Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö jokailtaisesta makeanhimosta mitenkään eroon?

Vierailija
18.05.2015 |

Mulla on joku kymmenisen kiloa ylipainoa. Viitisen vuotta sitten lihoin hyvin nopeasti 58 kg -> 78 kg ja tähän olen jämähtänyt. Tänä aikana olen kerran ollut raskaana ja paino nousi vielä 16 kiloa lisää, mutta ne tippui kuukaudessa synnytyksen jälkeen lähes itsestään.

Oon useamman kerran aloittanut sen kuuluisan elämäntapamuutoksen, mutta aina ne on kosahtaneet. Inhoan tätä mun kroppaa, mutta ehkä en sitten kuitenkaan ole ollut tarpeeksi motivoitunut. Mies on kantanut karkkeja ja sipsejä kaupasta ja minä syönyt heti heikkona hetkenä...

Nyt mulle riitti. Liityin kiloklubiin, että pystyn helpommin hahmottamaan syömiseni. Viikko on nyt mennyt periaatteessa ihan hyvin, olen syönyt säännöllisesti ja paljon vihanneksia yms.

Mutta millon tää makeanhimo menee pois?! Illat on ihan tuskaa ja en voi yhtään antaa periksi tai sorrun heti ahmimaan...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et syö tarpeeksi terveellistä ruokaa, ja siksi sinun tekee mieli makeaa iltaisin. Toinen syy on tapa, ja siitä on vaikea päästä eroon. 

Mies kuriin ja kukaan ei kanna herkkuja kaupasta kotiin, piste. Sinä puolestasi syöt tarpeeksi usein tarpeeksi sellaisia ruoka-aineita että et liho mutta nälkä pysyy poissa. Kiloklubin luulisi auttavan tässä. 

Vierailija
2/12 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et syö tarpeeksi terveellistä ruokaa, ja siksi sinun tekee mieli makeaa iltaisin. Toinen syy on tapa, ja siitä on vaikea päästä eroon. 

Mies kuriin ja kukaan ei kanna herkkuja kaupasta kotiin, piste. Sinä puolestasi syöt tarpeeksi usein tarpeeksi sellaisia ruoka-aineita että et liho mutta nälkä pysyy poissa. Kiloklubin luulisi auttavan tässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi se että aloin syödä päivän tukevimman aterian illalla. Vatsa täynnä kunnon ruokaa ei tee mieli isoa määriä makeaa. Jonkun makean jälkkärin syön kyllä joka päivä päivällisen jälkeen, eikä se johda ahmimiseen kun on vatsa täynnä.

Vierailija
4/12 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tutkimus taas selvitti, että aamiaisella syöty proteiini vähentää illan makeanhimoa. Eli om,eletti aamulla naamaan.

Vierailija
5/12 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen tarvitse lakata herkkuja ostamassa vain koska apllä ei ole itsekuria. Tää on vähän sama ku sanoi ettei kukaan saa harrastaa seksiä kun minä en sitä saa

Vierailija
6/12 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön makeita smoothiei ja esim barebareja makeanhimoon. Banaani pakkaseen, kun jäätynyt niin ota pois ja blendaa ja vähän maitoa. Kunnon kaakaojauhosta ja maidosta soosi. Tälläset sokerittomat herkut auttaa mua! Totaalisesti kieltäytyminen tai omelette aamupalalla ei vaan toimi.

