Yle, MOT - sähkömagneettinen säteily - oletko kokenut haittoja?
Onko sinulle tullut säteilystä haittoja tai jotakin oireita?
Kommentit (157)
Tästä aiheesta on myös päivän huuhaa-uutinen Ylen sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Tein läppäri sylissä töitä noin 2 vuotta. Jalkani alkoivat jomottaa pikkuhiljaa. En voi enää pitää läppäria sylissä, koska jomotus alkaa pian ja kestää aika pitkään.
Syöpä pelottaa...
Pidä mitä tahansa astinlautaa tuntikaupalla reisiesi päällä ja ne rupeavat jomottamaan samalla tavalla.
Minulla on ollut sähkömagneettisesta säteilystä sellaista haittaa, että kun olin kesällä liian pitkään ulkona auringossa, niin iho paloi.
Ei luulis olevan vaikea viedä yliherkkää korpeen mökille ja sit viedä sähkövekotin lähistölle ja katsoa et alkaako reagoimaan vai ei
Miksi tuo nainen oli suoraan muuttamassa pois kotoaan, kannattaisiko ensin ehkä koeasua jossain metsän keskellä sähköttömässä mökissä? Tai muualla vastaavassa, pitempään?
Vierailija kirjoitti:
Tein läppäri sylissä töitä noin 2 vuotta. Jalkani alkoivat jomottaa pikkuhiljaa. En voi enää pitää läppäria sylissä, koska jomotus alkaa pian ja kestää aika pitkään.
Syöpä pelottaa...
Minä pidin myös ennen läppäriä sylissä monta vuotta, ja reisiini - juuri läppärin alla olevalle alueelle - tuli iho-oire nimeltä livedo reticularis.
Tiedä sitten mistä johtui, mutta kyseinen oire lopulta hävisi kokonaan kun siirryin pitämään läppäriä pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä aiheesta on myös päivän huuhaa-uutinen Ylen sivuilla.
Pakko lainata tuolta uutisen kommenttiosiosta yksi kommentti tänne:
"Kerran junamatkalla istui viereeni tällainen sähköyliherkkärouva, joka varmisti , että enhän selaa puhelinta matkan aikana. Tuli keskusteltua hänen kanssaan tästä asiasta. Kertoi ostavansa jonkun laitteen, jolla saa estettyä säteilyä, mikäli voittaa lotossa. Hänellä oli mukana myös laite, jolla hän mittaili kanssamatkustajien ja konnarin laitteiden sähköpitoisuutta. Niin kuin tekstissäkin todetaan niin nykypäivänä aika hankalaa elää ainakin Suomessa ilman että saisi säteilyä."
🤣
Luin joskus jostain "sähköyliherkästä", joka ei voinut tämän yliherkkyytensä vuoksi matkustaa henkilöautossa, koska siinä on akku- ja sähkölaitteita, joten hänen piti matkustaa sähköveturin vetämällä junalla. Eikä siellä junassa tullut mitään oireita, vaikka junan yläpuolella on ajojohtimet, joissa kulkee voimakas sähkövirta.
Nämä vitsi niekat ovat nyt samoja PIIKKI PAKOTTAJA pellejä.
Kyllä on sähköyliherkkyys juttu. Ja joku kehtaa vielä selittää että aurinko on magneetti. Ei hyvää päivää! 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei luulis olevan vaikea viedä yliherkkää korpeen mökille ja sit viedä sähkövekotin lähistölle ja katsoa et alkaako reagoimaan vai ei
Oireet varmaan helpottaa koska ovat tietoisia jos lähellä ei ole säteilyä.
Kuitenkaan sokkotesteissä herkät eivät ole pystyneet tunnistamaan onko säteily todellista vai ei. Kyse ei ole säteilystä itsessään vaan henkilöiden omasta tuntemuksesta että altistuvat sille.
sähköistäminen on lisännyt maailmanlaajuisesti esim. verenpainettä, diabetesta.
tavalliset kotikoneet.isommat sähkötaajuudet on uusi keskustelu.
No viime kesänä altistuin 100-400 nm:n aallonpituiselle sähkömagneettiselle säteilylle ja hartiat kärähti sen seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä pelottaa...Minä pidin myös ennen läppäriä sylissä monta vuotta, ja reisiini - juuri läppärin alla olevalle alueelle - tuli iho-oire nimeltä livedo reticularis.
Tiedä sitten mistä johtui, mutta kyseinen oire lopulta hävisi kokonaan kun siirryin pitämään läppäriä pöydällä.
minulla alkoi tulla puutumisoireita vasempaan jalkaan, lopulta syyksi paljastui läppärin pitäminen sylissä. Oireet tulivat siihen jalkaan, jolle tuli enemmän painoa läppäristä. Tuolloinen läppärini painoi jotain 2 kiloa, nykyinen 1,2 kiloa, tästä jalka alkaa oireilemaan noin 2 tunnin jälkeen (oli pakko kokeilla). Ei siis todellakaan kannata pitää läppäriä jalkojensa päällä, säästää ne hetket sitten tilanteisiin, joissa ei ole muuta tasoa.
Mistä tiedämme, ettei tämän Anjan oireet johdu esim. long covidistä? Tietääkseni long covidin oireitakin voivat olla sydämen lisälyönnit ja päänsärky.
Pidin sähköyliherkkyyttä ihan huuhaahommana. Kunnes huomasin saavani pieniä sähköiskuja jos esim kosketan vahingossa kännykän latausaukkoa. Onko muilla samoja kokemuksia? terv foliohattu
Vierailija kirjoitti:
nukun paremmin niinä öinä, kun olen sammuttanut virrat modeemista. Tapahtuu riippumatta siitä tiedänkö modeemin olevan kiinni vai enkö tiedä.
Onko modeemissa sellainen virtanappi, että käyttäjä ei tiedä toimiiko se vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Pidin sähköyliherkkyyttä ihan huuhaahommana. Kunnes huomasin saavani pieniä sähköiskuja jos esim kosketan vahingossa kännykän latausaukkoa. Onko muilla samoja kokemuksia? terv foliohattu
Tuo ei ole sähköyliherkkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
nukun paremmin niinä öinä, kun olen sammuttanut virrat modeemista. Tapahtuu riippumatta siitä tiedänkö modeemin olevan kiinni vai enkö tiedä.
Minä nukun paremmin niinä öinä, kun sammutan valot ja laitan verhot ikkunan eteen.
Miksi tuollainen muuntaja on rakennettu noin lähelle? Ruma laitos kaikin puolin ja varnasti lähtee ainakin ääntä, jos ei säteilyä.
En. Säälittää tuo uhri, kun lääkärin huolimattomista sanoista seuraa muutto kotoa. Lääkäri ei tarkoittanut, että sydän saa sähköä ympäristöstä, vaan elimistön omista impulsseista, vain jotenkin ei-toivotulla tavalla.