Seinät liikkuu ja vaihtelee väriä
Ne lähentelee mua ja sit menee taas kauemmas. Vaihtelevat väriä kokoajan ja vilkkuvat. Välillä tuntuu kuin lattia tekisi aaltoja ja jos istun lattialla ja laitan kädet lattiaa vasten niin tuntuu kuin ne menisivät niiden aaltojen mukana. Oonkohan sekoamassa... :o
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:33"]Dissosiaatiohäiriö, psykoosi, elektrolyyttitasapainon häiriö, aivoepisodi, mikä lie. Oireet kuulostavat vakavilta . Soita välittömästä hätäkeskukseen.
Ei ole oikea hetki nyt palstailla.
[/quote]
No näitä on ollut jo jokusen aikaa, vaihtelevasti. Kai sitä pitää huomenna käväistä lääkärissä.
Mulla ollut pari kertaa juuri tuota uppoamisen tunnetta ja seinät ja värit vääristyi. Oli kesä ja olin kyllä nukkiunut huonosti pitkään ja bilettänyt(en käytä huumeita). Olisikohan se jotenkin kuivattanut elimistöä? En mennyt lääkäriin vaan mieheni vaan oli tukenani kunnes loppui tuo. Et ole sekoamassa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:46"]Mulla ollut pari kertaa juuri tuota uppoamisen tunnetta ja seinät ja värit vääristyi. Oli kesä ja olin kyllä nukkiunut huonosti pitkään ja bilettänyt(en käytä huumeita). Olisikohan se jotenkin kuivattanut elimistöä? En mennyt lääkäriin vaan mieheni vaan oli tukenani kunnes loppui tuo. Et ole sekoamassa.
[/quote]
Okei, hyvä kuulla.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:46"]Mulla ollut pari kertaa juuri tuota uppoamisen tunnetta ja seinät ja värit vääristyi. Oli kesä ja olin kyllä nukkiunut huonosti pitkään ja bilettänyt(en käytä huumeita). Olisikohan se jotenkin kuivattanut elimistöä? En mennyt lääkäriin vaan mieheni vaan oli tukenani kunnes loppui tuo. Et ole sekoamassa. [/quote] Okei, hyvä kuulla.
[/quote]
Niin ja sinä kesänä noihin aikoihin oli muuten korvatulehduskin uimisesta vissiin tulehtuneet. Vaikuttaa varmaan tohon mitä kävi. Ärsyttävää toi huume jankkaus. Mä en ainakaan ole koskaan edes kokeillut huumeita, että en usko johtuvan siitä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:46"]Mulla ollut pari kertaa juuri tuota uppoamisen tunnetta ja seinät ja värit vääristyi. Oli kesä ja olin kyllä nukkiunut huonosti pitkään ja bilettänyt(en käytä huumeita). Olisikohan se jotenkin kuivattanut elimistöä? En mennyt lääkäriin vaan mieheni vaan oli tukenani kunnes loppui tuo. Et ole sekoamassa. [/quote] Okei, hyvä kuulla.
[/quote]
Niin ja sinä kesänä noihin aikoihin oli muuten korvatulehduskin uimisesta vissiin tulehtuneet. Vaikuttaa varmaan tohon mitä kävi. Ärsyttävää toi huume jankkaus. Mä en ainakaan ole koskaan edes kokeillut huumeita, että en usko johtuvan siitä.
[/quote]
Joo en ole minäkään koskaan käyttänyt mitään huumeita, aineita, sieniä, en edes tupakkaa...
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:53"]Ne lähentelee mua ja sit menee taas kauemmas. Vaihtelevat väriä kokoajan ja vilkkuvat. Välillä tuntuu kuin lattia tekisi aaltoja ja jos istun lattialla ja laitan kädet lattiaa vasten niin tuntuu kuin ne menisivät niiden aaltojen mukana. Oonkohan sekoamassa... :o
[/quote]
Onko sulle tapahtunut jotain traumaattista?
Siinä oireet muistuttavat psykoosia erehdyttävästi! Ja usein nämä sotketaan.
http://www.kysy.fi/kysymys/miten-erottaa-dissosiaation-ja-psykoosinpoikkeavatko-psykoottisen-ja
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:53"]Ne lähentelee mua ja sit menee taas kauemmas. Vaihtelevat väriä kokoajan ja vilkkuvat. Välillä tuntuu kuin lattia tekisi aaltoja ja jos istun lattialla ja laitan kädet lattiaa vasten niin tuntuu kuin ne menisivät niiden aaltojen mukana. Oonkohan sekoamassa... :o
[/quote]
http://www.kysy.fi/kysymys/miten-erottaa-dissosiaation-ja-psykoosinpoikkeavatko-psykoottisen-ja
[/quote]
Ei ainakaan muistaakseni/tietääkseni.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:53"]Ne lähentelee mua ja sit menee taas kauemmas. Vaihtelevat väriä kokoajan ja vilkkuvat. Välillä tuntuu kuin lattia tekisi aaltoja ja jos istun lattialla ja laitan kädet lattiaa vasten niin tuntuu kuin ne menisivät niiden aaltojen mukana. Oonkohan sekoamassa... :o
[/quote]
[/quote]
Itse tätä en täysin allekirjoita. Minulla tuli dissosiaatio raiskauksen jälkeen heti päälle, kuin salama kirkkaalta taivaslta ja kesti kuukausia. Sitä ennen ei ole ollut koskaan ollut (kymmeniin vuosiin) eikä 10v sen jälkeen. Tohtori nyt ei taida linkissä tietää, että dissosiaatio voi kestää kuukausia. Muuten allekirjoitan linkin kuvaukset dissosiaatiosta.
Itse kokenut
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:53"]Ne lähentelee mua ja sit menee taas kauemmas. Vaihtelevat väriä kokoajan ja vilkkuvat. Välillä tuntuu kuin lattia tekisi aaltoja ja jos istun lattialla ja laitan kädet lattiaa vasten niin tuntuu kuin ne menisivät niiden aaltojen mukana. Oonkohan sekoamassa... :o
[/quote]
[/quote]
Itse tätä en täysin allekirjoita. Minulla tuli dissosiaatio raiskauksen jälkeen heti päälle, kuin salama kirkkaalta taivaslta ja kesti kuukausia. Sitä ennen ei ole ollut koskaan ollut (kymmeniin vuosiin) eikä 10v sen jälkeen. Tohtori nyt ei taida linkissä tietää, että dissosiaatio voi kestää kuukausia. Muuten allekirjoitan linkin kuvaukset dissosiaatiosta.
Itse kokenut
[/quote]
Kyllä dissosiaatiossakin (traumassa) esiintyy harhoja: näkö, kuulo jne. jne.
Paremminkin se on toisin päin kuin tuossa ensimmäisessä linkissä, että kaikki traumaoireet on tahdottu niputettaa psykooseiksi! Nykyjään tiedetään paremmin että psykoosi ja trauma ovat eri asia vaikka oireet samankaltaisia.
Scheinderin oireet = trauman oireita.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/10/18/kaiken-takana-onkin-trauma
Kumma, ettei ap kertonut selvisikö asia. Itse arvelen, että jos testeissä ei löytynyt mitään vikaa, niin on voinut olla migreeniä. Itselläni on migreeni ja kyllä se välillä aika psykedeelisiä oireita tekee.
Hallut olivatkin aiemmin kertomassani tapauksessa ainoa oire tulehduksesta. Todettiin tk:ssa sitten testillä ja potilasta nesteytettiin ja lääkittiin kunnes oli paremmassa kunnossa.