Pakaralihakseen pyöreyttä pakaratreenillä ja plussakaloreilla(ko)?
Olen ymmärtänyt, että samaan aikaan ei voi laihduttaa ja kehittää lihasta. Haluisin kuitenkin kehittää pyllyyni pyöreyttä lisäämättä massaa. Onnistuuko tämä? Minulla on vahvat reidet, mutta heikohkot pakaralihakset. Mietin, että jos panostan lihaskuntoharjoitteluun +/-0 kaloreilla, niin miten se konkreettisesti edes kropassani näkyy?
Kommentit (5)
Tämä kiinnostaisi myös minua. En haluisi muutenkaan reisiin lisää muotoa, mutta peppuun kylläkin. Mahdoton yhtälö?
Lihas kasvaa plussakaloreilla parhaiten. Ja treeni näkyy siellä, minne se on kohdennettu. Eli sapuskaa naamariin + pebareeneihin.
Riippuu ihan siitä treenistä, mitä tekee. Pakaroihin saa pyöreyttä parhaiten kyykkäämällä. Tarpeeksi syvään ja tarpeeksi isoilla painoilla. Vähintään 3-4 kertaa viikossa. Mikään kyykkyhaastetyyppinen ilman painoja mahdollisimman monta toistoa -treeni ei pakaroita pyöristä. Plussakaloreita ei tarvita, jos ruokavaliossasi on tarpeeksi proteiinia.
Komppaan vitosviestiä! Vaikka uskon, että 3 kertaa viikossa harjoittelu riittää hyvinkin. Tehkää vaan erilaisia pepputreenejä liikkeitä vaihdellen, kyykky on tosiaan paras ja jalkaprässi, myös takapotkut taljassa.
Kotona ilman painoja on varmaan aika turha odottaa näkyviä tuloksia. Kävelen myös aina portaat, usein jopa niin, että astun vain joka toiselle. :D En tiedä auttaako se, mutta voimaa sekin tuo pakaroihin.
Up