Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä riidellään?

Vierailija
18.01.2022 |

Meillä aivan järkyttävää riitelyä, niin olisi kiva tietää millaista on normaali riitely parisuhteissa. Haukutaanko, kiusataanko teillä toista riidan aikana? Kauan riidat kestää, mistä alkaa, miten menee ohi? Tuleeko ylilyöntejä? Miten lapset reagoi kun vanhemmat riitelee?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka usein teillä riidellään keskimäärin? Onko jotain kaavaa minkä mukaan menee?

Vierailija
2/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisiko joku vastata? ☺

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla tämän yhden ja puolen vuoden aikana riidelty. Aiemmassa suhteessa oli huutoa ja saattoi kestää vaikka tunninkin, loppui monesti siihen kun lähdin tilanteesta fyysisesti pois

Vierailija
4/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla tämän yhden ja puolen vuoden aikana riidelty. Aiemmassa suhteessa oli huutoa ja saattoi kestää vaikka tunninkin, loppui monesti siihen kun lähdin tilanteesta fyysisesti pois

Jatkan tuota. Aika useasti oli, varmaan kerran viikkoon. Oli sellainen kaava, että joku pieni erimielisyys, josta saatettiin alkaa tinkaamaan. Kumpikin oli sitä mieltä, että oma näkökulma on oikea. Itellä tietenkin enemmän oikea kuin sillä toisella, ja se piti myös päästä todistaan. Jossain välissä mulla ääni kovenee kun tuntuu ettei toinen kuuntele, ikään kuin se kuuntelis sitten paremmin :D

Vierailija
5/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, ettei ole riitoja ollenkaan. Mutta hyvä niin!

Vierailija
6/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehesi olla rauhassa äläkä mene parisuhteeseen, jos olet tuollainen nalkuttava akka.

Vierailija
7/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti ja lapsellisesti, jankataan. Sitten huudetaan. Ja joo joskus lapset kuulee. Ehkä lähemmäs 10v sitten oli riitaa useammin ja nyt ehkä 0-3x kuukaudessa mut pituus on lyhentynyt :D

Vierailija
8/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta en ole missään suhteessa riitelemällä riidellyt. Joskus saattaa olla hieman intensiivisempää keskustelua kun yritän saada oman näkökulmani esille ja tuntuu, ettei toinen vain tajua. Mutta silloinkin olen lähinnä kiinnostunut sen toisen ideoista ja olen lähes aina valmis muuttamaan kantaani jos toinen hyvin argumentoi. Ja toisaalta saatan myös vain antaa periksi jos huomaan, ettei keskustelu johda mihinkään. Voin hyvin myöntää olevani joko väärässä, tai että en nyt osaa itseäni paremmin ilmaista, jatketaan toiste… Jos taas pidempään huomaan tulleeni sivuutetuksi niin saatan vain vaipua surumielisyyteen. Tästä olen kylläkin opetellut pois; ilmaisen ajoissa miltä toisen toiminta minusta tuntuu (en siis syyllistä) ja mitä toivoisin muuttuvan. Näillä eväin ei ole koskaan syntynyt kiivasta riitaa.

N49

Vierailija
9/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentavasti keskustellen niin että toinen oikeasti kuuntelee ja antaa tilaa puhua. Ja sitten annetaan toisen hetki sulatella asioita ja tämän jälkeen on hänen vuoro puhua ja tulla kuulluksi.

Vierailija
10/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi, että se on välttämättä hyvä asia. Esim jompi kumpi pitää tunteita sisällään ettei tule niitä riitoja ja riski on silloin jos taustalla on vanhoja peikkoja.

Vierailija
11/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole normaalia eikä hyvän suhteen merkki. Ei toki jatkuva riitelykään. Meillä suhde on aivan solmussa. Riita tulee pienestä asiasta, jonka seurauksena mies mököttää vähintään 2 päivää. Sitten asia lakaistaan maton alle. Mies ei pyydä koskaan anteeksi eikä mitään vaikeita asioita käsitellä. Mies palaa sitten tasaisin väliajoin joihinkin vanhoihin asioihin, jotka on jäänyt käsittelemättä. Mies ei kestä pienimpiäkään konflikteja vaan pakenee aina paikalta ja mököttää sitten useita päiviä. Hän suuttuu minulle asioista, joissa toimin samalla tavalla kun hän toimii. Olen ehdottanut mm. sääntöä, että riidoissa ei saa mennä nukkumaan, mutta mies ei halua muuttaa tapojaan vaan on valmis pilaamaan useita päiviä kuukaudessa eri tilassa mököttäen. Olen todella täynnä tätä ja olen alkanut miettiä eroa vakavissani. En halua antaa lapsille tällaista ”riitelyn” mallia.