Vierailija
7/12 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:30"]Ei miehen tarvitse lakata herkkuja ostamassa vain koska apllä ei ole itsekuria. Tää on vähän sama ku sanoi ettei kukaan saa harrastaa seksiä kun minä en sitä saa
[/quote]
Eihän alkoholistinkaan puolison tarvi lopettaa viinan ostamista kotiin vaan siksi koska alkoholistilla ei ole itsekuria!
Mutta onhan se nyt huomaavaista laihduttavaa puolisoa kohtaan olla kantamatta niitä herkkuja kotiin, eikö?
Ihan samanlailla kun kuiville yrittävän alkoholistin puoliso voi olla kantamatta sitä viinaa kotiin ;)

Vierailija
8/12 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä muutenkin piilosokereita (jugurtit, salaatinkastikkeet, kuivatut hedelmät, ylenpalttinen hedelmien syönti, sokeri kahvin kanssa jne) ja höttöhiilareita (pasta, leipä, murot, leivonnaiset jne), ne ylläpitää makean ja hiilareiden himoa. Ja varaudu jokailtaiseen naposteluhimoon tekemällä snacksit jo valmiiksi, esim oliiviöljyssä ja mausteissa pyöritettyjä porkkanatikkuja, uunissa paahdettuja kikherneitä tai mitä vaan mistä tykkäät. Salaisuus on siinä, että rasvaa kannattaa niissä olla (esim juuri se oliiviöljy), niin vievät makeanhimon. Tällä konstilla jätin iltaherkut, taltutin jatkuvan herkkuhimon ja pudotin salakavalasti kertyneet viisi lapsiperhekiloa parissa kuukaudessa :)

Vierailija
9/12 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä makeanhimosta pääsee eroon.

Vierailija
10/12 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista missä, mutta jossakin oli tietoa, että jos päivän kaloreista tulee puolet täyteen klo 15-16 maissa, makeanhimoja on helpompi vastustaa. Silloin iltasyöminen ei paisu suhteettomaksi. Ei saa olla liian nälkä. 

Vierailija
11/12 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:55"]

En muista missä, mutta jossakin oli tietoa, että jos päivän kaloreista tulee puolet täyteen klo 15-16 maissa, makeanhimoja on helpompi vastustaa. Silloin iltasyöminen ei paisu suhteettomaksi. Ei saa olla liian nälkä. 

[/quote]

Niin ne väittää, mutta itsellä ei ainakaan koskaan toiminut. Söin väkisin aamulla ja lounaalla paljon ja proteiini- ja rasvapitoista ruokaa kun sen muka piti viedä iltainen napostelunhimo pois, mutta paskan marjat auttanut. Lopulta päädyin kokeilemaan sitä, että jos kerran illalla on nälkä, niin miksei sitten söisi illalla. Jätin aamupalan kokonaan pois, lounas töissä suht kevyenä, töiden jäleken joku pieni välipala esim. pähkinöitä ja hedelmä, ja illalla klo 20-21 aikaan tukeva lämmin ruoka + jälkiruoka. Siihen loppui iltanapostelutarve.

Vierailija
12/12 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vinkeistä! Minä tosiaan olen semmoinen, että sitä mässytettävää tekee mieli vaikka vatsa olisi ihan täynnäkin vaikka toki nälkäisenä se tunne on vielä paljon pahempi. Päivät menee ihan hyvin, kun on tekemistä, mutta ne illat kun lapsi jo nukkuu ja on aikaa lukea kirjaa tai katsoa leffaa tms...

Vähentää aika paljon mun ja miehen kahdenkeskistä aikaa, kun en pysty enää iltaisin olemaan samassa huoneessakaan kun mies ympäröi itsensä kaikenlaisilla mätöillä. Se ei oikein vissiin suostu ymmärtämään tätä mun ongelmaa eikä ole tukena tässä, hänen mielestään kun painonpudottelu on ihan turhaa mun kohdalla ja "elämästä pitää nauttia" .
Minä haluan nauttia elämästä ihan muilla tavoilla kun karkkipussin vieressä makoilemalla, morkkistelulla ja ahdistuksella :D

Taidan vähän muokata ruokarytmiä ja siirtää tukevimman aterian illalle. Heräilen nykyään öisin kun nälkä alkaa kurnimaan.

Ap. Sori ehkä sekavasta tekstistä, on vähän vaikea järjestellä ajatuksia tänään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme