Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiiko Tinder kenellekään?

Vierailija
17.01.2022 |

Iltalehdessä juttua Tinderistä: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8eab579e-4e83-4ac6-8103-81a8cd856284

"Yli 75 prosenttia Tinderin käyttäjistä on miehiä. Kallioniemen tekemästä tutkimuksesta on ilmennyt, että lähes neljä henkilöä viidestä etsii sovelluksesta vakavaa parisuhdetta."

"Tinder on onnistunut melko hyvin hankkimaan itselleen myös maksavia asiakkaita, sillä tutkimuksista on käynyt ilmi, että lähes puolet sen käyttäjistä maksaa sovelluksen käytöstä."

"Daily Mail on aiemmin kertonut Tinderin syrjivästä hinnoittelusta. Lehden mukaan sovellus on kallein yli 50-vuotiaille miehille. Esimerkiksi Australiassa hinta on viisinkertainen verrattuna siihen, mihin hintaan palvelun halvimmillaan voi ostaa. Suomessa vastaavaa ei tiettävästi olla nähty."

"Osumien saaminen siis helpottuu tutkijatohtorin mukaan dramaattisesta, kun palvelusta maksaa."

"Tutkijatohtori kertoo, että vain noin 15 prosenttia sovelluksen käyttäjistä on sitä mieltä, että Tinderiä voi käyttää onnistuneesti ilman maksullisia lisäpalveluita. Lähes 37 prosenttia käyttäjistä on sen sijaan ehdottomasti sitä mieltä, että sovelluksen onnistunut käyttö edellyttää maksullisia lisäominaisuuksia."

"Miesten ja naisten välisestä ”swaippaamisesta”, eli pyyhkäisyistä sovelluksessa, ei ole tehty laajamittaisia tutkimuksia, mutta pienissä otoksissa naiset ”swaippaavat” oikealle ainoastaan noin 2–3 prosenttia niistä miehistä, jotka tulevat vastaan sovelluksessa."

Oletteko maksaneet käytöstä? Swaippaatteko paljo oikealle?

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi kellekään. Naisena vähän miehiä siis mitkä kiinnostaa. Jos löytää jonku kiinnostavan haluaa se vain pillua, tämä ajaa loputkin naiset pois. Miehet luulevat löytävän jostain aina paremman ja paremman oikeeseen juttuun. Pilluksi kun kelpaa kuka tahansa emäntä. Naisen taas ei kannata tinderistä seksiä koska sitä tämä saa mistä vain. Ei toimi kellekään.

Suurin ongelma miehillä Tinderissä on, etteivät saa yhtäkää matchia. Tuo "miehet-luulevat-löytävänsä-aina-paremman"-läppä on niin kulunut, mutta toisaalta sen ymmärtää; valtaosa naisista laittaa tykkäystä pienenpienelle osalla Tindermiehistä. Näillä miehillä on varaa ghostata, joten naisille tämä näyttäytyy siltä, kuin miehet Tinderissä etsisivät vain pillua.

Ja jos siellä on miehiä oikeasti noin hurjan paljon enemmän kuin tuossa jutussa sanottiin (yli 75 prosenttia käyttäjistä miehiä), niin eihän se ole mikään ihme että miehet saavat paljon vähemmän matcheja muutenkin. 

Kolme miestä jokaista naista kohti. :D Aika vääristyneet "markkinat". Sehän ei toki ole sen enempää naisten kuin miestenkään vika. 

Vierailija
22/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en maksanut käytöstä mitään ja löysin poikaystäväni sieltä vuoden swaippailun jälkeen. 2 vuotta ollaan jo oltu yhdessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maksanut Tinderistä, mutta sain vuodessa noin 10 tykkäystä ja tasan 2 matchia, jotka tapasin kerran. Ottaen huomioon, että töissä ja harrastuksissa tapaan enemmän naisia ja he eivät ole vielä koskaan kieltäytyneet yhteisistä ajanvietteistä, on Tinderin käyttö ollut aikamoista ajanhukkaa. Vaikka olenkin melko komea ja menestynyt mies, elämänkumppanin löytäminen netistä vaikuttaa mahdottomalta. Tulipahan kokeiltua sitäkin.

Vierailija
24/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.technologyreview.com/2016/07/15/158803/how-tinder-feedback-…

Tällainen tutkimus tehty siitä miten miehet ja naiset käyttäytyvät Tinderissä ja millaisia tuloksia saavat. Onhan tuo jo viisi vuotta vanha tutkimus, mutta liekö se käyttäytyminen tällä välin merkittävästi muuttunut. Jos olisin mies, pitäisin erityisen kiinnostavana tuossa tutkimuksessa niitä seikkoja, että verrokkiryhmässä ne miesten profiilit, joissa oli useampia kuvia kuin vain yksi, saivat huomattavasti enemmän matcheja, ja ne profiilit, joissa oli profiiliteksti, saivat neljä kertaa enemmän matcheja kuin tekstittömät profiilit. Ainakin silloin kun itse Tinderiä käytin, siellä tuli tosi paljon vastaan miesten täysin tekstittömiä profiileita, ja sitten niitä joissa luki vain "ota selvää" tai "ei näitä kukaan kuitenkaan lue" tms. Ainakaan tuo data ei tuota tue etteikö sillä olisi mitään väliä. 

Muutenhan tuossa ei mitään kovin erikoista ole, sehän nyt ei ole mikään yllätys että naiset saa enemmän matcheja jne. 

Vierailija
25/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi Tinder ehkä paremmin kuin odotin. Kun aina valitetaan ettei Tinder toimi ja ei siellä ole ketään...

Itse löysin treffiseuraa ja yhden naisen kanssa tuli pidempikin seurustelu.

M48

Vierailija
26/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder taitaa olla ainut vaihtoehto näin koronan aikaan tavata miehiä. Sääli että ne kiinnostavimmat ghostaa aina jossain vaiheessa.

Vierailija
27/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se maksaminen auttaa matchien saamisessa? Antaa näkyvyyttä jotenkin? 

Tätä mäkin ihmettelen. Eihän se palvelusta maksaminen vaikuta vastapuolen ajatuksiin sinusta? Maksullinen versio voi jopa haitata matchien syntymistä mikäli sen avulla on piilottanut ikänsä tai sijaintinsa. Minä ainakin swaippaan vasempaan kaikki piilottelijat..

Tuo iän piilottaminen on muuten niin typerää kuin olla voi. Vaikka se ikä olisi muilta käyttäjiltä piilotettu, niin se ikähän on kuitenkin sovelluksen tiedossa ja profiili näkyy vain niille, joiden valitsemaan ikähaarukkaan sovit. Eli siis jo lähtökohtaisesti kaikki joille profiili näkyy, ovat ok ikäsi kanssa. Sen piilottamisesta taas tulee fiilis, että jotenkin häpeää ikäänsä ja se ei ole kauhean puoleensavetävää. 

Vierailija
28/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan maksanut Tinderistä, mutta sain vuodessa noin 10 tykkäystä ja tasan 2 matchia, jotka tapasin kerran. Ottaen huomioon, että töissä ja harrastuksissa tapaan enemmän naisia ja he eivät ole vielä koskaan kieltäytyneet yhteisistä ajanvietteistä, on Tinderin käyttö ollut aikamoista ajanhukkaa. Vaikka olenkin melko komea ja menestynyt mies, elämänkumppanin löytäminen netistä vaikuttaa mahdottomalta. Tulipahan kokeiltua sitäkin.

Tuskin meni oma arvio kohdilleen komeudesta tai asut jossain Inarissa.

Minulle tuli kuukaudessa lähemmäs 100 tykkäystä ja noin 40 osumaa vaikka en ole edes komea, vaan ihan tavallinen keski-ikäinen mies.

Vierailija
29/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli kuukaudessa lähemmäs 100 tykkäystä ja noin 40 osumaa vaikka en ole edes komea, vaan ihan tavallinen keski-ikäinen mies.

Kummallista. Olin tosin 29-vuotias, joten tämä saattoi vaikuttaa asiaan.

Vierailija
30/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se maksaminen auttaa matchien saamisessa? Antaa näkyvyyttä jotenkin? 

