Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suosittele yksityistä lääkäriä, toistuva keskenmeno

Vierailija
18.05.2015 |

Takana kaksi peräkkäistä keskenmenoa ja yksi vuosia sitten. Suosittele yksityistä lääkäriä, joka voisi määrätä tukilääkityksen tulevaan raskauteen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä saat aina halutessasi tutkimukset maksamalla. Julkisella kolmen perättäisen jälkeen.

Vierailija
2/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä vai Ivalosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin saattamaan kehosi ensin sellaiseen kuntoon, että se luonnostaan "kantaa" raskauden. Esim. vyöhyketerapialla tai akupunktiolla.

Vierailija
4/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä ap

Vierailija
5/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenot johtuvat useinkin siksi, että alkio ei ole elinkelpoinen.

Vierailija
6/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:59"]

Keskenmenot johtuvat useinkin siksi, että alkio ei ole elinkelpoinen.

[/quote]

Toistuvissa keskenmenoissa on kyllä usein jotain muuta taustalla, yksi mahdollisuus on veren hyytymishäiriö.

Vierailija
7/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aila Tiitinen, Femeda

Vierailija
8/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi mahdollisuus on piilevä keliakia. Minulla useita myöhäisiä keskenmenoja. Selvisi keliakia (ihokeliakia) ja aloitin gluteenittoman ruokavalion, tulin raskaaksi ja nyt pieni ihanuus tuhisee rinnalla :)

Vierailija
9/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.aava.fi/asiantuntija/ulander-veli-matti. Suosittelen lämpimästi. Olin aikoinaan hänen tutkimusryhmässään raskauden seurannassa, on tehnyt tutkimusta liittyen toistuviin keskenmenoihin, koskien juuri tätä hyytymistekiähäriötä, joka itsellänikin on.

Vierailija
10/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihokeliakiani ilmeni näin jälkikäteen ajateltuna jo vuosien ajan. Silmät ja päänahka kutisi. Kunnes viimeisimmän keskenmenon jälkeen ympäri kroppaa tuli kauhea ihottuma. Nyt ei ole kutinan häivääkään missään kun viljat on pois.

Vierailija
11/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ihan normigyneltä keltarauhashormonia. Sen puute aivan alkuraskaudessa voi aiheuttaa keskenmenon. Jos taas menee kesken 9. rv:n jälkeen voi olla hyytymishäiriöitä, kilpirauhasongelmaa, keliakiaa, diabetestä... Nämä tosin selviää pitkälti verikokeella. Joskus ei löydy mitään yksittäistä syytä. Joskus voi korjaantua siittiöitä vaihtamalla, koska syy keskenmenoihin voi olla myös heikko tai liian vanhan miehen sperma... 

Vierailija
12/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ei löydy syytä, kuten minulla.

Vierailija
13/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja äidin ikä vaikuttaa paljon, lähempänä 40 vuoden ikää keskenmenoriski on jo n. 60 %. 

11

Vierailija
14/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toistuvien keskenmenojen syyksi osoittautui balansoitunut translokaatio. Pyydä päästä verikokeeseen jossa tutkitaan veren karyotyyppi.

Vierailija
15/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhasarvot tarkastettu? Liian matalat arvot estävät raskauden jatkumisen tai jopa alkamisen.

Vierailija
16/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:18"]

Niin ja äidin ikä vaikuttaa paljon, lähempänä 40 vuoden ikää keskenmenoriski on jo n. 60 %. 

11

[/quote]

Vähän ohi aiheen, mutta aina jauhetaan äitien iästä... itse olen saanut lapset 36- ja 38-vuotiaana, ja tulin samantien raskaaksi, ja helpot raskaudet sekä synnytykset ja terveet lapset. Äitini on tehnyt nuorimman lapsensa 40-vuotiaana, helposti. Toinen mummoni nuorimman 43-vuotiaana, ja ystävissäni on liki nelikymppisenä lapsen saaneita. Kellään ei ole ollut keskenmenoja tai ongelmallisia raskauksia.

Itse vähän epäilen, että joko sitä on hedelmällinen tai sitten ei. Veikkaan, että kun näitä nelikymppisten keskenmenoja ja ongelmia on tutkittu, heillä olisi niitä ongelmia voinut olla yhtälailla 20 tai 30 vuotiaana. Luulen, että iän merkitystä kaikkeen vähän ylikorostetaan kyllä...

Vierailija
17/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:18"]

11

[/quote]

Vähän ohi aiheen, mutta aina jauhetaan äitien iästä... itse olen saanut lapset 36- ja 38-vuotiaana, ja tulin samantien raskaaksi, ja helpot raskaudet sekä synnytykset ja terveet lapset. Äitini on tehnyt nuorimman lapsensa 40-vuotiaana, helposti. Toinen mummoni nuorimman 43-vuotiaana, ja ystävissäni on liki nelikymppisenä lapsen saaneita. Kellään ei ole ollut keskenmenoja tai ongelmallisia raskauksia.

Itse vähän epäilen, että joko sitä on hedelmällinen tai sitten ei. Veikkaan, että kun näitä nelikymppisten keskenmenoja ja ongelmia on tutkittu, heillä olisi niitä ongelmia voinut olla yhtälailla 20 tai 30 vuotiaana. Luulen, että iän merkitystä kaikkeen vähän ylikorostetaan kyllä...

[/quote]

Voi ollakin. Mutta muuta tutkimustietoa meillä ei ole. Tilastoihinhan nämä pohjaavat. Yksittäiset henkilöt erikseen. Ja kuten sanoin miehen ikä vaikuttaa myös. Yli 40-vuotiaan miehen sperma ei ole enää yhtä hyvää kuin nuoremman, joten vialliset siittiöt voivat myös johtaa keskenmenoihin.

11

Vierailija
18/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta Väestöliitosta keskenmenojen syiden selvittelyssä?
Ketjussa on suositeltu Femeda ja Aavan lääkäreitä. Tutkitaanko noilla klinikoilla keskenmenojen syitä myös?
Haluan vaan välttää käynnin, jossa todetaan että keskenmenoni ovat vain huonoa tuuria, kun itse haluan jo testeihin ja kokeilla tukilääkitystä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi