Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MOT: sähköherkkyys

18.01.2022 |

Oletko oireillut? Mistä laitteista? Millaisia oireita? Kauanko altistumista kesti ennen oireita? Ja olitko tietoinen sähköherkkyydestä ennen oireiden alkamista?

Kommentit (198)

Vierailija
101/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaus. Itse johdan sähköä eri tavalla kuin kukaan ystäväni. Tunnen sen värinänä. Värinä tulee siis silloin kun kosken sähkölaitteeseen ja metalliin. Esim.jos minulla on kädessä lataava kännykkä ja toinen käsi tiskipöydällä, niin tiskipöytä värisee. Muuta tuntevat sen vain, jos koskevat minun käteen. Olen myös se, joka saa kipeitä sähköiskuja autoista ja monista muista paikoista. En tiedä mihin tuo perustuu, mutta näin tapahtuu.

Akryylivillavaatteet, ilman hoitoainetta pesty tukka...?

Ei ainakaan nuo. Käytän luonnonmateriaalejs ja kiharat hiukset vaatii hoitoaineen.

Vierailija
102/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla jo tunnustetaan että sähköherkkys on todellinen ilmiö. Sitä on myös tutkittu paljon mutta Suomessa se on lakaisu maton alle mm. Stul saanut rahoitusta Nokialta, jotta hyväksyisi säteilytasot jotka ulkomailla, olisi pöyristyttävät. Korruptio jyllää.

Ulkomaillakin säteilyherkkyys on todettu huuhaaksi, jota levittävät hämärät bisnesmiehet saadakseen uhreiltaan kiskottua rahaa. Korruptio jyllää.

Ja huuhaatahan se on. Eräs nainen tuli eräässä Helsingin ydinkeskustan isossa liikkeessä juttelemaan kanssani. Kertoi, kuinka hänellä on erittäin paha sähköallergia ja kuinka ovat miehensä kanssa myyneet kanta-Helsingin asuntonsa ja muuttaneet pois Helsingin keskustasta kauas maalle, jossa joku mökkipahanen.

Olin aivan varma, että kyseessä on joku tv:n pilailujuttu, joten kuuntelin naama peruslukemilla. Mutta ei sitten ollut. Kertoi, kuinka ovat käyttäneet paljon rahaa sähköallergiaan erikoistuneella mieslääkärillä (!!), jonka nimikin kyllä löytyi keskustelun jälkeen netin syövereistä. Kun kuulemma muut lääkärit eivät halua hoitaa-niin ja sitten yksi puoskari hoitaa. Heillä oli myös joitain kalliita lisälaitteita kotona.. Ja lisäksi oli suodatettu vesi ja gluteeniton ruokavalio.

Ei hemmetti, teki mieli huutaa sille naiselle, että sua kusetetaan koko ajan ja möit varmaan sen kantakaupungin asunnonkin ilmaiseksi, kun ajattelit, että ihmiset saastuu siitä sähköstä. Ihmettelin myös itsekseni, miten voi olla jossain Helsingin ydinkeskustassa liikkeellä, kun on sähköallergia.

Näinpä. Kerran näin ohjelman tällaisesta tapauksesta, ei voinut pitää kännykkääkään päällä kuin satunnaisesti. Mutta matkusti junalla (jossa nyt se korkeavirtajohto yläpuolella) onnellisena ja meni teatteriin jossa huomattava määrä sähkövärkkejä ja koki olevansa siellä turvassa. Voi miten toivoi, että tuo ihminen pysähdytettäisiin miettimään oireitaan ja niiden loogisuutta, suostuisi sokkotestaukseen ja huomaisi oireidensa johtuvan jostakin muusta johon oikeasti on olemassa lääkkeitä. Nämä sähköyliherkät voi hyötyä Nordinin kaltaisesta puoskaroinnista, jos yksi kirja tai kurssi opettaa ajattelemaan toisella lailla ja auttaa näin pääsemään irti oireista niin kaikille hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kuulevat revontulien ääniä. Miksei joku voisi olla yliherkkä sähkömagneettiselle säteilyllekin. Asiaa pitäisi kunnolla tutkia.