Tätä mäkin ihmettelen. Eihän se palvelusta maksaminen vaikuta vastapuolen ajatuksiin sinusta? Maksullinen versio voi jopa haitata matchien syntymistä mikäli sen avulla on piilottanut ikänsä tai sijaintinsa. Minä ainakin swaippaan vasempaan kaikki piilottelijat..

Maksamalla Tinderistä voi ostaa palveluita kuten superliket, boostit ja jollain paketilla sen, että jos pistät tykkäyksen jollekin niin sun profiili näkyy ensin sen jonossa. Tinder itse mainostaa, että superlikellä saa 30% todennäköisemmin matchin ja boostista on se etu, että sun profiili tulee boostin aikana käyttäjille näkyviin. Eli näkyvyydellä siinä pelataan. Huomionarvoista on, että ennen käyttäjä sai pienen määrän superlikejä ja oliko boostkin jossain vaiheessa ilmainen. Jos pääkaupunkiseudulla on tuhansia käyttäjiä niin, tuleeko se oma profiili ikinä sille oikealle tyypille vastaan?

Mä olin käyttänyt tinderiä ehkä nelisen vuotta aina välillä tauottaen, jos kyllästyin ja pääsee sieltä aika ajoin treffeille ja ehkä jotain tapailuakin syntyy. Sitten löytyi yksi hyvä, jonka kanssa seurustelin 1,5 vuotta. Nyt olen siellä taas ja jonkun kanssa siellä juttelen, mutta vielä en ole ketään tavannut. 2 viikkoa ja puolitusinaa matchiä. Kyllähän tossa sillä pelataan, että pitää sietää ja nähdä vaivaa, mutta paremmat mahdollisuudet löytää se yksi kuin jos ei laittais tikkuakaan ristiin. Ei tämmöstä miestä kukaan kotoa poimi.

M44

Vierailija
31/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksamalla Tinderistä voi ostaa palveluita kuten superliket, boostit ja jollain paketilla sen, että jos pistät tykkäyksen jollekin niin sun profiili näkyy ensin sen jonossa. Tinder itse mainostaa, että superlikellä saa 30% todennäköisemmin matchin ja boostista on se etu, että sun profiili tulee boostin aikana käyttäjille näkyviin. Eli näkyvyydellä siinä pelataan. Huomionarvoista on, että ennen käyttäjä sai pienen määrän superlikejä ja oliko boostkin jossain vaiheessa ilmainen. Jos pääkaupunkiseudulla on tuhansia käyttäjiä niin, tuleeko se oma profiili ikinä sille oikealle tyypille vastaan?

Uskon hyvin, että superlikellä matchin mahdollisuus kasvaa. Itse olen laittanut lähes aina tykkäyksen takaisin niille joilta on tullut minulle superlike, oikeastaan aina paitsi jos on jotain ihan typerää profiilissa tai kuvaton profiili. Jotenkin tuntuu vaan niin tylyltä olla laittamatta edes tykkäystä takaisin jos joku sen superlikensä minuun tuhlaa... MUTTA ei niistä matcheista kyllä todellakaan mitään muutaman viestin vaihtoa kummempaa ole seurannut jos ovat sellaisia tapauksia joista en olisi ilman superlikeä tykännyt. Vähän skeptisesti siis suhtaudun tuon superliken todelliseen hyötyyn vaikka matchin saisikin, tuntuu että jos ei ihminen tykkäisi susta ilman superlikeä niin tuskin se hirveän kiinnostuneeksi susta muuttuu. Voin toki olla väärässäkin. 

Se taas varmasti auttaa että saa tykkäyksen jonon eteen, etenkin isoissa kaupungeissa joissa porukkaa on paljon (ja ehkä siitä superlikestäkin on sellainen hyöty että tulee ainakin nähdyksi) joten se on kyllä hyvä pointti maksamisen kannalta. 

Vierailija
32/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Tinderistä saa pahemmin muuta kuin seksiä, ja joskus kavereita niistä seksikumppaneista. Tosin ihan tasokkaita kumppaneita sieltä kyllä löytyy.

