Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö tarjouksen asunnosta, jota et ole nähnyt?

Vierailija
16.05.2015 |

Kuinka moni on tehnyt ostotarjouksen asunnosta netissä olevien tietojen perusteella? Vai onko tärkeää, että näet itse asunnon omin silmin, ennekuin harkitset sen ostoa?

Mä meinaan ajattelin tehdä tarjouksen, vaikka en ole nähnyt kohdetta ja mietin, onko se tyhmä ratkaisu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ikinä! Netin kuvat on usein aika kaukana todellisuudesta.

Vierailija
2/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta pois vaan. Ei kai se kattomalla parane. Jos on jotain laittamista niin onhan ne tehtävä kumminkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan voisi tehdä niin. Terveisin homealtistunut.

Vierailija
4/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki tänne kerrotaan. Mitä teet

Vierailija
5/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintähän on se, missä kunnossa yhtiö on. Ei sillä ole niin väliä, minkälaiset tapetit siellä asunnossa on.

Itse olen ostanut vain uusia asuntoja ja nehän joutuu ostamaan piirrustusten ja rakennustapaselosteen perusteella. Ja sitten niihin voi tehdä haluamiaan muutostöitä, joilla saa materiaaleista ja kalusteista mieleiset. Ei sitä lopputulosta näe ennen kuin asunto on valmis.

Vierailija
6/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi laittaa linkkiä, kun oletettavaa on, että myyjä näkee.(Lapsiperhe)

Kunto on kuulemma hyvä ja kuvat asunnosta....No, näytävät hyvältä.

Meillä on mennyt hyviä asuntoja sivu suun kun ei olla ehditty näytöille ja mä alan käymään kärsimättömäksi, (sukuvika) mutta en halua toimia myöskään tyhmästi.

Vierailija
7/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata odottaa sitä yleistä näyttöä, vaan soittaa heti ja pyytää huomiseks oma yksityisnäyttö ja sopia että jättää tarjouksen samalla jos on vielä halukas ostamaan. 

En kyllä ostais näkemättä. Niin isoista rahoista kyse. 

Vierailija
8/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista homeen tai kostean rakenteen hajua et näe kuvista. Kuvissa on aina asunnon parhaimmat puolet kuvattuna, eikä niitä epäkohtia. Vaikka asunnon kunnosta on maininta hyvä, voi se todeliisuudessa olla jopa välttävä. Älä luota kuviin, äläkä välittäjään, luota siihen mitä itse näet paikan päällä. Sovi pikaisesti yksityisnäyttö.

Vierailija
9/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut asunnot tosiaan myydään ennen ensimmäistä näyttöä, mutta niissä on sitten joku varannut yksityisnäytön. Ei kukaan osta asuntoa näkemättä sitä, poislukien uudet asunnot.

Vierailija
10/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:48"]Ei kannata odottaa sitä yleistä näyttöä, vaan soittaa heti ja pyytää huomiseks oma yksityisnäyttö ja sopia että jättää tarjouksen samalla jos on vielä halukas ostamaan. 

En kyllä ostais näkemättä. Niin isoista rahoista kyse. 
[/quote]
Aika vaikea saada näyttö seuraavaksi päiväksi. Myyjän/välittäjän aikataulut on yleensä täynnä, parin kolmen päivän sisällä varmaan onnistuu

Vierailija
11/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:35"]

Tärkeintähän on se, missä kunnossa yhtiö on. Ei sillä ole niin väliä, minkälaiset tapetit siellä asunnossa on.

Itse olen ostanut vain uusia asuntoja ja nehän joutuu ostamaan piirrustusten ja rakennustapaselosteen perusteella. Ja sitten niihin voi tehdä haluamiaan muutostöitä, joilla saa materiaaleista ja kalusteista mieleiset. Ei sitä lopputulosta näe ennen kuin asunto on valmis.