Se on tutkittu. Ja jotkut uskovat että koronapiikissä on mikrosiru. Sitäkin asiaa on tutkittu. Ei ole eikä tule.

Vierailija
104/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys? Eikä muka kukaan muu tunne, jos joku (viallinen) sähkölaite värisee? Luulin, että se on normaalia. Itselläni vain se koskee muitakin, kuin viallisia. 752

Testaapa joskus sähkökynän kanssa: kokeilet värkkejä joihin tulee virta ja joihin ei tule, onnistutko tunnistamaan ne sähkölliset yhtä hyvin kuin sähkökynä? Vai onko osa tuntemuksistasi kuvittelua?

Vierailija
105/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama sairaus kuin homeyliherkkyys.

Niin ja villayliherkkyys, ja sitrushedelmäyliherkkyys.

Vierailija
106/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys? Eikä muka kukaan muu tunne, jos joku (viallinen) sähkölaite värisee? Luulin, että se on normaalia. Itselläni vain se koskee muitakin, kuin viallisia. 752

Joo. Dildo värisee ehjänä.

Vierailija
107/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on yritetty testata lukemattomia kertoja. Valitettavasti "sähköyliherkät" eivät osaa sähköyliherkistyä kaksoissokkotesteissä. Sähköyliherkistyminen vaatii sen, että he tietävät olevan sähkökentässä.

Sitten on tietenkin se, että luontoon täynnä näitä kenttiä kissojen turkeista lähtien.

Vierailija
108/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama sairaus kuin homeyliherkkyys.

Laitetaan kotisi täyteen homeista tavaraa ja levitetään homejauhetta. Tuleeko oireita?

Ei oo tapana kasvatella homeita himassa, sorry! Mutta ei tuu oireita!

Homealtistumaan voi tehdä selkeän havainnon. Sähköaltistukseen ei.

Hometapauksissa asiaa mutkistaa se, että osa on todellisia reaktioita homeisiin tai useammin niihin liittyviin bakteereihin, mutta osa on puhtaasti uskomuksista ja peloista johtuvaa noseboa eli negatiivisella tavalla vaikuttavaa plaseboa. Silloin usein kyse on yleisistä mielenterveysongelmista kuten ahdistuneisuudesta, ja tämäntyyppiset pelot voivat kärjistyä jopa psykoosin tasollekin. Toivottavasti nämä ihmiset ottaisivat huomioon mahdollisuuden, että todelliset ja pahat fyysiset vaivat voivat aiheutua omasta psyykkisestä tilastakin.

Vierailija
109/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa ettei ihmiskunta viisastu sukupolvesta toiseen. Ei niin kauhean kauan ole siitä kun naurettiin ihmisille jotka sairastui viruksista, bakteereista, muista allergeeneista. Raskasta olla ensimmäisten joukossa ja anella tutkimuksia, hoitoa, apua. Ensimmäisille aina nauretaan. Vielä tänäänkin nauretaan, tai ei aina uskota ruoka-allergioihin. Kuinka mones otetaan todesta ja todetaan että ovat oikeasti sairaita? Fibromyalgiakin oli ensin naisten luulosairautta, mutta nykyään ilmeisesti ihan oikea diagnoosi tietynlaisille oireille. Korona-aikana luulisi jokaisen huomanneen että virukset muuttuu ja aiheuttaa monenlaisia oireita. Samoin tekee bakteerit. Joten uusia sairauksia ilmestyy jatkossakin.

On tosiaan outoa tätä palstaa lukiessa ettei ihmiset viisastu vaan uskovat huuhaata mieluummin kuin tiedettä ja asiantuntijoita.

