Miksi miehelle ei riitä yksi nainen
Olen törmännyt elämäni varrella moneen mieheen jotka tarvitsevat ilmeisesti oman naisen lisäksi muita naisia vähintäänkin viestittelemään ja egoaan pönkittämään. Olen nykyään ikisinkku koska en halua sellaista miestä itselleni. Mieluummin yksin kun annan toisen kohdella huonosti.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle riitti vain yksi nainen. Edes ystävinä ei ollut naisia. Erosta 8 vuotta enkä ole sen jälkeen huolinut yhtäkään naista. Yksin olen onnellisempi joten ei enään naista koskaan.
Sä oot 🤣 enään-mies.
Pitäisikö aikuiselle miehelle riittää yksi nainen? Tai mies? Pitäisikö aikuiselle naiselle riittää vain yksi mies? Tai nainen?...
Eksäni oli tällainen säätäjä. Haki erityisesti nuorten naisten huomiota. Nyt on melkein viisikymppinen, mutta jatkaa varmaan samaa toimintaa. Oli myös kateellinen nuorille miehille, kun he olivat häntä pidempiä ja nuorempia.
Miten polygamia taas mitään liittyy tässä mihinkään? Häh???
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ap:lle: En tietenkään voi puhua muiden puolesta, mutta minulle itselleni kohta 60-v. täyttävänä miehenä on aina ollut melko selvää, etten voisi olla pelkästään jonkun tietyn kumppanin kanssa pitkään. Tämä koskee yhtä lailla fyysisiä kuin psyykkisiä tarpeitani ja kokonaisvaltaista dialogia niin fyysisellä kuin psyykkisellä alueella. Mikä on rakentavampaa kuin antautua maailmaa syleilevään pohdintaan olemassaolosta, vastakohdista, taiteesta, kulttuurista, luonnosta, maailmasta itsestään. Tai hypätä intohimoisesti sänkyyn toisen kanssa ja rakastella kumpienkin tarpeita täyttävällä tavalla. Se ei ole keneltäkään pois - päinvastoin usein se vain täydentää meitä ihmisinä ja auttaa ainakin piirun verran eteenpäin... Ja se on kaikkea muuta kuin likaista tai saastaista.
Moniavioisuus on kiellettyä Suomessa ja jos ei ole aviossa kutsutaan sinunkaltaista miestä hoorapukiksi, onko kukaan nainen vielä sanonut ?
Minulla on hyvännäköinen, normaalipainoinen, mutta hyvinmuodostunut vaimo. Seksi ei vaan tunnu ainakaan minun kanssani kiinnostavan, joten minulla on nuorempi rakastajatar. Jos seksi sujuisi vaimon kanssa, en panisi muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestä kiinnostaa seksi joka päivä kuukauden ympäri, naista ei.
Meillä mies pihtaa, on lihonnut ja lopettanut kaiken liikunnan.
Älä yleistä.
Meillä toisenlainen tunnelma. Mies haluaa seksiä mutta on mieskunnoltaan kylmä ja osaamaton, en nyt jumalauta räpeltäjää tuonne alakertaan ole tilannut. Vähän kuin meidän pikkupoika 1,5 vuotta tarttuu äitiä välillä housuista kiinni että pysyy pystyssä. Häntä minä rakastan eniten !
Mitä ihmettä, miksi olet yhdessä sellaisen miehen kanssa ja hankkinut hänen kanssaan lapsen, jos seksi ei yhtään suju? Luulisi aika nopeasti nopeasti huomaavan, jos mies on kylmä ja osaamaton räpeltäjä.
Kulutustavaroilla on vain käyttöikä.
Let's hope it's not just money talking, and that a man's wallet doesn't take the lead. Let's hope not!
Mitä ihmettä, miksi olet yhdessä sellaisen miehen kanssa ja hankkinut hänen kanssaan lapsen, jos seksi ei yhtään suju? Luulisi aika nopeasti nopeasti huomaavan, jos mies on kylmä ja osaamaton räpeltäjä.
Kysy tätä 1800 swingeriltä laivalla.
Vierailija kirjoitti:
Suurinta osaa kansakunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin suljettuihin parisuhteisiin. Ihmisellä on erinlaisia tarpeita, joita ei yksi ihminen pysty tyydyttämään.
On erilaisia tarpeita, juu. Mutta kyllä ne parisuhteen seksi ja jakaminen ja arki ja yhteenkuuluvuus pohtiminen ja luottamus siinä arjessa riittävät. Muita tarpeita voi tyydyttää muualla ja muiden ihmisen kanssa. Eihän se kumppani kaikkeen pysty.
Onhan meillä jokaisella vaikka mitä muuta. On ystävät ja harrastukset ja työ ja mitä kenelläkin.
En minä intiimiä itseni kuitenkaan kenenkään muun kanssa halua jakaa kuin oman kumppanini kanssa.
Siinähän hajoaisi, jos monelle puolelle itsensä jakaisi. Jotkut rajat ja raamit on hyvä olla.
Meillä on kumppanin kanssa aika lailla samat rajat ja ymmärrys.
Jos on liihottelija, niin sellainenhan sopii toisen liihottelijan kanssa. Mikäs siinä. Heidän valintansa.
Kunhan on selkeät kuviot molemmille.
Mammat ne vaan käy siellä Turkissa katsomassa vuorta, ei ne oikeesti muuta. Niin ne sanoo.
Miehelle riittää yksi nainen.
Olet tavannut poikia.