[/quote]

Apropos, uudiskohteet. Kuinka tarkkaan rakennustapaselosteessa pitää olla kuvattu esim. pintojen materiaali/laatu? Jos kämppää myydään vain tyyliin "laminaattilattiat", "astianpesukone", "mdf-kaapisto", lopputulos voi olla mitä vain. Entäpä muutostöiden hinta-arvio? Jos välttis haluan parketit, rakentaja voi laittaa hinnan pilviin...? Onko ok vaatia yksityiskohtaisia erittelyjä pintojen ja koneiden laatutasosta? 

Vierailija
12/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi näkemättä. Monet kosteusvauriot ja sisäsilmaongelmat olen huomannut, tai niistä on kerrottu vasta näytössä vaikka kuvat ym. tiedot ok.

Vierailija
13/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä erittäin monimutkaisessa ja hankalassa tilaanteessa hyväksyisin luottohenkilön ammattimaisen arvion asunnosta. Luottaminen onkin sitten jo toinen juttu.

Kyllä kaikki asiat täytyisi ensin tutkia ja punnita tarkkaan, ennekuin sellaista menisin tekemään. Kuntotarkastus on ehdoton. Kaikista asuntoon liittyvistä asioista pitäisi olla faktaa tietoa ja kokonaisuuden pitää olla ehdottomasti huippuhyvää, ennenkuin täältä lähtisi tarjousta mihinkään suuntaan.  

Asioita ei saa päättää hätikoiden, vaan ottamalla selvää ja tutkimalla kaikki asiaan liittyvät jutut perusteellisesti.  Tieto on valtaa.

Vierailija
14/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:15"]Ehkä erittäin monimutkaisessa ja hankalassa tilaanteessa hyväksyisin luottohenkilön ammattimaisen arvion asunnosta. Luottaminen onkin sitten jo toinen juttu.

Kyllä kaikki asiat täytyisi ensin tutkia ja punnita tarkkaan, ennekuin sellaista menisin tekemään. Kuntotarkastus on ehdoton. Kaikista asuntoon liittyvistä asioista pitäisi olla faktaa tietoa ja kokonaisuuden pitää olla ehdottomasti huippuhyvää, ennenkuin täältä lähtisi tarjousta mihinkään suuntaan.  

Asioita ei saa päättää hätikoiden, vaan ottamalla selvää ja tutkimalla kaikki asiaan liittyvät jutut perusteellisesti.  Tieto on valtaa.
[/quote]
Kuntotarkastus on aivan turha. Ellei itse maksa ja valitse tarkastajaa. Välittäjän tarkastajat kirjottavat minkälaisen raportin halutaan kohteeseen edistääkseen myyntiä

Vierailija
15/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerostalossa voisin ehkä tehdä. Kuitenkin näkemättä tehty tarjous olisi se "jos kaikkein huonommat vaihtoehdot toteutuu" tarjous, eli nähtyäni voisin ehkä tarjota enemmän.

kiinteistöstä en tarjoaisi näkemättä.

Vierailija
16/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:15"]Ehkä erittäin monimutkaisessa ja hankalassa tilaanteessa hyväksyisin luottohenkilön ammattimaisen arvion asunnosta. Luottaminen onkin sitten jo toinen juttu. Kyllä kaikki asiat täytyisi ensin tutkia ja punnita tarkkaan, ennekuin sellaista menisin tekemään. Kuntotarkastus on ehdoton. Kaikista asuntoon liittyvistä asioista pitäisi olla faktaa tietoa ja kokonaisuuden pitää olla ehdottomasti huippuhyvää, ennenkuin täältä lähtisi tarjousta mihinkään suuntaan.   Asioita ei saa päättää hätikoiden, vaan ottamalla selvää ja tutkimalla kaikki asiaan liittyvät jutut perusteellisesti.  Tieto on valtaa. [/quote] Kuntotarkastus on aivan turha. Ellei itse maksa ja valitse tarkastajaa. Välittäjän tarkastajat kirjottavat minkälaisen raportin halutaan kohteeseen edistääkseen myyntiä

[/quote]

Siksi antaisin tehtävän itse valitsemalleni, ammattitaitoiselle luottohenkilölle (kuten jo mainitsin).