Vierailija
110/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikkien meidän päiden läpi menee koko ajan kännykkäpuheluita mikroaallon muodossa. Pitäisikö se kertoa noille yliherkille :D

Vierailija
111/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikkien meidän päiden läpi menee koko ajan kännykkäpuheluita mikroaallon muodossa. Pitäisikö se kertoa noille yliherkille :D

Ei kannata kertoa, saavat heti oireita kun kuulevat siitä.

Vierailija
112/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se tuonkaan mummelin elämä ollut parantunut sillä, että hommas lankapuhelimen ja laittoi foliovuorauksen seinään. 

Vierailija
113/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako maan magneettikenttä?

Vierailija
114/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitähän on tutkittukin, eikä tutkittavat henkilöt ole aistineet lähellä (mutta piilossa) olevaa sähkölaitetta. Kyse on mt-häiriöstä, joka aiheuttaa psykosomaattisia oireita. Sähköyliherkät tuskin palstailevat AV:lla, se kun vaatii sähköä.

Jos välissä on jotain, niin ei kai kaikki siihen reagoi ja osa oireista vaatii pitkäaikaista kosketusta sähköön. Ne ketkä tiedän saavani esim kasvoihin ihottumaa näyttöpäätteestä, pystyvät estämään sitä suojavoiteilla. En muista mitä siihen kuuluu, aurinko suoja vai sinkkivoide vai riittääkö joku tietty värivoide. Olen kyllä nähnyt kuinka kasvot muuttuu näytön edessä.

Kyllä nuo testit on ihan asiantuntijoiden kehittelemiä, ja niissä on otettu huomioon kaikki tällaiset. Siltikään ei ole koetta "läpäisty". 

Mitä tulee voiteisiin niin ne on juuri sitä huijausta, millä käärmeöljykauppiaat rahastaa näitä oireilijoita. 

Vierailija
115/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Brysselin päättäjillä mielenterveysongelmia?  

https://www.euronews.com/2020/01/16/brussels-pauses-5g-rollout-due-to-l…

https://www.rapturenotes.com/5gbanned.html

Ei, mutta sinulla taitaa olla. Belgia ei ole vielä pitänyt omaa taajuushuutokauppaansa, joten siellä ei myöskään ole yhtään 5g-toimijaa vielä. Brysselillä ei ole mitään sanottavaa asiassa. Sitäpaitsi Brysselissä toimii jo useampi 5g-verkko, mutta vain yksityisalueilla kuten lentokentillä ja kauppakeskuksissa.

Belgian taajuushuutokauppa kuitenkin alkoi muutama päivä sitten, ja päättyy ensi kuussa, joten eiköhän tuossa kesällä nähdä jo laajemmaltikin 5g-verkkoja myös Belgiassa.

37. Switzerland – Some Swiss regions have suspended the use of new mobile sites constructed for 5G due to health concerns. The country is one of the most advanced 5G nations in Europe, with Swisscom and Sunrise among the first to launch next-generation networks. Speeds and coverage outpace other nations in the region and the government itself is interested in using 5G for applications like smart farming. However, Switzerland is also home to a vocal community of anti-5G campaigners. Protests have taken place in major cities while rural mayors have declared their desire to remain ‘5G-free zones’. 

Miten tuolla sitten, Mielenterveysongelmia heilläkin eikö niin? Sinulla tuntuu olevan vedenpitävät todisteet minun ja näiden mielenterveysongelmista. Kerro samalla mihin perustat väitteesi.

Jep. Sveitsissä on varsin kattava 5g-verkko koko maassa.

Vierailija
116/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei taida olla totta kuin puhujan nimi. Jos sekään.

