Mä olen 5v kuivilla ollut narkomaani, ja Nyt tekee tiukkaa.
8len siis entinen piikkihuumeidenkäyttäjä. Mulla on 5v lapsi . Lopetin kun plussasin, pilveä ja tupakkaa olen polttanut epäsäännöllisen säännöllisesti. Alkoa en juurikaan käytä. Lapsen seurassa selvinpäin.
Mutta. Olen elänyt tosi vakaata elämää lapsen syntymästä asti. On ammatti opiskeltu ja vakituinen duunipaikka. On fiksu mies jolla vakituinen duunipaikka. On ihastuttava 5v tyttö. Mut mä vaan oon ruvennut himoitsemaan huumeita ja sitä elämäntapaa sen ympärillä. En tajua. Oon ollut 5v kuivilla ja nyt ahdistaa niin et tuntuu et rinnassa räjähtää. Mun mies ei tiedä mun tunteista ja oarempi etten kerro. Se on kans entinen käyttäjä.
Kommentit (35)
Samaa mieltä. Ole heti maanantaina yhteydessä neuvolaan. Kerro myös miehellesi, jotta hän pystyy olemaan tukena nyt heti.
No mutta onko tarpeeksi "vakava" asia. Sori, myt olen juonut parit siiderit kun mies ja lapsi mummolassa. Mua usein ahdistaa ja tunnen toivottomuutta. Toisaalta liitoittelen psyk. oireitani jotta saan bentsoreseptini.
Voiko joku muka ottaa mun lapsen pois?! Mies on hyvä isä eikä mitään ongelmaa. Ja miten selittäisin tän työnantajalle? Olen vielä hoito-alalla....Ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:12"]
No mutta onko tarpeeksi "vakava" asia. Sori, myt olen juonut parit siiderit kun mies ja lapsi mummolassa. Mua usein ahdistaa ja tunnen toivottomuutta. Toisaalta liitoittelen psyk. oireitani jotta saan bentsoreseptini.
[/quote]
No minusta on vakava. Eikö ole niin paljon helpompaa puuttua tilanteeseen nyt eikä vasta sitten kun repsahdus on tapahtunut?
Haluatko tuhota ihastuttavan pikku tyttösi tulevaisuuden? Jos et niin pysy kaukana huumeista. Miksi riskeerata kaikki tärkeä? Olet pysynyt kuivilla aineista jo viisi vuotta. Pystyt jatkossakin. Jos et sitten halua tuhota aivojasi ja tehdä pienestä tyttärestäsi onnettoman..
Soita päihdetyön neuvovaan puhelimeen. Et voi odottaa maanantaihin asti. Paska tilanne, mutta apua on olemassa. Tiedän tunteen, been there.
Mieti sitä, että mitä kaikkea voit menettää alkamalla nyt käyttämään huumeita ja mitä asioita saat tilalle huumeita käyttämällä. Sitten päätät, että kummat asiat on sinulle tärkeämpiä.
Mutta mua pelottaa hakes mitään apua just siks e4 pelkään että lapsi viedään. Mulla on päihde ja masennustaustaa ja jos menen minnekään avautumaan, niin pelkkään että siitä tulee ls-juttu.
Olen ollut tosi stressaantunut, ahdistubut ja mulla on sairauden- ja kuolemanpelkoa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:23"]Mutta mua pelottaa hakes mitään apua just siks e4 pelkään että lapsi viedään. Mulla on päihde ja masennustaustaa ja jos menen minnekään avautumaan, niin pelkkään että siitä tulee ls-juttu.
Olen ollut tosi stressaantunut, ahdistubut ja mulla on sairauden- ja kuolemanpelkoa.
[/quote] Ja mies ei ymmärrä ja sille en voi puhua. Ap
Hei mun isä on alkoholisti narkomaani, ja se on tehny mun elämästä helvettiä. Älä anna itsesi repsahtaa uudelleen. Mä käyn terapiassa lapsuuden traumojen takia, ja en pysty kunnolla luottamaan ihmisiin. Älä anna itsesi repsahtaa, anna lapsellesi hyvä tulevaisuus ja näytä että olet enemmän kuin vaan narkkari.
T.15v
Vaikka tulisi ls juttu, se ei ole synonyymi huostaan otolle. (tiedän, kun olen siellä töissä) Sinun pitäisi valita täysin päihteetön elämä, se auttaisi sinua. Ei alkoi, eikä pilveä. Ne vain pahentavat oireitasi.