Vierailija
33/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näet tykkääjät, joten heille voit tehdä varman osuman.

Kallein paketti mahdollistaa myös lyhyen viestin toiselle vaikka hän ei olisikaan antanut tykkäystä.

Kolmas hyvä etu maksullisessa versiossa on svaippailu eri sijainnista kuin itse on.

Vierailija
34/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallein paketti mahdollistaa myös lyhyen viestin toiselle vaikka hän ei olisikaan antanut tykkäystä.

Kolmas hyvä etu maksullisessa versiossa on svaippailu eri sijainnista kuin itse on.

Eli ei mitään järkeä. Jos nämä tykkääjät ovat sellaisia, joista et itse tykkää, niin ovat ihan turhia. Ja siitä nyt ei ainakaan ole mitään hyötyä, että laittaa viestin sellaiselle ihmiselle, joka ei ole alunperinkään kiinnostunut. Tuon sijaintijutun ymmärrän, jos on vaikka muuttamassa tai matkustamassa jonnekin kauas. Mutta eikö ilmaisversiossakin maksimi välimatka ole jotain satoja kilometrejä?

Vierailija
35/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Olin tosin 29-vuotias, joten tämä saattoi vaikuttaa asiaan.

Taitaa olla suurin osa ja aktiivisin porukka 35-50v yksinhuoltajat ja eronneet Tinderissä. Oot ehkä liian nuori ja/tai et sitä mitä iso osa siellä etsii.

Vierailija
36/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon hyvin, että superlikellä matchin mahdollisuus kasvaa. Itse olen laittanut lähes aina tykkäyksen takaisin niille joilta on tullut minulle superlike, oikeastaan aina paitsi jos on jotain ihan typerää profiilissa tai kuvaton profiili. Jotenkin tuntuu vaan niin tylyltä olla laittamatta edes tykkäystä takaisin jos joku sen superlikensä minuun tuhlaa... MUTTA ei niistä matcheista kyllä todellakaan mitään muutaman viestin vaihtoa kummempaa ole seurannut jos ovat sellaisia tapauksia joista en olisi ilman superlikeä tykännyt. Vähän skeptisesti siis suhtaudun tuon superliken todelliseen hyötyyn vaikka matchin saisikin, tuntuu että jos ei ihminen tykkäisi susta ilman superlikeä niin tuskin se hirveän kiinnostuneeksi susta muuttuu. Voin toki olla väärässäkin. 

Se taas varmasti auttaa että saa tykkäyksen jonon eteen, etenkin isoissa kaupungeissa joissa porukkaa on paljon (ja ehkä siitä superlikestäkin on sellainen hyöty että tulee ainakin nähdyksi) joten se on kyllä hyvä pointti maksamisen kannalta. 

Mä laitan vasempaan kaikki superliket, kun ovat lähes poikkeuksetta vahinkoja.

N40

Vierailija
37/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
38/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota swaippailua eri sijainnista voi muuten harrastaa ilmaiseksikin jos huijaa sovelluksen luulemaan että sun puhelin on muualla kuin oikeasti on. Joku fake gps -sovellus puhelimeen ja sovelluskehittäjän asetuksista mahdollistaa sen. Sitten vaan asettaa sijaintinsa minne haluaa ja tinder-sovellus ottaa sijaintitiedot sen kautta. En vaan ole koskaan ymmärtänyt mitä hyötyä siitä on swaippailla ihmisiä jossain hevonkuusessa... sittenhän ne kaikki syntyneet matchit on liian kaukana. 

Nuo muut on kyllä hyviä pointteja. :) 

Vierailija
39/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 37-vuotias mies.

Viimeisimmällä tinderöitymisellä tuli noin 20 tykkäystä ja 5 mätsiä, joista 1 vastasi yhden viestin verran, toinen 2 viestiä ja loput eivät lainkaan.

Eli turhaa touhua oli

Vierailija
40/141 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinder taitaa olla ainut vaihtoehto näin koronan aikaan tavata miehiä. Sääli että ne kiinnostavimmat ghostaa aina jossain vaiheessa.

Sääli että preferoit ghostaavia miehiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan