mitä kosmetiikkatuotteita käytät ja ikäsi?
Itse olen 25-v nainen ja käytän kolmea tuotetta:
Sola-saippua, hiuksiin, vartaloon, kasvoihin
kookosölyjä naamaan ja deodorantiksi ja kosteusvoiteeksi
Kingfisherin fluoritonta hammastahnaa
Kommentit (61)
Swarchkopf shampoo, hoitoaine ja hiusöljy
xz tyrniöljyhoito
biozell muotovaahto
tresemme lämpösuoja ja suoristusvoide
hammastahna
Kookosöljyö deodorantiksi :-DD
Kysyt kosmetiikasta, mutta luettelet pelkkiä hygieniatuotteita? Etkö haluakaan tietää meikeistä?
Minulla on paljon hygieniatuotteita. Shampoona käytän eniten Doven öljyshampoota, tarkkaa merkkiä en muista. Rexonaa kainaloon. Suihkusaippuoita on paljon erilaisia, Body shopin, Occitanen, Lushin, Mark&Spencerin jne. Lisäksi on noilta myös kylpysuoloja ja -vaahtoja. Rasvoja on myös monenlaisia. Kasvoihin laitan L300:n päivävoidetta, Lumenen silmänalusrasvaa ja yövoidetta. Meikit putsaan muistaakseni decubalin pesuvaahdolla ja L'Orealin silmämeikinpoistoaineella.
Ikää on 48 vuotta
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:11"]
Kysyt kosmetiikasta, mutta luettelet pelkkiä hygieniatuotteita? Etkö haluakaan tietää meikeistä?
Minulla on paljon hygieniatuotteita. Shampoona käytän eniten Doven öljyshampoota, tarkkaa merkkiä en muista. Rexonaa kainaloon. Suihkusaippuoita on paljon erilaisia, Body shopin, Occitanen, Lushin, Mark&Spencerin jne. Lisäksi on noilta myös kylpysuoloja ja -vaahtoja. Rasvoja on myös monenlaisia. Kasvoihin laitan L300:n päivävoidetta, Lumenen silmänalusrasvaa ja yövoidetta. Meikit putsaan muistaakseni decubalin pesuvaahdolla ja L'Orealin silmämeikinpoistoaineella.
Ikää on 48 vuotta
[/quote]
Kookosöljyä voi tosiaan käyttää deodoranttina :)
Joo, siis meikkejä tarkoitin myös, itse en käytä, joten en niitä luetellut. ap
Mitä järkeä on käyttää fluoritonta tahnaa? Sama olla käyttämättä kokonaan!
30v. ja käytän niin montaa tuotetta etten ole jaksanut laskea. Ihonhoitoa, puhdistustuotteita, meikkejä, hiustuotteita... :D
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:19"]
[/quote]
Ei ole sama olla käyttämättä ollenkaan. Itse en halua fluoria käyttää, koska fluori on epäterveellistä. ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:21"]
30v. ja käytän niin montaa tuotetta etten ole jaksanut laskea. Ihonhoitoa, puhdistustuotteita, meikkejä, hiustuotteita... :D
[/quote]
Niin ja deodoranttia ja hammastahnaa yms. en laske kosmetiikaksi vaan perushygieniatuotteiksi.
Olen 25v. Shampoona bonacure, hoitoaineena tällähetkellä dove. Suihkugeelinä dove. Kasvopesuna Lumene. Meikkinä lumenea aika pitkälti. Kasvovoiteena myös Lumene.
[/quote]
Ei ole sama olla käyttämättä ollenkaan. Itse en halua fluoria käyttää, koska fluori on epäterveellistä. ap
[/quote]
Hammastahnan ainoa virka on viedä se hampaille hyvä fluori sinne suuhun. :D
Fluorittoman tahnan käyttäjillä on usein hampaissa kariesongelmaa. Onko sulla? Annatko ottaa rtg-kuvat?
T. Hammaslääkäri Helsingissä alueella, jossa asuu paljon näitä viherpiiperöitä
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ole vaan puhdistaa suuta ja viedä likaa pois. Fluori ei ole terveellistä.
N42, en merkkiuskollinen ollenkaan:
- samppoo, mieluiten tervasamppoo mutta muutkin käyvät tarvittaessa
- herkän ihon hiushoitosuihke tai tavallista hoitoainetta
- naamarasvaa kuivalle iholle
- kropparasvaa kuivalle iholle
- hiuslakkaa, merkillä ei väliä mutta valitsen aina sen jossa luvataan vähiten tiukkaa pitoa
- käsisaippuaa (kiinteässä muodossa)
- hammastahnaa (mitä vain paitsi ei anti-hammaskivi, koska se kuivattaa)
- silmänrajausainetta
- ripsiväriä
- kulmakynää
- bb-voidetta tai meikkivoidetta
- joskus poskipunaa
- todella harvoin luomiväriä
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No nauti hammaspeikoistasi, tule sitten vastaanotolle kun on tarvis. :) Ja muille lukijoille: fluori ei ole vaarallista. (Jos tulee aftoja, valitse sulfaatiton tahna.)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No nauti hammaspeikoistasi, tule sitten vastaanotolle kun on tarvis. :) Ja muille lukijoille: fluori ei ole vaarallista. (Jos tulee aftoja, valitse sulfaatiton tahna.)
[/quote]
Kyllä on vaarallista.
http://www.tiede.fi/keskustelu/2295/ketju/hammastahnoissa_haitallisia_aineita
Ap täällä ihmettelee, miksi on saanut noin paljon miinuksia :D
Kiva nähdä muidenkin käyttämiä kosmetiikkamerkkejä.
ap
Desert essence
-shampoo
-hoitoaine
-silmänympärysvoide
-päivävoide
-yövoide
-kuorintavoide
-suihkugeeli
-alba botanica hiuksiin jätettävä hoitoaine
-jason natural hajustamaton kasvojen puhdistusliina
Now foods fluoriton hammastahna
N52
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:11"]
Ikää on 48 vuotta
[/quote]
Kookosöljyä voi tosiaan käyttää deodoranttina :)
Joo, siis meikkejä tarkoitin myös, itse en käytä, joten en niitä luetellut. ap
[/quote]
No, öljy ei kyllä käy deodorantiksi. Deodorantin tehtävä on vähentää hikoilua (alumiinisuolat), tappaa bakteerja ja peittää hienhajua tuoksuin. Öljy ei tee näistä mitään, saattaa jopa pahentaa hikoilua sillä, että lisää bakteeritoimintaa.
Mutta ihan sama minulle, millä itseäsi rasvaat.
Meikkejä on niin paljon, että en ihan kaikkia muista. Mutta Sensain 38 astetta -ripsari, Lumenen Radiant touch värivoide, lumenen väri tummille silmänalusille, kulmakarvaväri, puuteri, Maybellinen aurinkopuuteri, Chanelin luomiväriduo päivittäiskäytössä, lisäksi on kaikenlaista juhlavampaa meikkiä varten. Ja noin kolmisenkymmentä erilaista hajuvettä.
4
Nainen, 50+
Herkkä iho, joten käytän herkän ihon kosmetiikkaa. Avenen putsari (Micellar lotion) ja päivävoide (Hydrance sk20). Iholle ja hiuksiin arganöljyä, se on paras.
Kookosöljyn sk on enintään 5-6, joten se ei suojaa ihoa palamiselta, UV-vaurioilta eikä ihosyövältä. Kookosöljy on myös hyvin tukkivaa, joten jos naamassa on finnejä, siinä syy.
Mikä tän aloituksen idea ja motiivi? Päästä jankuttamaan esim. fluorin haitoista?
nosto