Käytkö NA:ssa? Tai missä tahansa muualla, missä voi asioida anonyymisti? Ei kukaan vie sinulta lastasi pois, jos osoitat vastuullisuutta yrittämällä ennaltaehkäistä mahdollisia vakavia ongelmia eli hakemalla tukea ajoissa. Kuulostaa lähinnä siltä, että haet täältä oikeutusta retkahdukselle, kun et aio hakea apua mistään ja mieskään ei mitään ymmärrä. Nyt ryhtiä oikeasti! Se ihana 5-vuotias ansaitsee päihteettömän elämän oman äitinsä kanssa!
Mieti niitä iiiiihania nousuja jotka tulee kun on tolerassi nollissa :) aaaaaaaah...
Hae piikki nyt, teet sen kuitenkin myöhemmin. Ajattele sitä ihanaa vapauttavaa tunnetta...mies pitää kyllä huolen lapsesta ja löytää varmasti kivan äitipuolen lapselle myös kun olet palannut omiin piireihisi.
Jos olet vakituisessa työsuhteessa, ota nyt ihmeessä työterveyteen yhteyttä! Myös neuvola ja paikkakuntasi päihdepalvelut ovat oikein hyvä osoite tai jokin päivystävä puhelin ensihätään. Sinun täytyy toimia itse aktiivisesti, jos todella HALUAT selättää päihdehimosi ja ahdistuksesi.
Ap, ihan ystävällisesti, jos polttelet pilveä, juot, ja huijaat bentsoja, et ole raittiina. Jos näin kuvittelet, valehtelet itsellesi. Jos itsesi takia et pysty hakemaan apua, tee se lapsesi takia! Tuleva lastensuojeluasiakkuus pitäisi olla nyt pienin murheistasi.
Yhteys a-klinikkaan, aloita siitä. Suosittelen vertaistukiryhmiä, googlaa Suomen NA.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:32"]
Ap, ihan ystävällisesti, jos polttelet pilveä, juot, ja huijaat bentsoja, et ole raittiina. Jos näin kuvittelet, valehtelet itsellesi. Jos itsesi takia et pysty hakemaan apua, tee se lapsesi takia! Tuleva lastensuojeluasiakkuus pitäisi olla nyt pienin murheistasi. Yhteys a-klinikkaan, aloita siitä. Suosittelen vertaistukiryhmiä, googlaa Suomen NA.
[/quote]
Tuollaisia itsepetoksessa eläviä paskojahan nuo päihde- ja mt-ongelmaiset ovat. Aiheuttavat vain vahinkoa kaikille. Ja vielä hoitoalalla. Lienee varastellut sieltäkin jotakin jos mahdollisuus ollut. Nuo on niin nähty.
Nyt ahdistaa viel enemmän. Mö wn haluais tästä mitään "juttua". Meillä on hyvä perhe, olen mielstäni hyvä ja johdonmukainen äiti lapselleni, näytän tumteeni ja myönnän virheeni. Lapsella on huvä, osallistuva isä ja ihanat lähisukulaiset. mulla on se ongelma. Nä olen ollut masentunut, itkuine ja kärsinyt kaikenlaisista psykosomaattisista oireista.
Pahinata on että entinen elämätapa vetää puoleensa jist Nyt kun elämä on kiireistä, stressaavaa ja hankalan oloista. Kamoissa oli vaan niin huoleton.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:34"]Nyt ahdistaa viel enemmän. Mö wn haluais tästä mitään "juttua". Meillä on hyvä perhe, olen mielstäni hyvä ja johdonmukainen äiti lapselleni, näytän tumteeni ja myönnän virheeni. Lapsella on huvä, osallistuva isä ja ihanat lähisukulaiset. mulla on se ongelma. Nä olen ollut masentunut, itkuine ja kärsinyt kaikenlaisista psykosomaattisista oireista.
Pahinata on että entinen elämätapa vetää puoleensa jist Nyt kun elämä on kiireistä, stressaavaa ja hankalan oloista. Kamoissa oli vaan niin huoleton.
[/quote] Ja en käy Na:ssa tai missäkään muussa ryhmässä. En ole avohoidossa missään, eikä ole mitään hoitokontakteja. Yritän pärjätä itsekseen
AP
Voisit ottaa yhteyttä kuntasi päihde- ja mielenterveysyksikköön. Tai neuvolaan. Älä pelkää esim lapsen pois ottoa. Osoitat vastuullisuutta puuttumalla ajoissa tällaisiin tuntemuksiin. Se pilven poltto kannattaisi jättää ihan aikuisten oikeasti.