Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos puolisolta pitää vaatia jotain, on parisuhde jo persiillään!

Vierailija
16.05.2015 |

Fiksut ja ajattelevaiset ymmärtävät parisuhteen perustuvan toisen kunnioitukseen ja huomioimiseen. Parisuhde on pieniä arjen tekoja, tahtotila. Yhteisiä keskusteluja ja yhteisen hyvän luomista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:36"]Joudun vaatimaan apua kodinhoidossa, sitä kuitenkaan saamatta. Tuntuu niin vitun turhalta yrittää edes pyytää mitään apua missään, kun pienimmätkään lupaukset eivät toteudu.
[/quote]

Itse olet miehesi valinnut. Jos tähän tyydyt niin tällainen parisuhde sinulla on.

Vierailija
2/15 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan ja vaaditaan, mielestäni huono sananvalinta. Kuitenkin parisuhteissa ei kaikki mene niinkuin itse haluaa ja joskus joutuu jossain asioissa antamaan periksi ja ne asiat sovitaan yhdessä tuumin, onko se sitten vaatimista vai mitä? Näin ainakin minun parisuhteissa, jos teillä on parisuhde jossa kaikki tehdään niinkuin te haluatte, niin tuntuu aika ihmeelliseltä ja voi miettiä kuka tuollaisen vässykän kanssa haluaa edes olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:07"]Fiksut ja ajattelevaiset ymmärtävät parisuhteen perustuvan toisen kunnioitukseen ja huomioimiseen. Parisuhde on pieniä arjen tekoja, tahtotila. Yhteisiä keskusteluja ja yhteisen hyvän luomista.
[/quote]

Samaa mieltä.

Vierailija
4/15 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:07"]

Fiksut ja ajattelevaiset ymmärtävät parisuhteen perustuvan toisen kunnioitukseen ja huomioimiseen. Parisuhde on pieniä arjen tekoja, tahtotila. Yhteisiä keskusteluja ja yhteisen hyvän luomista.

[/quote]

Itse kannatan myös tekemisen meininkiä ja luottamusta. Heikomman puolella oleminen on myös kova juttu.

Vierailija
5/15 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:11"]Aah, miten ylevää. Käytännössä tuollaisia parisuhteita onkin varmaan pilvin pimein. :D Ainakin yli 10 vuotta kestäneitä. 
[/quote]

Vierailija
6/15 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:11"]Aah, miten ylevää. Käytännössä tuollaisia parisuhteita onkin varmaan pilvin pimein. :D Ainakin yli 10 vuotta kestäneitä. 
[/quote]

Vierailija
7/15 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:11"]

Aah, miten ylevää. Käytännössä tuollaisia parisuhteita onkin varmaan pilvin pimein. :D Ainakin yli 10 vuotta kestäneitä. 

[/quote]

Täällä yksi. :) En muunlaista suhdetta huolisikaan. Minulle toisen vapauden, itsenäisyyden ja itsemääräämisoikeuden kunnioittaminen on kynnyskysymys.

Vierailija
8/15 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:18"]

Vaaditaan ja vaaditaan, mielestäni huono sananvalinta. Kuitenkin parisuhteissa ei kaikki mene niinkuin itse haluaa ja joskus joutuu jossain asioissa antamaan periksi ja ne asiat sovitaan yhdessä tuumin, onko se sitten vaatimista vai mitä? Näin ainakin minun parisuhteissa, jos teillä on parisuhde jossa kaikki tehdään niinkuin te haluatte, niin tuntuu aika ihmeelliseltä ja voi miettiä kuka tuollaisen vässykän kanssa haluaa edes olla.

[/quote]

Kannattaa valita kumppani, jonka kanssa halut sopivat yksiin.

Vierailija
9/15 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, miten ylevää. Käytännössä tuollaisia parisuhteita onkin varmaan pilvin pimein. :D Ainakin yli 10 vuotta kestäneitä. 

Vierailija
10/15 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Parisuhteen pitäisi sujua hyvässä hengessä. Ehkä alun huuman jälkeen tulee väistämättä eteen pientä tasapainon hakemista. Sovitaan kuinka meillä toimitaan

Vierailija
11/15 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksen tasolla vaadin vaimoltani paljon sellaista mihin hän ei kykene. Käytännössä en vaadi, koska se johtaisi riitoihin ja ennenpitkää eroon. Vaimo on kova möhlimään kaikissa pienissä asioissa ja todella huono yleissivistys. Siis hyvin yksinkertainen ihminen.

Vierailija
12/15 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan tämän täysin.Meillä ainakin uusperheessä on vain se ongelma,että ne lapset nostetaan tunnepuolella siihen pari suhteen rakkauden rinnalle.Minun mielestäni rakkaus lapsiin on eri asia,eri tunne kuin rakkaus kumppaniin.Ei se rakkaus siitä vähene,vaikka välillä asettaisi ne puolison tunteet etusijalle tietyissä asioissa.Jos sitä pitää alkaa vaatia,niin silloin ei mene kovinkaan hyvin.

Vierailija
13/15 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:15"]Ajatuksen tasolla vaadin vaimoltani paljon sellaista mihin hän ei kykene. Käytännössä en vaadi, koska se johtaisi riitoihin ja ennenpitkää eroon. Vaimo on kova möhlimään kaikissa pienissä asioissa ja todella huono yleissivistys. Siis hyvin yksinkertainen ihminen.
[/quote]

Toisen vähättelyä tyylikkäimmillään.

Vierailija
14/15 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun vaatimaan apua kodinhoidossa, sitä kuitenkaan saamatta. Tuntuu niin vitun turhalta yrittää edes pyytää mitään apua missään, kun pienimmätkään lupaukset eivät toteudu.

Vierailija
15/15 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:15"]Ajatuksen tasolla vaadin vaimoltani paljon sellaista mihin hän ei kykene. Käytännössä en vaadi, koska se johtaisi riitoihin ja ennenpitkää eroon. Vaimo on kova möhlimään kaikissa pienissä asioissa ja todella huono yleissivistys. Siis hyvin yksinkertainen ihminen.
[/quote]

Toisen vähättelyä tyylikkäimmillään.
[/quote] No ei se vähättelyä ole vaan näin asian koen. Kuten sanoin, pidän asiat yleensä ihan sisälläni. Toisen arvostelu ei ole hedelmällistä.