Toimiiko Tinder kenellekään?
Iltalehdessä juttua Tinderistä: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8eab579e-4e83-4ac6-8103-81a8cd856284
"Yli 75 prosenttia Tinderin käyttäjistä on miehiä. Kallioniemen tekemästä tutkimuksesta on ilmennyt, että lähes neljä henkilöä viidestä etsii sovelluksesta vakavaa parisuhdetta."
"Tinder on onnistunut melko hyvin hankkimaan itselleen myös maksavia asiakkaita, sillä tutkimuksista on käynyt ilmi, että lähes puolet sen käyttäjistä maksaa sovelluksen käytöstä."
"Daily Mail on aiemmin kertonut Tinderin syrjivästä hinnoittelusta. Lehden mukaan sovellus on kallein yli 50-vuotiaille miehille. Esimerkiksi Australiassa hinta on viisinkertainen verrattuna siihen, mihin hintaan palvelun halvimmillaan voi ostaa. Suomessa vastaavaa ei tiettävästi olla nähty."
"Osumien saaminen siis helpottuu tutkijatohtorin mukaan dramaattisesta, kun palvelusta maksaa."
"Tutkijatohtori kertoo, että vain noin 15 prosenttia sovelluksen käyttäjistä on sitä mieltä, että Tinderiä voi käyttää onnistuneesti ilman maksullisia lisäpalveluita. Lähes 37 prosenttia käyttäjistä on sen sijaan ehdottomasti sitä mieltä, että sovelluksen onnistunut käyttö edellyttää maksullisia lisäominaisuuksia."
"Miesten ja naisten välisestä ”swaippaamisesta”, eli pyyhkäisyistä sovelluksessa, ei ole tehty laajamittaisia tutkimuksia, mutta pienissä otoksissa naiset ”swaippaavat” oikealle ainoastaan noin 2–3 prosenttia niistä miehistä, jotka tulevat vastaan sovelluksessa."
Oletteko maksaneet käytöstä? Swaippaatteko paljo oikealle?
Kommentit (141)
Minulla ei toiminut, ja huomasin sen hyvin nopeasti. Paljon sain kyllä matcheja, mutta harvan kanssa kolahti jutut siinä määrin, että treffeille saakka päädyin. Ne joiden kanssa päädyin, eivät sitten livenä olleetkaan yhtään sitä mitä etsin. Yksi vaikutti siltä, mutta lopulta paljastui että hänkin oli aivan kaikkea muuta.
En menisi enää treffeille ihmisen kanssa, jota en ole ensin tavannut tosielämässä. Pelkkä kuva ja viestit kertovat ihmisestä lopulta hyvin vähän.
Itse miehenä maksan ja näen tykkäykset, horoskoopit, biorytmit. Näen myös mitä tykkääjällä on päällä, viimeiset ruokailut, kierron tilanteen jne yksityiskohtiin nyt menemättä. Hidasta tinder-arpajaiset on silti. Vaatii lehmän hermot.
Toimii se ilman maksamistakin, ainakin tälläiselle 32v sinkkuäidille. Mutta välillä olen ottanut plussan, jos haluan piilottaa profiilin niin että näkyy vain niille jotka olen laittanut oikealle. Välillä olen ottanut goldin, kun en jaksa svaippailla turhaan profiileja; pääsee svaippailemaan suoraan ne jotka ovat jo laittaneet itseni oikealle. Olen aika kiireinen, niin tuo on selkeää ajansäästöä :D
Mutta joo, kyllä mulla on rima kumppanin suhteen korkealla ja saa pysyäkin siellä. Ja koen että itselläkin on paljon tarjottavaa parisuhteeseen. Toisaalta viihdyn ja pärjään niin loistavasti sinkkunakin. Eli vaikeaa löytää miestä, joka toisi omaan elämään oikeasti jotain lisää. Valitettavasti aika iso osa miehistä joita tinderissä tulee vastaan on sellaisia, et en koe että he vois tuoda juuri mun elämään oikeen mitään lisäarvoa. Moni deittikumppani on tehnyt juuri päinvastoin ja ne jutut on sit loppuneet aika alkuunsa. Esimerkkejä: mies joka etsii itselleen vain uutta kodinhoitajaa ja lapsenkaitsijaa. Mies joka ei ole päässyt yli eksästään. Mies joka asuu edelleen äidillään. Mies joka suhtautuu kaikkeen negatiivisesti, puhuu ihmisistä rumasti ja kokee että maailma on häntä vastaan. Mies joka ei arvosta yhtään minua tai meidän suhdetta vaan etsii jotain parempaa jatkamalla tinderin käyttöä vaikka me ollaan tapailtu jo kuukauden/pari. Juu, ei kiitos näille.
