Yle, MOT - sähkömagneettinen säteily - oletko kokenut haittoja?
Onko sinulle tullut säteilystä haittoja tai jotakin oireita?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta uskon että esim lisääntyneet syövät ihmisillä sekä monet muut sairaudet osin johtuvat näistä.
Uskot mutta mites on sen tieteellisen näytön kanssa? Syövät lisääntyy sitä mukaa mitä vanhemmakdi elämme eli kun keskikä nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein läppäri sylissä töitä noin 2 vuotta. Jalkani alkoivat jomottaa pikkuhiljaa. En voi enää pitää läppäria sylissä, koska jomotus alkaa pian ja kestää aika pitkään.
Syöpä pelottaa...Minä pidin myös ennen läppäriä sylissä monta vuotta, ja reisiini - juuri läppärin alla olevalle alueelle - tuli iho-oire nimeltä livedo reticularis.
Tiedä sitten mistä johtui, mutta kyseinen oire lopulta hävisi kokonaan kun siirryin pitämään läppäriä pöydällä.
minulla alkoi tulla puutumisoireita vasempaan jalkaan, lopulta syyksi paljastui läppärin pitäminen sylissä. Oireet tulivat siihen jalkaan, jolle tuli enemmän painoa läppäristä. Tuolloinen läppärini painoi jotain 2 kiloa, nykyinen 1,2 kiloa, tästä jalka alkaa oireilemaan noin 2 tunnin jälkeen (oli pakko kokeilla). Ei siis todellakaan kannata pitää läppäriä jalkojensa päällä, säästää ne hetket sitten tilanteisiin, joissa ei ole muuta tasoa.
Minulla on tapana istua usein niin, että oikea jalkani on vasemman jalan päällä. Jos istun pidempiä aikoja näin, kipeytyy se alempi (eli vasen) jalka.
Olenko yliherkkä omalle jalalleni?
Vierailija kirjoitti:
Ei luulis olevan vaikea viedä yliherkkää korpeen mökille ja sit viedä sähkövekotin lähistölle ja katsoa et alkaako reagoimaan vai ei
Ei voi, kun siellä ei ole jääkaappia, ja vesikin pitää itse kantaa kaivosta tupaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei luulis olevan vaikea viedä yliherkkää korpeen mökille ja sit viedä sähkövekotin lähistölle ja katsoa et alkaako reagoimaan vai ei
Oireet varmaan helpottaa koska ovat tietoisia jos lähellä ei ole säteilyä.
Kuitenkaan sokkotesteissä herkät eivät ole pystyneet tunnistamaan onko säteily todellista vai ei. Kyse ei ole säteilystä itsessään vaan henkilöiden omasta tuntemuksesta että altistuvat sille.
Näitä sokkotutkimuksia on tosiaan tehty paljon, koehenkilöt eivät pystyneet tunnistamaan säteiyä.
285 kirjoitti:
Minä uskon että ihmisten oireet ovat todellisia, mutta niitä ei aiheuta sähkö tai verkkojen säteily vaan ne ovat psykosomaattisia oireita. Koska ihminen uskoo että hän on herkkä säteilylle niin hän saa oireita. Hän ei kuitenkaan itse voi oireilleen mitään eli hän ei pysty kontrolloimaan niitä järjellä. Jonkin verran on tutkittu tätä ja kokeissa on osoitettu että ihminen saa oireita tilassa, jossa sanotaan olevan laitteita vaikka niitä ei ole. Ja kun sanotaan ettei laitteita ole niin oireita ei ole vaikka huoneessa olisi esim. kännykkä.
Tuossa selitettiin hyvin negatiivinen oppiminen ja miten se liittyy asiaan.
Lähipiiristäni löytyy (omasta mielestään) sähköyliherkkä, jolla on oikeitakin diagnooseja. Hän on epävakaa höseltäjä, kun taas moni muu siitä suvusta on juuri näitä suoraan negatiivisesti oppivia.
Ihmisiä kytätään, epäillään ja vihataan vanhojen kaunojen takia.
Mukavatkin yksilöt saattavat toistaa tätä, kun tarpeeksi ärsytetään.
Juuret itärajalla, petojen ja vainolaisten naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta uskon että esim lisääntyneet syövät ihmisillä sekä monet muut sairaudet osin johtuvat näistä.
Uskot mutta mites on sen tieteellisen näytön kanssa? Syövät lisääntyy sitä mukaa mitä vanhemmakdi elämme eli kun keskikä nousee.
Plus ympäristömyrkyt ja heikot geenit.
mistähän nuorten miesten siittiöiden tuho johtuu? No siitä, että sitä säteilylähdettä pudetään munien lähellä housujen taskussa.
285 kirjoitti:
Minä uskon että ihmisten oireet ovat todellisia, mutta niitä ei aiheuta sähkö tai verkkojen säteily vaan ne ovat psykosomaattisia oireita. Koska ihminen uskoo että hän on herkkä säteilylle niin hän saa oireita. Hän ei kuitenkaan itse voi oireilleen mitään eli hän ei pysty kontrolloimaan niitä järjellä. Jonkin verran on tutkittu tätä ja kokeissa on osoitettu että ihminen saa oireita tilassa, jossa sanotaan olevan laitteita vaikka niitä ei ole. Ja kun sanotaan ettei laitteita ole niin oireita ei ole vaikka huoneessa olisi esim. kännykkä.
