Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on ruokapula myös armeijassa… surkea esitys puolustusvoimilta rauhan aikana…

Vierailija
19.01.2022 |

Nälässä ovat Suomen alokkaat. Nyt ei ole sota joten miten siellä sitten asiat toimisivat😂😎
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008547388.html

Kommentit (310)

Vierailija
61/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupalan proteiini on aivan liian pieni. Ei pidä nälkää millään tavalla ja kevyt lounas (hernari) vain pahentaa tilannetta.  Jos rahkan siirtäisi aamuksi tai lounaan ja päivällisen vaihtaisi päittäin, olisi vähän parempi.

Tuon huomasi aikuisena selvästi rauhanturvaajakoulutuksessa. Aamupalalla oli  yleensä pelkkää hiilaria, eli leipää, juustoa ja puuroa.

Ne on karanteenissa, ei ne tarvitse energiaa, kun eivät mitään tee.

Jutun mukaan oli juuri tullut 10km marssilta + muuta liikunnallista päivän aikana. Tuo määrä ei riittäisi edes toimistotyötä tekevälle. 

Vierailija
62/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuuraajana eräässä varuskunnassa.  Ruokahuolto on ostettua palvelua. Olin kyllä kauhistunut siitä ruuasta; pelkkää einestä.  Oli iltapala, odotin 60 ruokailijaa, reilut 10 kävi.  Ruuat roskiin, pojat tilaili varmaan pizzaa ja kebabbia?

Iltapala oli tyyliin uunimakkaraa ja näkkileipää, kuivahtanutta tummaa leipää.

No eipä yllätä. Mutta kerropa mulle, mitä porukka syö kotonaan? Einespizzoja, makaronilaatikoita, nugetteja, makkaraa yms. Eli ihan sama virsi.

Ja olen huomannut tämän lapsen kaveripiirin ruokailuista. On kaikenlaisia rajoitteita syömisen suhteen. No okei, yksi on joka syö kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala: puuroa, leipää, juustoa

Lounas: Hernekeitto, leipä, jälkiruoka

Päivällinen: Lämmin ruoka (ei näe mikä se niistä sissiruuista on), leipä, levite, energiapatukka...

Iltapala: Proteiinirahka, leipä, leikkele, maito

Ihan kamalaa! Minä syön itse kotona huonommin!

Ranskanleipää, lauantaimakkaraa, nolla kasvista. Suosittelen sinua pikaisesti tarkistamaan ruokavaliosi.

Vierailija
64/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian isoja annoksia nykyplösöille, energiamäärä riittää somettamiseen vallan mainiosti. toista se oli kun vedettiin peuranpersettä korsunpohjalla. Silloin tehtiin töitä, niin piti syödäkin, nykyään tulee hiki kännykkää räplätessä, voi jeesusperkele.

Vierailija
65/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin noilla eväillä pitäisi pärjätä, ja loppuu se cinkuminen ylipainosta.

Ei ylipaino lähde twix-patukoilla ja vaalealla leivällä.

Vierailija
66/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on ajateltu jotain väliaikaista taisteluruokaa, ei kasarmiruokaa. Toihan on vitsi. Vertailuna Usan armeijan kenttäruoka.

Vierailija
67/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ranskanleipää, lauantaimakkaraa, nolla kasvista. Suosittelen sinua pikaisesti tarkistamaan ruokavaliosi."

Koronakaranteeni kurittaa ja ruokalistaa ei saada optimaaliseksi ravitsemuksen kannalta. Me on niin hävitty tää sota?

Vierailija
68/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin ala-arvoista ja ennen kaikkea ravintoköyhää.

Sellaista se aina on, kun ostetaan palvelut voittoa tavoittelevalta yritykseltä. Vrt. vanhustenhoito.

Kaikkihan tätä tekee.

Vierailija
69/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivällinen: Lämmin ruoka (ei näe mikä se niistä sissiruuista on), leipä, levite, energiapatukka...

Ranskanleipää, lauantaimakkaraa, nolla kasvista. Suosittelen sinua pikaisesti tarkistamaan ruokavaliosi.

Kysymys kuuluu: saako alokas itse valita leivän laadun? Aiemmin on aina ollut vapaavalintainen vaaleampi tai ruisleipä. Ei selviä artikkelista.

Vierailija
70/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotilaat ruokitaan kuin koirat. kasarmilla luulisi ruokahuollon pelittävän. Sodassa loppuu ammukset kesken. Surkea upseeristo.

Koirat ruokitaan paljon paremmin. Ei niiden ruokavalio perustu vaaleaan leipään ja sokeriin, vaan lihaan.