Moni mies ei myöskään vaikuta ollenkaan pitävän huolta itsestään, ei fyysisesti tai psyykkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla semmosta ongelmaa, että keskustelukumppaneita on niin paljon ettei jaksa keskittyä moneen? Ja sitten ku alat jonku kans juttelee nii yhtäkkiä löytyy joku "parempi" ja innostus lopahtaa?
Ei. Kun kuuluu seksuaalivähemmistöön ja omaa/etsittyä ikäluokkaakin on melko vähän, tällaiseen ei yksinkertaisesti ole varaa. Niinpä Tinder toimi kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla semmosta ongelmaa, että keskustelukumppaneita on niin paljon ettei jaksa keskittyä moneen? Ja sitten ku alat jonku kans juttelee nii yhtäkkiä löytyy joku "parempi" ja innostus lopahtaa?
Ei. Kun kuuluu seksuaalivähemmistöön ja omaa/etsittyä ikäluokkaakin on melko vähän, tällaiseen ei yksinkertaisesti ole varaa. Niinpä Tinder toimi kohdallani.
Eikö vähemmistöt käytä Grindriä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se maksaminen auttaa matchien saamisessa? Antaa näkyvyyttä jotenkin?
Tätä mäkin ihmettelen. Eihän se palvelusta maksaminen vaikuta vastapuolen ajatuksiin sinusta? Maksullinen versio voi jopa haitata matchien syntymistä mikäli sen avulla on piilottanut ikänsä tai sijaintinsa. Minä ainakin swaippaan vasempaan kaikki piilottelijat..
Maksamalla Tinderistä voi ostaa palveluita kuten superliket, boostit ja jollain paketilla sen, että jos pistät tykkäyksen jollekin niin sun profiili näkyy ensin sen jonossa. Tinder itse mainostaa, että superlikellä saa 30% todennäköisemmin matchin ja boostista on se etu, että sun profiili tulee boostin aikana käyttäjille näkyviin. Eli näkyvyydellä siinä pelataan. Huomionarvoista on, että ennen käyttäjä sai pienen määrän superlikejä ja oliko boostkin jossain vaiheessa ilmainen. Jos pääkaupunkiseudulla on tuhansia käyttäjiä niin, tuleeko se oma profiili ikinä sille oikealle tyypille vastaan?
Uskon hyvin, että superlikellä matchin mahdollisuus kasvaa. Itse olen laittanut lähes aina tykkäyksen takaisin niille joilta on tullut minulle superlike, oikeastaan aina paitsi jos on jotain ihan typerää profiilissa tai kuvaton profiili. Jotenkin tuntuu vaan niin tylyltä olla laittamatta edes tykkäystä takaisin jos joku sen superlikensä minuun tuhlaa... MUTTA ei niistä matcheista kyllä todellakaan mitään muutaman viestin vaihtoa kummempaa ole seurannut jos ovat sellaisia tapauksia joista en olisi ilman superlikeä tykännyt. Vähän skeptisesti siis suhtaudun tuon superliken todelliseen hyötyyn vaikka matchin saisikin, tuntuu että jos ei ihminen tykkäisi susta ilman superlikeä niin tuskin se hirveän kiinnostuneeksi susta muuttuu. Voin toki olla väärässäkin.
Se taas varmasti auttaa että saa tykkäyksen jonon eteen, etenkin isoissa kaupungeissa joissa porukkaa on paljon (ja ehkä siitä superlikestäkin on sellainen hyöty että tulee ainakin nähdyksi) joten se on kyllä hyvä pointti maksamisen kannalta.
Mä laitan vasempaan kaikki superliket, kun ovat lähes poikkeuksetta vahinkoja.
N40
Vähän kyynistä. Mä laitan superliken, jos joku profiilissa kolahti paljon ja haluan, että nainen tietää, että tämä yksi tyyppi todella tykkäsi. Yleensä, jos on samoja harrastuksia tai kirjoitti jotenkin, että samaistuin siihen.
