Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi MIESKOKIT ovat aina tällaisia?

Vierailija
17.05.2015 |

Olen elämäni aikana tuntenut kaikenlaisia outoja hiippareita, mm. miespuolisia kokkeja. Mieskokit, alle 40-vuotiaat,  tuntuvat olevan ihan oma ihmislajinsa. Oman hybriksensä täyttämiä puolijumalia.

Ensinnäkin kalju pää on mieskokille ihan välttämättömyys. Street credibilityä ei tule, jos ei ole kalju. Toiseksi: suun  ympärillä täytyy olla niinsanottu pyöröparta, ympyränmuotoinen parta.

Eikä tässä vielä kaikki - lisäksi saat myös moottoriturvan! Mieskokin pitää olla aina kauhea moottoriturpa, joka jauhaa koko ajan jargonia ja mielellään vielä stadin slangilla. Suuri osa jutusta on tyyliin "Ku mä olin duunissa siellä-ja-siellä hotellissa tai siellä-ja-siellä suurlähetystössä, ni mä tapasin niitä-ja-näitä kuuluisuuksia..."

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman mieskokin, kuvauksesi ei vastaa heitä yhtään :)) Ja yksi heistä on ainakin hyvin lahjakas, ollut parin julkkiksen kanssa tekemisissä ja yleellisessä ravintolassa Ruotsissa töissä, mutta ei yhtään ylimielinen, itsekäs tai jauha vain näistä asioista :)

Vierailija
2/6 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:40"]Tunnen muutaman mieskokin, kuvauksesi ei vastaa heitä yhtään :)) Ja yksi heistä on ainakin hyvin lahjakas, ollut parin julkkiksen kanssa tekemisissä ja yleellisessä ravintolassa Ruotsissa töissä, mutta ei yhtään ylimielinen, itsekäs tai jauha vain näistä asioista :)

[/quote]

Eikä se stadin slangia puhu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:40"]Tunnen muutaman mieskokin, kuvauksesi ei vastaa heitä yhtään :)) Ja yksi heistä on ainakin hyvin lahjakas, ollut parin julkkiksen kanssa tekemisissä ja yleellisessä ravintolassa Ruotsissa töissä, mutta ei yhtään ylimielinen, itsekäs tai jauha vain näistä asioista :)

[/quote]

Eikä se stadin slangia puhu :D
[/quote]

Ja ainiin, ei omista partaa.

Vierailija
4/6 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naispuolisena kokkina en kyllä allekirjoita kokemuksiasi. Moottoriturpia olen tavannut lähinnä vain "pussista lämpimäksi" -kokkeina, fine diningeissa on ollut työnsä erittäin vakavasti ottavia, jotka ei turhan paljoa läppää tai juttua nakkaa. Enkä ole tavannut kuin muutaman kaljun partanaaman kokkina :)

Vierailija
5/6 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pari pyöröpartaa on alapeukuttanut aloitusta tähän mennessä, yesss!

Vierailija
6/6 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalaisen monta kokkina työskennellyttä/ työskentelevää miestä tuntevana voin sanoa, että aloittajan kuvaus on hyvin tarkka. No, nykyään ei ehkä kaljua päätä ja pyöreää partaa esiinny enää kovin paljon, mutta 15 - 10 vuotta sitten kyllä. Se oli trendi. Kokeilla on myöskin (ollut) tapana kerskailla omilla saavutuksillaan ja tuntemillaan julkisuuden henkilöillä, jopa rasittavuuteen asti.