En välittäjän tarkastajille, tai muille sen kautta tuleville ns. "asiantuntijoille".

-14

Vierailija
17/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyistä kotia en nähnyt muuta kuin kuvista ja ulkoapäin ennen tarjousta.

Mies kävi katsomassa asuntoa ennen ensimmäistä näyttöä ja teimme tarjouksen siis ennen 1.virallista näyttöä ja tarjous hyväksyttiin. Tämä oli löytö ja olimme silloin etsineet kohtuuhintaista uutta kotia melkein 2 vuotta. Otin riskin ja luotin mieheeni että kaikki ok ja ei ole tarvinnut katua. Kiva koti.

Vierailija
18/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tähän vielä mainita, että mieheni on kyllä ostanut näkemättä asunnon. Hän siis teki tarjouksen luottaen yksistään minun sanaani. Siihen ei kyllä mieheni lähtisi, että mäkään en olisi nähnyt asuntoa.

Vierailija
19/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko kyseessä kerrostalo, rivari vai omakotitalo?

Vierailija
20/20 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:15"]Ehkä erittäin monimutkaisessa ja hankalassa tilaanteessa hyväksyisin luottohenkilön ammattimaisen arvion asunnosta. Luottaminen onkin sitten jo toinen juttu. Kyllä kaikki asiat täytyisi ensin tutkia ja punnita tarkkaan, ennekuin sellaista menisin tekemään. Kuntotarkastus on ehdoton. Kaikista asuntoon liittyvistä asioista pitäisi olla faktaa tietoa ja kokonaisuuden pitää olla ehdottomasti huippuhyvää, ennenkuin täältä lähtisi tarjousta mihinkään suuntaan.   Asioita ei saa päättää hätikoiden, vaan ottamalla selvää ja tutkimalla kaikki asiaan liittyvät jutut perusteellisesti.  Tieto on valtaa. [/quote] Kuntotarkastus on aivan turha. Ellei itse maksa ja valitse tarkastajaa. Välittäjän tarkastajat kirjottavat minkälaisen raportin halutaan kohteeseen edistääkseen myyntiä

[/quote]

Kuntotarkastuksen merkitys vähäinen, varsinkin sen suppean. Nimeä liikaa korostetaan, hyötyä ei niinkään. Ja riippuu siitäkin, mikä firma sen tekee. Ei kannata suostua välittäjän valitsemaan kuntotarkastajaan. Jos osaketta tai kiinteistöä on aikeissa ostaa, kannattaa itse ottaa selvää vaikka netistä mahdollisista epäkohdista, tietoa löytyy paljon.

Suppeassa kuntotarkastuksessa on huomioitu mahdolliset korjaustarpeessa olevat kohdat, jotka ostaja itsekin näkee. Ostajaa voidaan sumuttaa sillä pätevämpää myyntiä kohti, että kuntotarkastuksen maksaisi ostaja ja myyjä puoliksi. Kun tarkastuksessa todettu selvät asiat ja se on maksettu, ja ostaja ei haluakaan tehdä tarjousta, jää kuntotarkastuspaperit myyjän eli välittäjän myyntivaltiksi.

Kohteet, joissa on tuorehko kuntotarkastus tehty ennen myyntiä, niihin voi enemmän luottaa. Toinen seikka on sitten välittäjän kertomukset ja asunnon kunto niiltä osin, joista ei kuntotarkastuksessa ole mainintoja.

Paras apu asunnon ostoon olisi rakennusalan ammattilainen. Ja ohelle toinen, joka on enemmän selvittänyt mahdollisia epäkohtia, mitä asunnossa voisi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi