tuon ihmisen kanssa viettää loppuelämänsä. Siitä tästä kai puhutaan? Miten hän käyttää rahaa? Miten hän käyttää alkoholia? Käyttäytyykö ja puhuuko hän kunnioittavasti sinulle, ystävillesi ja sukulaisillesi? Ei hänen tarvitse pitää heistä mutta pitää osata käyttäytyä normaalisti. Suostuuko hän viettämään jonkin verran aikaa ystäviesi ja sukulaistesi kanssa, ja harrastuksissa jotka on sinulle tärkeitä mutta hänelle ei. Tekeekö hän asioita jotka on vain sinun hyväksesi. Miten hänen ystävänsä ja sukulaisensa suhtautuvat sinuun, ja pitääkö hän sinun puoliasi heidän suuntaansa. Onko hänellä tulevaisuuden suunnitelmia, ja kuulostavatko ne samalaisilta kuin sinun? Suhtautuuko hän työntekoon ja säästämiseen samalla lailla kuin sinä?
Tiedän että tässä on paljon asiaa mutta jos olet epävarma ja helposti johdateltava, niin pitäydy tosiasioihin. Äläkä luule että hän muuttuu.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:43"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:30"]Ap voitko vähän kuvata miksi valitsisit hänet? [/quote] Hän on aika erilainen kun edelliset miesystävät. Kiinnitin kyllä häneen huomiota heti, on mielestäni siis komea. Ei missään perinteisessä mielessä komea, mutta minun mielestäni kyllä. Huumorintaju, luovuus ja samat kiinnostuksen kohteet yhdistää meitä. Aika kliseisiä juttuja kai :D Minulle tulee miehen seurassa mukava ja jotenkin lohdullinen olo. Ehkä minua nyt mietityttää että olenko niin ihastunut etten nää miehessä vikoja? Eikai niitä nyt alussa kukaa nää heti. Ap [/quote]
Ja ylipäänsä, mitä se niille ystäville kuuluu jos miehessä jotain "vikoja" on? Sinä voit itse todeta ne ja päättää jatkaa miehen kanssa tai olla jatkamatta. Miltä ystävät sua suojelee? Ellei ystävillä ole varmaa tietoa, että mies on joku pettäjä tai hakkaaja, niin antaisin ystävien kommenttien olla omassa arvossaan. [/quote] Jälkeenpäin sain kuulla että mies ei heidän mielestää ole ulkonäöllisesti minulle sopiva. Eivät voineet "kuvitella" minulle sen näköistä miestä. Ja lisäksi mainitsivat siitä ettei mies vaikuttanut kiinnostunelta kun tapasivat Ap
[/quote]
öh... siis tässä kaikessa olikin kyse vain ulkonäöstä!! herranjestas
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:43"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:30"]Ap voitko vähän kuvata miksi valitsisit hänet? [/quote] Hän on aika erilainen kun edelliset miesystävät. Kiinnitin kyllä häneen huomiota heti, on mielestäni siis komea. Ei missään perinteisessä mielessä komea, mutta minun mielestäni kyllä. Huumorintaju, luovuus ja samat kiinnostuksen kohteet yhdistää meitä. Aika kliseisiä juttuja kai :D Minulle tulee miehen seurassa mukava ja jotenkin lohdullinen olo. Ehkä minua nyt mietityttää että olenko niin ihastunut etten nää miehessä vikoja? Eikai niitä nyt alussa kukaa nää heti. Ap [/quote]
Ja ylipäänsä, mitä se niille ystäville kuuluu jos miehessä jotain "vikoja" on? Sinä voit itse todeta ne ja päättää jatkaa miehen kanssa tai olla jatkamatta. Miltä ystävät sua suojelee? Ellei ystävillä ole varmaa tietoa, että mies on joku pettäjä tai hakkaaja, niin antaisin ystävien kommenttien olla omassa arvossaan. [/quote] Jälkeenpäin sain kuulla että mies ei heidän mielestää ole ulkonäöllisesti minulle sopiva. Eivät voineet "kuvitella" minulle sen näköistä miestä. Ja lisäksi mainitsivat siitä ettei mies vaikuttanut kiinnostunelta kun tapasivat Ap
[/quote]
öh... siis tässä kaikessa olikin kyse vain ulkonäöstä!! herranjestas
[/quote]
Ajattelin samaa, mutta kyllä siinä "naimanaamat" -jutussakin on perää. Sillä on tavallaan merkitystä että ihmiset näyttää sopivan yhteen, ehkä ympäristön on helpompi hyväksyä heidät pariksi. Nähdäänhän se tässä että jos ystävät ja sukulaiset ei pidä vävyä sopivana niin monen on vaikea olla itse eri mieltä, kyllä sillä ympäristön paineella on merkitystä, ajatellaan nyt jos se rakas on "vääränvärinen" vanhoillisten vanhempien mielestä, tai "liian vanha".
Ehkä ystäväsi näkevät miehen ilman vaaleanpunaisia laseja?
.
Minulla on itselläni muutama ystävä, jotka oikein vetävät puoleensa huonoja miehiä. Ovat niiin rakastuneita etteivät edes tajua miestä kusipääksi ennen kuin ovat jo syvällä suossa, näissä suhteissa olen jo alkuun yritellyt varoitella että löytäisivät kyllä huomattavasti parempaa.. mutta ei, sydän särjetään ja minulle tullaan itkemään kun mies paljastuikin siaksi.
.
Joten kannattaa laittaa ystävien huomiot korvantaakse, tosin jos kyseessä onkin vain miehen ulkonäkö mistä he eivät pidä niin sitten jätä rauhassa huomiotta.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:47"] En edes ajatellut mitään tasojuttuja ennenkuin ystävät alkoi kommentoida asiaa. Menin aika puolustuskannalle ja harmittaa että edes mietin asiaa. Minusta hän on komea ja ennen kaikkea luonne viehättää minua. Ystävien mielestä hän on epämiellyttävän näköinen? Ap [/quote] Vaikutat aika epävarmalta ja huonoitsetuntoiselta. Jos koet, että miehesi on sulle sopiva mitä väliä sillä on mitä MUUT asiasta ajattelevat? [/quote] En ole vielä tuntenut miestä kauaa, mutta ystäväni tuntevat minut hyvin. Ap
[/quote]
Ystäväsi eivät kuitenkaan tätä miestä tunne. Tutustu mieheen rauhassa ja tee asiasta omat johtopäätöksesi. MUTTA älä anna ystäviesi sanojen vaikuttaa. Sitä voi tapahtua huomaamatta, esimerkki: jos ystäväsi väittää sinulle, että mies katselee muita naisia, niin alat nähdä kaikki miehen katseet sellaisina. Huomaamatonta manipulaatiota ;)
Tosin jos ihan aidosti, todella, rehellisesti koet, etteivät ystävät ole sinulle kateellisia ja luotat heidän sanaansa, niin sitten vahinko taitaa olla jo tapahtunut. Kun kerta tämän aloituksenkin teit..