Vierailija
117/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaus. Itse johdan sähköä eri tavalla kuin kukaan ystäväni. Tunnen sen värinänä. Värinä tulee siis silloin kun kosken sähkölaitteeseen ja metalliin. Esim.jos minulla on kädessä lataava kännykkä ja toinen käsi tiskipöydällä, niin tiskipöytä värisee. Muuta tuntevat sen vain, jos koskevat minun käteen. Olen myös se, joka saa kipeitä sähköiskuja autoista ja monista muista paikoista. En tiedä mihin tuo perustuu, mutta näin tapahtuu.

Ei tapahdu. Tai voidaan toki järjestää julkinen koetilaisuus jos olet edelleen sitä mieltä että tapahtuu?

Vierailija
118/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako maan magneettikenttä?

Joo, esimerkiksi kompassin neulaan. Ilman magneettikenttää oltaisiin kusessa.

Vierailija
119/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla jo tunnustetaan että sähköherkkys on todellinen ilmiö. Sitä on myös tutkittu paljon mutta Suomessa se on lakaisu maton alle mm. Stul saanut rahoitusta Nokialta, jotta hyväksyisi säteilytasot jotka ulkomailla, olisi pöyristyttävät. Korruptio jyllää.

No ei todellakaan tunnusteta.

Onhan se sähköherkkyys todellinen ilmiö, mutta ei se sähköstä johdu vaan psyyken rakenteesta. Ihmisten on vaan niin paljon helpompi hyväsyä sairautensa jos sen oireilun aiheuttaisi joku muu kuin psyyke.

En usko. Itse voin tuntea sähkön. En saa siitä mitään oireita. En ole sähköyliherkkä tms. Kyllä se yliherkkyys voi olla todellinen asia. Oma lapseni sai palovamman näköisiä vesirakkuloita ilmasta, huoneessa jossa oli käsitelty kananmunia. Hän oli niin pieni, ettei varmasti ollut oppinut reagoimaan kananmunaa psyykkisesti. Hän ei edes tiennyt huoneen kananmunista. Kyllä ne molekyylit, energiat yms ylittää fyysisiä rajoja..

Et voi. Ei ylitä.

Vierailija
120/198 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse altistuin kemikaalille nimeltä etyyliheksanoli työpaikalla, jossa muovimatot oli rakennusvaiheessa liimattu märälle betonille. Kosteuden vaikutuksesta alkoi kemiallinen reaktio liimassa. 20 vuoden päästä alkoivat oireilut monella, minulla pahiten, koska olin eniten saastuneissa tiloissa. Mittaukset todistivat ilman myrkyllisyyden. 2000 neliötä lattiaa uusittiin.

Olin huonossa kunnossa yhden vuoden, kiersin työpisteestä toiseen, mutta herkistyneenä en voinut olla oikein missään. Oireet tulivat aina vain herkemmin: ohikulkijan tupakasta, jonkin hajuvedestä jne. Vasta rakennetut rakennukset olivat pahimpia, niissä on ns. normaaliemissiota,  eli rakennusmateriaaleista irtoavia myrkkyjä.

Pelottavinta oli se, että aloin aistia sähköä. Esim. jos olin huomaamatta astunut jatkojohdon päälle, havahduin siihen, että tuntui kuin pieni sähköisku. Tämä tapahtui siis usean kerran niin että en huomannut astuneeni johdon päälle. Ei siis voinut olla psykosomaattista.

Kiertäessäni eri työpisteissä kohtasin toisen vakavammin altistuneen, jolla sähköoireet olivat paljon voimakkaampia. Siksi en pysty vähättelemään näiden ihmisten kokemuksia. Kaikesta päätellen luonnontieteellinen maailmankuvamme ei katakaan kaikkia todellisuuden ulottuvuuksia.

Nyt olen paljon toipunut, mutta tarvitsin työtilaani ilmanpuhdistimen.

Sisäilmaoireisiin liittyy usein panikointi, koska ne usein ilman epäpuhtaudet ovat neurologisesti vaikuttavia, esim. homeiden aineenvaihdunnasta syntyvät toksiinit.