Vierailija
71/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotilaat ruokitaan kuin koirat. kasarmilla luulisi ruokahuollon pelittävän. Sodassa loppuu ammukset kesken. Surkea upseeristo.

Jos koira ruokittaisiin noin, se olisi eläinsuojelurikos.

Vierailija
72/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ihminen tarvitse koko ajan täysipitoista ruokaa. Hyvä näittenkin pullamössöjen tuntea vähän nälän tunnetta joskus. Meillekin oli aikoinaan metsäleirillä ajoittain pelkkää näkkäriä ruoaksi.

Vierailija
73/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin noilla eväillä pitäisi pärjätä, ja loppuu se cinkuminen ylipainosta.

Ei ylipaino lähde twix-patukoilla ja vaalealla leivällä.

Lähtee, kunhan kulutus on suurempaa kuin kalorien saanti,

Vierailija
74/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalan proteiini on aivan liian pieni. Ei pidä nälkää millään tavalla ja kevyt lounas (hernari) vain pahentaa tilannetta.  Jos rahkan siirtäisi aamuksi tai lounaan ja päivällisen vaihtaisi päittäin, olisi vähän parempi.

Tuon huomasi aikuisena selvästi rauhanturvaajakoulutuksessa. Aamupalalla oli  yleensä pelkkää hiilaria, eli leipää, juustoa ja puuroa.

No eihän tuon rahkan proteiini riitä mihinkään. Tarvitaan moninkertaisesti enemmän. Paitsi jos painaa alle 23 kiloa.

Vierailija
75/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin ala-arvoista ja ennen kaikkea ravintoköyhää.

Sellaista se aina on, kun ostetaan palvelut voittoa tavoittelevalta yritykseltä. Vrt. vanhustenhoito.

Kaikkihan tätä tekee.

Niin ja siksi kaikki onkin halpaa ja huonoa. Miksi tätä ihmetellään?

Vierailija
76/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu: saako alokas itse valita leivän laadun? Aiemmin on aina ollut vapaavalintainen vaaleampi tai ruisleipä. Ei selviä artikkelista.

En tiedä, monilla ruis vetää mahan kuralle. Vaalealeipä voisi olla jotain muutakin kuin ranskanleipä, ihan näin ravintoköyhää  ei tarvitse olla.

Vierailija
77/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku unohtaa kertoa, että alokkaat tilailee pizzaa varuskunta-alueille.

Korona aikaan sekin on käsittääkseni kielletty.

Ei ole. Ihan yleistä tilailla pizzaa kasarmille. Joku äidin silmäterä on päässyt oikein IL:n avautumaan ja unohtaa pari pikku juttua. Pizzat ja sotkun munkit ovat edelleen olemassa. Eräässä varuskunnassa oli aikoinaan aamulenkki ennen aamupalaa pakollinen niille, jotka olivat ylipainoisia. Onkohan nykyään kielletty?

Pizzat tosiaan kyllä kelpaavat alokkaille ja niitä kuskataan kasarmille-kuskattiin jo silloin kun Puolustusvoimilla oli oma catering. Ei siis mitää uutta. Joku alokas on unohtanut kyseisen seikan mainita. Muutenhan sieltä armeijasta saattaisi tulla pois sutjakassa kunnossa olevaa miehenalkua. Tiedän ainakin pari, jotka lihoi useamman kilon noilla pizzoista armeijassa.

Vierailija
78/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ihminen tarvitse koko ajan täysipitoista ruokaa. Hyvä näittenkin pullamössöjen tuntea vähän nälän tunnetta joskus. Meillekin oli aikoinaan metsäleirillä ajoittain pelkkää näkkäriä ruoaksi.

Jollet ole sattunut huomaamaan, nyt on tautiaika, ja karanteenissa olevat varusmiehet ovat altistuneet virukselle. Olisi todella tärkeää saada laadukasta, ravitsevaa ruokaa eikä joutua kärsimään aliravitsemuksesta, jota proteiinin ja vitamiinien puute eittämättä on.

Vierailija
79/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, monilla ruis vetää mahan kuralle. Vaalealeipä voisi olla jotain muutakin kuin ranskanleipä, ihan näin ravintoköyhää  ei tarvitse olla.

Niinpä tietysti. Ei voi syödä ruisleipää ku on IBS, IBD, FODMAP ja kaikki muut yhdistelmät perään. Jos olis täyskaura 100% -leipää, niin kyllä siitäkin joku kitisis.

Vierailija
80/310 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti erikoisjoukkojen ruokavalio kunnossa? Suomen piccolosissit tarvitsevat päivän soijalattesatsinsa, muuten ei kassi kulje.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi