Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö maanpuolustusideologia ole nykymaailmassa ihan vanhentunut ajatus?

Vierailija
17.05.2015 |

Ja tarkoitan, että mitä täällä puolustaisi, keravalaista kerrostalokaksiotako? Ja miksi, kun elää voi muuallakin, maailma on avoinna. Ymmärän sen vanhan ajan, kun oli talot ja pellot monen sukupolven takaa, olihan siinä jo mitä puolustaa. Mitä nyt on? Minkä takia pitäisi laittaa henkensä alttiiksi? Työ lähtis alta, jos sota tulisi ja siinä menisi mun kämppäkin. Sama kai se on, viekö sen kämpän pankki vai venäläinen. Selittäkää mulle, ystävällisesti kiitos. Tämä ajatus lähti liikkeelle miehen saamasta reserviläiskirjeestä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap halua vastata kysymyksiin? Vai eikö osaa?

Vierailija
22/23 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ap että maanpuolustusideologia on Suomessa vanhentunut mutta muualla kyllä puolustetaan omaa maata ja toki ap:takin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helv***ä mä just luin? Ajatteleeko joku oikeesti noin nurkkakuntaisesti? "puolustaa jokun muun omaisuutta"??? Tää maa on meidän! Kaikki mitä täällä fyysisesti on, puhumattakaan historiasta, kulttuurista, jne.

Okei, et omista paljoa. Saat kuitenkin varmaan jotain tukea (rahallista) Suomen valtiolta, aineetonta tukea sukulaisista, ystävistä, tutusta ympäristöstä, kielestä, perinteistä. Ne kaikki on sun täällä. Mitä luulet saavasi käpykaartilaisena jossain muussa maassa?