M44
Ovat aina jotain parikymppisiä, joten oletan vahingoiksi.
N40
No sulla on silloin ikähaarukka asetettu niin että etsit myös niitä parikymppisiä. :D Ei sun profiili näy muuta kuin valitsemallesi ikähaarukalle. Olettaen tietty että ovat rehellisesti merkanneet ikänsä.
Mistä ihmeestä mun tekstistä voi päätellä, että hakisin seuraa myös parikymppisistä? Mun ikähaarukka on 35-48-vuotiaat. Sen ikäiset ovat todennäköisesti samassa elämäntilanteessa. Preferoin lapsellisia, koska itsellänikin on. Ei parikymppiset ole minua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se maksaminen auttaa matchien saamisessa? Antaa näkyvyyttä jotenkin?
Tätä mäkin ihmettelen. Eihän se palvelusta maksaminen vaikuta vastapuolen ajatuksiin sinusta? Maksullinen versio voi jopa haitata matchien syntymistä mikäli sen avulla on piilottanut ikänsä tai sijaintinsa. Minä ainakin swaippaan vasempaan kaikki piilottelijat..
Maksamalla Tinderistä voi ostaa palveluita kuten superliket, boostit ja jollain paketilla sen, että jos pistät tykkäyksen jollekin niin sun profiili näkyy ensin sen jonossa. Tinder itse mainostaa, että superlikellä saa 30% todennäköisemmin matchin ja boostista on se etu, että sun profiili tulee boostin aikana käyttäjille näkyviin. Eli näkyvyydellä siinä pelataan. Huomionarvoista on, että ennen käyttäjä sai pienen määrän superlikejä ja oliko boostkin jossain vaiheessa ilmainen. Jos pääkaupunkiseudulla on tuhansia käyttäjiä niin, tuleeko se oma profiili ikinä sille oikealle tyypille vastaan?
Uskon hyvin, että superlikellä matchin mahdollisuus kasvaa. Itse olen laittanut lähes aina tykkäyksen takaisin niille joilta on tullut minulle superlike, oikeastaan aina paitsi jos on jotain ihan typerää profiilissa tai kuvaton profiili. Jotenkin tuntuu vaan niin tylyltä olla laittamatta edes tykkäystä takaisin jos joku sen superlikensä minuun tuhlaa... MUTTA ei niistä matcheista kyllä todellakaan mitään muutaman viestin vaihtoa kummempaa ole seurannut jos ovat sellaisia tapauksia joista en olisi ilman superlikeä tykännyt. Vähän skeptisesti siis suhtaudun tuon superliken todelliseen hyötyyn vaikka matchin saisikin, tuntuu että jos ei ihminen tykkäisi susta ilman superlikeä niin tuskin se hirveän kiinnostuneeksi susta muuttuu. Voin toki olla väärässäkin.
Se taas varmasti auttaa että saa tykkäyksen jonon eteen, etenkin isoissa kaupungeissa joissa porukkaa on paljon (ja ehkä siitä superlikestäkin on sellainen hyöty että tulee ainakin nähdyksi) joten se on kyllä hyvä pointti maksamisen kannalta.
Mä laitan vasempaan kaikki superliket, kun ovat lähes poikkeuksetta vahinkoja.
N40
Vähän kyynistä. Mä laitan superliken, jos joku profiilissa kolahti paljon ja haluan, että nainen tietää, että tämä yksi tyyppi todella tykkäsi. Yleensä, jos on samoja harrastuksia tai kirjoitti jotenkin, että samaistuin siihen.
M44
Ovat aina jotain parikymppisiä, joten oletan vahingoiksi.
N40
No sulla on silloin ikähaarukka asetettu niin että etsit myös niitä parikymppisiä. :D Ei sun profiili näy muuta kuin valitsemallesi ikähaarukalle. Olettaen tietty että ovat rehellisesti merkanneet ikänsä.
Mistä ihmeestä mun tekstistä voi päätellä, että hakisin seuraa myös parikymppisistä? Mun ikähaarukka on 35-48-vuotiaat. Sen ikäiset ovat todennäköisesti samassa elämäntilanteessa. Preferoin lapsellisia, koska itsellänikin on. Ei parikymppiset ole minua varten.
Tuon ikähaarukan siis kirjoitti.
M44
Nörteille on ilmeisesti kysyntää. Selvisi että pyöritti aika monta naista yhtaikaa
Minusta tinder toimii hyvin. Itselläni ollut ilmaissovellus käytössä alle vuoden ajan.
Olen 40v nainen pk seudulta.
Haen avoimin mielin kohtaamisia ja saanutkin paljon hyviä kohtaamisia ja lisäksi ihanaa läheisyyttä sekä paljon seksiä.
Muutama erikoisempi tyyppi toki tullut vastaan, mutta kohteliaasti tällöin todennut deittikumppanille ettei juttu toimi.
Tärkeää on oppia luottamaan intuitioon ja olemaan avoimin mielin jos tinderissä seikkailee.
Näin naisena minulle on tärkeää, että profiilissa on selkeät kuvat ja kirjoitettu edes jotain.
Minuun ei vetoa hauiksen pullistelu kuvat tai tittelit, vaan aitous.
Kuvattomat profiilit skippaan heti.
Ja naiset, muistakaa että seksi on nautintoa ja iloa! Kuuluu ihmisen perustarpeisiin. Tinderissä seikkailevat miehet ovat pääsääntöisesti ihanan helliä ja kuuntelevaisia rakastajia. Kukaan ei ole kieltäytynyt edes kumin käytöstä, kun asian ottaa puheeksi heti, vaikka jo chattaillessa.
Nautitaan avoimin mielin kohtaamisista!
Löysin maailman ihanimman miehen tinderistä. Vaati hirmuisen kahlaamisen mutta toimi siis ainakin minulla. Myös pari ystävää on löytänyt kumppaninsa tinderistä.
Samaa mieltä jonkun aiemman kanssa, voi toimia jos ei stressaa mutta saattaapi olla toimimattakin.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko maksaneet käytöstä? Swaippaatteko paljo oikealle?
Ostin Goldin. Oikealle menee ehkä joku 5% enintään, jokainen tykkäys on harkittu.
M49
Voiko Tinderissä selata vain tietyn paikkakunnan ihmisiä? Vai perustuuko se vain sijaintitietoihin?
Haluisin tutustua pääkaupunkiseudun naisiin, koska olen pikapuoliin muuttamassa sinne.
Suosittelen käymään testeissä, kun kohtaatte helppoja naisia.
Ja kävisitte tekin naiset testeissä välillä.
Naisten hypergamia pilasi tinderin
Löysin puolison ja lasteni isän Tinderistä 5 kk swaippailun jälkeen. Kokeilin myös goldia ja se oli ok, jos ei ehtinyt swaippailla, mutta ilmaisellakin löysin ne kiinnostavat ja kiinnostuneet. Sittemmin tinderöinyt parinvaihdon merkeissä.
Luulin löytäneeni sieltä mukavan tyypiin mutta se olikin täys kahjo kaksoiselämää harrastava. Siis huom! Oli sinkku mutta sillä oli tinderjännämies-elämä ja kilttimies-työminä perheelle ja lähiystäville.
Toimii ja ei toimi.
Ne joista itse olisin kiinnostunut eivät ole kiinnostuneita minusta.
Joitain tykkäyksiä saanut, muutama mätchikin, mutta useimmiten valitettavasti he eivät sitten kiinnosta itseäni tarpeeksi.
Ihan mukavia keskusteluita käyty toki, mutta ei riittävästi jotta syntyisi kaveruutta enempää tunteita.
Tuollahan on vaan jotain yh-mammoja joita soijapojat yrittää saada 🤢
Joo, seksiseuraa löytyy todella helposti. Jotkut miehet erehtyvät myös odottamaan kotipalvelua eli esim ruokaa. Sitä ei ole tarjolla. Ärsyttää, kun todella monet huijaavat iän suhteen. Myöskään ne vanhat kuvat eivät paljoa lämmitä. N38
En maksa ja nirsosti swaippaan oikealle. Pidän tiukat etäisyys- ja ikärajat. Naisen kuvien pitää herättää kiinnostus lukea teksti, tekstin pitää herättää kiinnostaa sqaippaa oikealle. Kun vielä lisää tupakoimattomuuden, lemmikkittömyyden ja pari muuta karsivaa tekijää, niin harva tulee laitetua oikealle.