Olen vahvasti skeptikko, mutta en oikein pidä asenteestasi.
Nuo ilmiön tunteneet ja kokeneet eivät tietenkään voi todistaa mistä tuntemukset johtuvat, mutta vielä vähemmän sinä voit kertoa että ne ovat psykosomaattisia juuri heidän kohdallaan. Voivathan nuo oireet johtua vaikka jostain muustakin. Joillain ihmisillä on ihmeellinen tarve antaa välittömästi selitys vaikka sitä ei ole, esim. matalataajuisista äänistä tai vastaavista kärsiville kerrotaan että ympäristömelua ei ole, väsymystä ja outoja oireita valittaville tarjotaan tutkimatta kyökkiselityksiä kuten sä olet varmaan stressaantunut.
Todennäköisyyksiä ja tutkimuksia kyllä on, ja täysin mahdottomia vaihtoehtoja ja varmaan myös näitä jotka imuroivat jokaisen muotidiagnoosin mutta pidättäytykää ottamasta varmasti kantaa ihan jokaiseen tapaukseen.
Vierailija kirjoitti:
mistähän nuorten miesten siittiöiden tuho johtuu? No siitä, että sitä säteilylähdettä pudetään munien lähellä housujen taskussa.
Ennen kännyköitä syytettiin liian kireitä farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nukun paremmin niinä öinä, kun olen sammuttanut virrat modeemista. Tapahtuu riippumatta siitä tiedänkö modeemin olevan kiinni vai enkö tiedä.
Onko modeemissa sellainen virtanappi, että käyttäjä ei tiedä toimiiko se vai ei?
käyttäjä voi tehdä kaksoissokkokokeen. Helpoin siten, että joku toinen sulkee modeemista virrat tai jättää päälle eikä kerro käyttäjälle. Muillakin tavoin sen voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kännyköitä syytettiin liian kireitä farkkuja.
Kuuma aihe 80-luvulla.
Parannuin sähköyliherkkyydestä vasta kolmannella koronarokotteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä aiheesta on myös päivän huuhaa-uutinen Ylen sivuilla.
Pakko lainata tuolta uutisen kommenttiosiosta yksi kommentti tänne:
"Kerran junamatkalla istui viereeni tällainen sähköyliherkkärouva, joka varmisti , että enhän selaa puhelinta matkan aikana. Tuli keskusteltua hänen kanssaan tästä asiasta. Kertoi ostavansa jonkun laitteen, jolla saa estettyä säteilyä, mikäli voittaa lotossa. Hänellä oli mukana myös laite, jolla hän mittaili kanssamatkustajien ja konnarin laitteiden sähköpitoisuutta. Niin kuin tekstissäkin todetaan niin nykypäivänä aika hankalaa elää ainakin Suomessa ilman että saisi säteilyä."
🤣
Hukkasit hyvän mahdollisuuden kenttätestiin. No pun intended.
En vähättele yhtään heidän oireitaan, itselläkin paniikkihäiriö ja kroppa alkaa vetää ihan ”ylikierroksilla” aina välillä. Hermosto on ilmeisesti jatkuvasti siinä ”Taistele tai pakene” -tilassa, itsellä johtunee traumaattisista menetyksistä nuoruudessa. Mutta en usko että sähköstä johtuu, taustalla varmasti jotain muuta mitä pää ja kroppa ei ”osaa” tiedostaa ja/tai käsitellä.
Tein muinoin tilastotieteen harjoitustyötä Alexandriassa, Hgin yliopiston oppimiskeskuksessa. Työskenneltyäni muutaman tunnin yhtä soittoa minulle tuli niin paha olo, että oli pakko päästä pois. Päässä surisi mehiläiset ja kurkkua kuristi kuvotus. Päättelin olevani sähköyliherkkä kun tietty laitemäärä ylitetään. Voihan tuo johtua siitä tilastotieteestäkin - tiedä sitten. Mutta jotenkin epämiellyttävää oleilla niin runsaiden laitteiden keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korrelaatio != kausaliteetti
Syövät lisääntyvät koska kehon saama KUMULATIIVINEN sähkösäteilyannos kasvaa iän myötä.
En itse huomaa mitään, väsymystä on, mutta johtuu ehkä jostain muusta. Mutta maaseudulla, missä pihapiirissä on ollut paljon pikkulintuja kesät talvet, ei näy niitä nykyään juuri ollenkaan. Tukiasema 500 metrin päässä. Voiko johtua tästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sokkotestillä todennut että kyseessä ei ole luulosairaus vaa ihan oikea yliherkkyys: henkilö sai oireita kun hänen tietämättään tuotiin kännykkä hänen lähelleen: oireet myös loppuivat kun känny vietiin pois.
Joten syökää Pskaa ilkkujat
No oikeissa tieteellisissä tutkimuksissa tuota ei ole todennettu ja ne nyt merkitsevät enemmän kuin sun henkkoht sokkotesti, ymmärrät varmaan.
Mä olen lukenut aiheesta ihan ulkomaisia tutkimuksi ja niissäkin myönnetään että ilmiö on todellinen. Suomen kielellä ei näitä julkaista.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyneet syövät - verrattuna mihin? Lähde?
Sähkömagneettista säteilyä lähettää esimerkiksi ihminen. Aiheuttaako ihminen syöpää?
Ei ole sähkö aiheuttanut muuta haittaa kuin, että olen kerran saanut sähköiskun.