Riippuu ihan millaisia miehiä etsit. Kyllä miehenä mielellään panisin muista omani lisäksi jos luvan saisi, mutta en koskaan pettäisi koska en halua pilata suhdetta lyhyen onnen takia tai elää valheessa loppuelämääni. Lisäksi tilastojen mukaan naiset pettävät suomessa yhtä paljon kuin miehet joten turha tästä miehiä yleistää. Siksi pitää valita tarkkaan kunnon kumppani ja pitää hänestä huolta niin kuin hänkin pitää sinusta jos olette molemmat kunnollisia.
Mutta onhan se kuitenkin niin, että kun on hulluna toiseen- rakastunut- ei oikeasti halua muita= et halua muita kun olet ihan hulluna rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Miten polygamia taas mitään liittyy tässä mihinkään? Häh???
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ap:lle: En tietenkään voi puhua muiden puolesta, mutta minulle itselleni kohta 60-v. täyttävänä miehenä on aina ollut melko selvää, etten voisi olla pelkästään jonkun tietyn kumppanin kanssa pitkään. Tämä koskee yhtä lailla fyysisiä kuin psyykkisiä tarpeitani ja kokonaisvaltaista dialogia niin fyysisellä kuin psyykkisellä alueella. Mikä on rakentavampaa kuin antautua maailmaa syleilevään pohdintaan olemassaolosta, vastakohdista, taiteesta, kulttuurista, luonnosta, maailmasta itsestään. Tai hypätä intohimoisesti sänkyyn toisen kanssa ja rakastella kumpienkin tarpeita täyttävällä tavalla. Se ei ole keneltäkään pois - päinvastoin usein se vain täydentää meitä ihmisinä ja auttaa ainakin piirun verran eteenpäin... Ja se on kaikkea muuta kuin likaista tai saastaista.
Moniavioi
Itseasiassa moniavioisuus on tällä hetkellä normi suomessa. Monella on useampi pesue eli lapsia useamman eri kumppanin kanssa ja edelleen pidetään yhteyttä ja asioita koordinoidaan "eksän" eli ykkösvaimon tai -miehen kanssa. Sanojen tasolla puhutaan jostain eksistä, mutta tosiasiassa kyseessä on järjestäytymätön haaremi tai ihan rehti apinalauma, missä siitellään ja hoidetaan poikasia ristiin rastiin
Itseä kyllä ihmetyttää tämä käytäntö suuresti ja tulee todella vahva kehollinen hylkmisreaktio kaikista näistä kuvioista. Ehkä juuri ja juuri vielä pystyisin sulattamaan sen, että on hylännyt lapsensa eli ei aktiivisesti ylläpidä moniavioista haaremia, jos on hyvä peruste tuolle tietysti, esim. että lapset ovat saaneet alkunsa r aiskauksesta, tm.
Taitaa olla kuitenkin niin että jää itseltä lapset tekemättä, sillä pidän tää nykyistä sikiämisilmapiiria yksinkertaisesti niin oksettavana, että kohtu kuivuu korpuksi ajatuksestakin. Puhumattakaan siitä, että pitäisi antaa omat lapset jollekin vaka-neuvo-opeille, jotka ovat pahimmillaan silminnähden fyysisesti sairaita, mielen sisällöstä puhumattakaan
Ehkä syy ja seuraus menee hieman ap:n avauksesta syrjään. Vastaan silti. Itse elän suhteessa - olen elänyt jo miltei 20 vuotta - jossa elämän realiteetit johtavat erinäisiin käytännön ratkaisuihin. Kumpikin meistä on korkeakoulutettuja, minulla jopa kaksi tutkintoa, mutta varsinkin nykymenoon urpopetteri-natsipurravaltioneuvostojen rajausten yhteiskunnallisten seurausten jälkeen yksin ei vain varsinkaan täällä ruuhka-Suomessa oikein pärjää. Meillä ei kuitenkaan aikoihin ollut intiimiä suhdetta, seksiä eikä läheisyyttä. Miehenä en voi olla fyysisesti ilman naista ja siksi on ollut ja on yhä niitä vieraita suhteita. Nämä ovat pelikentän rajat, säännöt eriävät sen mukaan
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan millaisia miehiä etsit. Kyllä miehenä mielellään panisin muista omani lisäksi jos luvan saisi, mutta en koskaan pettäisi koska en halua pilata suhdetta lyhyen onnen takia tai elää valheessa loppuelämääni. Lisäksi tilastojen mukaan naiset pettävät suomessa yhtä paljon kuin miehet joten turha tästä miehiä yleistää. Siksi pitää valita tarkkaan kunnon kumppani ja pitää hänestä huolta niin kuin hänkin pitää sinusta jos olette molemmat kunnollisia.
Minä haluaisin nähdä sen tilaston, jossa naiset pettävät yhtä paljon kuin miehet. Laita linkki.
Ja mitäköhän tilastoja haluat tai vaadit? Näissä asioistahan varsinkin pidetään virallista tilastoa Sexpo, SUNS, Väestörekisterikeskus, Suomen Gallup tai vastaava?
No ei sitä jaksa ikuisesti ajella samalla autollakaan. Välillä pitää käydä koeajamassa uusia ja käytettyjä.
Se että miehesi ei enää sinua halua ei tarkoita että miehesi ei halua seksiä ollenkaan. Itsekin on syytetty pihtaamisesta mutta syy siihen oli että en tuntenut enää seksuaalista vetoa naistakohtaan joka ensimmäisen parisuhde vuoden aikana lihoi 20kg ja sanoi minulle että "eihän minun enää tarvi itsestä huolehtia kun minulla on sinut jo"