Kyllä on ruokapula myös armeijassa… surkea esitys puolustusvoimilta rauhan aikana…
Nälässä ovat Suomen alokkaat. Nyt ei ole sota joten miten siellä sitten asiat toimisivat😂😎
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008547388.html
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Kuka treenattu tyyppi meinaa mennä inttiin polttamaan lihaksensa pois jotka on kovalla työllä treenattu?
Tuo näyttää ihan joltain auswich ruualta. En ole nähnyt minkään nato maan antavan tuollasta ruokaa sotilailleen. Jopa neukuissa sotilaat söi paremmin kuin muu kansa. Aika paha :o
No ei kai intissä jaksakaan, jos on epäterveellisesti pumpannut itsensä lihaspallukaksi.
Jäntevyys oli ennen ihanne, ja on se onneksi joillekin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Joku unohtaa kertoa, että alokkaat tilailee pizzaa varuskunta-alueille.
Juuri näin. Upinniemessä varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Korona aikaan sekin on käsittääkseni kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Aamupalan proteiini on aivan liian pieni. Ei pidä nälkää millään tavalla ja kevyt lounas (hernari) vain pahentaa tilannetta. Jos rahkan siirtäisi aamuksi tai lounaan ja päivällisen vaihtaisi päittäin, olisi vähän parempi.
Tuon huomasi aikuisena selvästi rauhanturvaajakoulutuksessa. Aamupalalla oli yleensä pelkkää hiilaria, eli leipää, juustoa ja puuroa.
Ne on karanteenissa, ei ne tarvitse energiaa, kun eivät mitään tee.
Armeijan pitää järjestää pelastusarmeijan kanssa leipäjono sotilaille, josta hakevat vanhaa leipää. Oppivat arkeen armeijan jälkeen kun siirtyvät työreserviin 500 eurolle feministi-suomessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne pizzat maksaa ja onko se nyt ravitsevaa? Huoltoupseeriko maksaa?
Aamupala: puuroa, leipää, juustoa
Lounas: Hernekeitto, leipä, jälkiruoka
Päivällinen: Lämmin ruoka (ei näe mikä se niistä sissiruuista on), leipä, levite, energiapatukka...
Iltapala: Proteiinirahka, leipä, leikkele, maito
Ihan kamalaa! Minä syön itse kotona huonommin!
Mutta hei onneksi siellä on naisia nykyään niin voivat pumpata rinta-maitoaan nälkäisille mies tovereilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne pizzat maksaa ja onko se nyt ravitsevaa? Huoltoupseeriko maksaa?
Varusmiehet tekevät kimppatilauksen ja jokainen maksaa tietenkin oman pizzansa. Vaihtoehtoisesti voi pysyä armeijan leivissä. Kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ihan yleistä tilailla pizzaa kasarmille. Joku äidin silmäterä on päässyt oikein IL:n avautumaan ja unohtaa pari pikku juttua. Pizzat ja sotkun munkit ovat edelleen olemassa. Eräässä varuskunnassa oli aikoinaan aamulenkki ennen aamupalaa pakollinen niille, jotka olivat ylipainoisia. Onkohan nykyään kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Monipuolisemmalta tuo näytti kuin 1990, mutta kokonaisuutena tilanne on tietysti ikävä.
Omaan aikaan aamiainen oli muki teetä, lounas joku makaroonihässäkkä ja päivällinen ,makaroonihässäkkä II. Maha kyllä täyttyi, mutta hyvin yksipuolisesti hiilarimössöstä.
Itsellä täysin päinvastainen kokemus. Kasarmilla mentiin ruokalaan syömään kunnon ruuat. Aamupalakin oli monipuolinen. Erikoiskoulutettuna ruoka oli jo liiankin hyvää ja pelkäsi lihovansa. Surkea esitys armeijalta. Huoltoupseeri vaihtoon.
Kyllähän tuolla ihan hyvin selviää normaalipainoinen ja jos on ylipainoa, niin ehkä siitä laihtumisesta ei olis haittaa.
Eihän se tietenkään mikä kiva ateria ole, mutta sotilaan ateriat nyt usein ei ole kovin kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Päivällinen: Lämmin ruoka (ei näe mikä se niistä sissiruuista on), leipä, levite, energiapatukka...
Joo, mulle kelpais kans. Valmiiksi tehty ja tarjoiltu ruoka. Vihreää saisi olla enemmän, ja leipä ruisleipää muuten ihan ok. Saako alokkaat itse valita leivän laadun?
Olin tuuraajana eräässä varuskunnassa. Ruokahuolto on ostettua palvelua. Olin kyllä kauhistunut siitä ruuasta; pelkkää einestä. Oli iltapala, odotin 60 ruokailijaa, reilut 10 kävi. Ruuat roskiin, pojat tilaili varmaan pizzaa ja kebabbia?
Iltapala oli tyyliin uunimakkaraa ja näkkileipää, kuivahtanutta tummaa leipää.
Vierailija kirjoitti:
Jos syöt huonommin kotona olet joko täysin uusavuton pelle tai sitten laihiksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monipuolisemmalta tuo näytti kuin 1990, mutta kokonaisuutena tilanne on tietysti ikävä.
Omaan aikaan aamiainen oli muki teetä, lounas joku makaroonihässäkkä ja päivällinen ,makaroonihässäkkä II. Maha kyllä täyttyi, mutta hyvin yksipuolisesti hiilarimössöstä.
Itsellä täysin päinvastainen kokemus. Kasarmilla mentiin ruokalaan syömään kunnon ruuat. Aamupalakin oli monipuolinen. Erikoiskoulutettuna ruoka oli jo liiankin hyvää ja pelkäsi lihovansa. Surkea esitys armeijalta. Huoltoupseeri vaihtoon.
Et taida ymmärtää, että koronan vuoksi mukeen ei mene syömään kuin pieni osa varusmiehistä kerrallaan. Ruokailuajat on porrastettu ja loput syövät pakkiruokaa.
Täysin ala-arvoista ja ennen kaikkea ravintoköyhää.
Vierailija kirjoitti:
Täysin ala-arvoista ja ennen kaikkea ravintoköyhää.
Sellaista se aina on, kun ostetaan palvelut voittoa tavoittelevalta yritykseltä. Vrt. vanhustenhoito.
Sotilaat ruokitaan kuin koirat. kasarmilla luulisi ruokahuollon pelittävän. Sodassa loppuu ammukset kesken. Surkea upseeristo.