Vierailija
12/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä *ittuilua puolin ja toisin, kunnes minä räväytän niin kovan jutun, että ukkeli huomaa hävinneensä koko keissin.

Se siitä sitten, normielämä jatkuu😄

Vierailija
13/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa riidellä kunnolla, kun alkaa riitelemään.

Ei tarvitse sitten päiväkausia vaan vähän kurmottaa.

Vierailija
14/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole normaalia eikä hyvän suhteen merkki. Ei toki jatkuva riitelykään. Meillä suhde on aivan solmussa. Riita tulee pienestä asiasta, jonka seurauksena mies mököttää vähintään 2 päivää. Sitten asia lakaistaan maton alle. Mies ei pyydä koskaan anteeksi eikä mitään vaikeita asioita käsitellä. Mies palaa sitten tasaisin väliajoin joihinkin vanhoihin asioihin, jotka on jäänyt käsittelemättä. Mies ei kestä pienimpiäkään konflikteja vaan pakenee aina paikalta ja mököttää sitten useita päiviä. Hän suuttuu minulle asioista, joissa toimin samalla tavalla kun hän toimii. Olen ehdottanut mm. sääntöä, että riidoissa ei saa mennä nukkumaan, mutta mies ei halua muuttaa tapojaan vaan on valmis pilaamaan useita päiviä kuukaudessa eri tilassa mököttäen. Olen todella täynnä tätä ja olen alkanut miettiä eroa vakavissani. En halua antaa lapsille tällaista ”riitelyn” mallia.

Jos oma kumppanini menisi nukkumaan kun riita on kesken, minä luultavasti pakkaisin sillä aikaa tavarani ja häipyisin. Ymmärrän, ettei ole niin helppoa kun on yhteisiä lapsia ja kenties muitakin sitoumuksia. Lapset saattavat kyllä huomata herkästi huonon ilmapiirin, vaikka miehellä olisi mykkäkouluvaihde päällä. Yksipuoliset mykkäkoulut eivät ratkaise mitään ongelmia, tuhoavat vain loputkin jäljellä olevasta luottamuksesta ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
15/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiistelyä esiintyy, minä vedän vaimoa turpaan. Sitten se mököttää muutaman päivän.

Vierailija
16/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jaksaisi Ap:n kaltaista tilannetta hetkeäkään, tommonen pilaa terveyden, verenpaineen, verisuonet, sydämen, sielun. Valitettavasti kokemusta on, enkä ole vieläkään toipunut niistä. Itse haluan keskustella asiat läpi turvallisesti ja toista kunnioittaen ja se on ehto koko suhteelle, muuten se ei toimi.

Vierailija
17/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä oikeastaan riidellä. Joskus saatetaan ns. väitellä eriävistä mielipiteistä, mutta ei se ole huutamista tai haukkumista. Ex-miehen kanssa tuli kyllä oikeasti huudettua ja raivottua miltei päivittäin. Ja ei ollut kyse varsinaisesti mistään mielipiteistä, vaan toistuvasta perseilystä ja tahallisesta ärsyttämisestä.

Vierailija
18/24 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nainen huutaa, riehuu ja heittelee tavaroilla itse yritän rauhoitella ja keskustella kunnes menee mielenkiinto yrittämiseen ja lähden lenkille tai yleensäkin ulos talosta

Vierailija
19/24 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/24 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikaan ei ole koskaan huutanut, emmekä todellakaan hauku koskaan toisiamme - ja riidellään muutenkin tosi harvoin. en ees muista, että oltais esimerkiks viime vuonna riidelty kertaakaan. joskus kinataan toki ja vähintään toinen korottaa ääntään, mutta ei kauheen useasti sitäkään. jos kinataan, joka ikävä kyllä alkaa minun suunnaltani useimmiten, niin molemmat rauhoittuu nopeasti ja puhutaan asia läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi