Onko nämä naiset sinusta liian lihavia?
https://www.is.fi/menaiset/art-2000008538071.html
Kysymys Fannista ja Iidasta: onko sinun makuusi liian lihavia?
Toisessa ketjussa osa sanoo, että on, osa, että ei. Yritän selvittää sukupuolijakaumaa.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Olen 4 kiloa kevyempi kuin nuo ja näytän huomattavasti laihemmalta, koska reiteni ovat paljon kapeammat ja lantio/peppu kapea kuin pojalla. Noilla molemmilla oli jotenkin tosi epäimartelevat housut, näyttäisivät hoikemmilta erilaisissa vaatteissa.
Joo, noi pikku poikien peput naisilla on kuvottavia.
Naisella pitää olla muotoja. :)
Äänestystulos sen kertoo:
Nainen on naiselle susi.
Liian lihavia mihin?
Jos ovat itse tyytyväisiä itseensä, niin lienevät silloin aivan sopivia omaan elämäänsä.
Liian lihavia mihin? Siis kyllähän heillä on selvästi ylipainoa, pitää se saada sanoa. Ja nainen olen, itsellänikin ylipainoa.
Liian lihava on hankala määritellä, mikä sitten olisi sopivasti lihava? Tietysti vartalonmalli ja vaatteet vaikuttavat miltä näyttää, mutta kyllä heillä on 5-10 kg liikaa jokaisella. Oikeasti silmä tottuu omaan peilikuvaan ja ylipainoon helposti, ja isompia vaatteita voi hakea kaupasta milloin vaan.
Omat entiset mittani olivat 170 cm ja 76 kg enkä kokenut itseäni mitenkään lihavaksi. Vasta kun hoikistuin 10 kg lisääntyneen liikunnan ja parantuneen ruokavalion myötä niin huomasin valokuvista, että hupsista taisinkin olla aika tukeva täti. Hoikistumisen myötä oma jaksaminen ja kunto on parantunut huimasti, kuten myös unen laatu ja terveystarkastus osoitti veriarvojen parantuneen myös. Enää ei hengästytä portaissa eikä makkara tursua vyötäröllä.
Olen itse suunnilleen saman kokoinen (162/73) ja selkeästi lihava. On jenkkakahvat, selkäläskit, vatsaa, runsaat reidet.
Entiselle pienelle ja sirolle kauhistus:(
mummo 61v
Impulsiivinensonni kirjoitti:
Nainen on naiselle susi.
Eikä se vielä mitään, myös Thl on naiselle susi. Ovat menneet laittamaan terveellisen painoindeksin rajaksi 25 >:-(.
Impulsiivinensonni kirjoitti:
Nainen on naiselle susi.
Miksi pitäisi valehdella ja mielistellä jos kysytään onko 164/74 liikaa. Kaikilla mittareilla - on, bmin mukaan lähes 28! Normaalipainon yläraja on 24.9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilmiannettu asiattomana
Miksi? He ovat tarkalleen tienneet, mitä tekevät, kunnantavat valokuvansa lehteen tuolla otsikolla.
Vaikka ovatkin, miksi se olisi lupa asiattomuuksille? Tai miksi meidän muiden täytyisi jaksaa sitä asiatonta soopaa lukea? Jos joku haluaisi vaikka keskustella aiheesta ihan aikuisesti.
Osa on, osa ei. Kertoo siitä, että pituus ja paino eivät kerro todellisesta lihavuudesta kaikkea, mutta aika hyvää osviittaa ne antavat. Ykkönen ja kakkonen ovat vaatteet päällä ihan normaalipainoisen näköisiä (toki ilman vaatteita voisi tilanne olla toinen), muista ylipainon näkee selvästi vaatteet päälläkin.
Molemmilla ainakin kokoa liian pienet housut, näyttää todella epämukavalta.
Fanni ja Iida on just täydelliset.
Joo on, 10kg pois sitten normipainossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilmiannettu asiattomana
Miksi? He ovat tarkalleen tienneet, mitä tekevät, kunnantavat valokuvansa lehteen tuolla otsikolla.
Vaikka ovatkin, miksi se olisi lupa asiattomuuksille? Tai miksi meidän muiden täytyisi jaksaa sitä asiatonta soopaa lukea? Jos joku haluaisi vaikka keskustella aiheesta ihan aikuisesti.
40 % vastaajista on sitä mieltä, että he ovat juuri hyviä. Onko mielipide sinusta asiaton? Luulen, että Fanni ja Iida ovat oikein mielissään tästä arviosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 4 kiloa kevyempi kuin nuo ja näytän huomattavasti laihemmalta, koska reiteni ovat paljon kapeammat ja lantio/peppu kapea kuin pojalla. Noilla molemmilla oli jotenkin tosi epäimartelevat housut, näyttäisivät hoikemmilta erilaisissa vaatteissa.
Joo, noi pikku poikien peput naisilla on kuvottavia.
Naisella pitää olla muotoja. :)
Tämä on vain anonyymi kommentti Vauva-palstalla, mutta näyttää taas kerran sen, että nainen on aina vääränlainen. Olin teini 90-00-lukujen vaihteessa ja olin silloin 55-kiloisena kauhea läski. Kaikki vaatteet valittiin sen mukaan ettei peppu vaan näyttänyt isolta. Mitä pienempi, sitä parempi. Elettiin jollain riisikakuilla ja omenoilla.
Nykyään sitten 60kg, edelleen hoikkajalkainen, kapealanteinen aikuinen minä olen taas vääränlainen. Pitäisi olla "muotoja", pitäisi maagisesti muuttaa jo lapsesta ollut vartalotyyppi jossa rasva vaan ei kerry lantiolle. Koska jotta en olisi "kuvottava", pitäisi olla juuri tietynlainen - ei kuitenkaan kuvien naisten näköinen, koska hehän ovat rumia läskejä.
Koita tässä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaaleja
Vain koska on normaalia olla YLIPAINOINEN.
Vierailija kirjoitti:
ilmiannettu asiattomana
Onko läskit asiattomia jo nykyään. Luulin että vain mauttomia.
Kovin on porukalla pieni elämä kun täytyy arvostella vieraiden ihmisten kokoa. Lihava tai laiha, mitä se teitä liikuttaa? Minullakin painoa enemmän kuin tarpeeksi, mutta en ole sen sairaalloisempi kuin muutkaan. Lääkärissä käyn kilpirauhaskokeissa kerran vuodessa, sen enempää en terveydenhuoltoa rasita. Ja huom! laihoillakin on kilppariongelmia.
Kysymyksesi ovat ristiriidassa. Niihin ei voi vastata yhdellä vastauksella. Ensiksi kysyit ovatko naiset mielestäsi liian lihavia. Mielestäni ei, hyvin normaalikokoisia nykyaikana ja eikä tuollainen lievä ylipaino vielä merkittävästi vaikuta terveyteen. Sitten kysyit onko naiset ylipainoisia. Ovathan he lievästi ylipainoisia. Terveellisempää olisi olla hieman vähemmän rasvaa, mutta mitäs sitten. Kuten sanoin, tuo koko ei vielä merkittävästi huononna terveyttä mikäli muuten yrittää elää terveellisesti eli liikkuu, syö ravinteikasta ruokaa, lepää tarpeeksi. Pari herkkua piristää päivää vaikka se vyötäröllä näkyisikin. Kukaan meistä ei ole täydellinen. N27