Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tajua että se kilpailee mun kanssa

Vierailija
16.05.2015 |

En kestä kilpailuasetelmaa. Haluan tehdä omaa juttuani enkä tulla verratuksi toisiin. Jos tulee kilpailutilanne, luovutan ennen kilpailua. Nyt mies ei tajua, että se on jo tappanut mun juoksuharrastuksen, kahvakuulan ja leipomisinnostuksen sillä, että alkoi tehdä niutä myös ja tietenkin enemmän ja kovemmin kuin minä. Nyt se yrittää tunkea myös puutarhanlaittoon! En ole voinut sanoa tätä miehelke, koska igan älytöntähän se on. Mutta en vaan halua ketään omalle reviirilleni kilpailemaan ja päsmäröimään, ennemmin lopeta homan itse. Mutta en haluaisi että pihahommatkin menee pilalle :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit meidän voivan tehdä asialle? Kannattaisiko puhua miehen kanssa vai onko teillä sellainen suhde ettei puhuta?

Vierailija
2/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joidenkin miehet makaa sohvalla, juo kaljaa ja piereskelee, ei tee oikeastaan mitään. Moni nainen olisi varmasti iloinen jos mies innostuisi niinkuin sinun miehesi uusista jutuista. Ja puhu toki miehellesi, jotkut ovat tuollaisia höryäjiä ja innostuvat, homma voi mennä övereiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten naiset voivat olla samaan aikaan ärsyttäviä ja söpöjä?

Vierailija
4/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysynyt neuvoa, vaan vuodatin. Mies närkästyy jos sanon etten halua että se tunkee mun asioihin. Ei tää puhumisen ongelma ole, eniten mun ongelma. Kotona on tähän asti voinut olla rauhassa ja jännittämättä, kun meillä on ollut ihan eri harrastukset. Jostain syystä mies on nyt alkanut tunkea mun juttuihin ja samalla karkottaa minut niistä. Mutta ei se edes huomaa, kun lopetan, paahtaa vaan omaa jurtuaan. ap

Vierailija
5/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa miettiä miten parantaa itsetuntoa niin että ei häiritse jos mies harrastaa samaa asiaa.

Vierailija
6/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se tajuta. Ottaa vain vauhtia johonkin isompaan haasteeseen. Miehet on joskus semmoisia.

Vierailija
7/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:19"]Nyt kannattaa miettiä miten parantaa itsetuntoa niin että ei häiritse jos mies harrastaa samaa asiaa.
[/quote]
Ei se parane. Tätä samaa se on ollut aina. En ole koskaa voinut harrastaa mitään yksilösuorituksiin perustuvaa tai mitään missä verrataan toisiin. En vaan kestä sitä, että minut arvostellaan huonommaksi. Mieluummin jätän tekemättä tai teen joskus yksikseni. ap

Vierailija
8/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän sairaalta ja normaalia elämää vaikeuttavalta. Kannattaa käydä terapiassa, taustalta voi paljastua asioita jotka kannattaisi käsitellä. Tämä ei ole nyt vittuilua. Ja koeta vaikka miettiä että olette miehesi kanssa samalla puolella. Nauttikaa yhdessä asioista. Eihän nyt jostain leipomisesta ja puutarhan hoidosta voi saada jotain kilpailuasetelmaa aikaiseksi mitenkään. Ei ole normaalia.

Vierailija
9/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:21"]Voi se tajuta. Ottaa vain vauhtia johonkin isompaan haasteeseen. Miehet on joskus semmoisia.
[/quote]
En usko, kodka olen aika huono vastustaja. Tai siis en vastustaja ollenkaan.Lenkkareihin en ole koskenutkaan sen jälkeen kun mies kävi kerran juoksulenkillä. Mies kävi vain pari kertaa, mutta minua ei enää huvita, se harrastus on nyt pilalla. En voi aloittaa uudestaan ikäännkuin toisen lämpimiltä. ap

Vierailija
10/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama juttu!

Itsellä vaan meni liian kauan ennenkuin tajusin, että hän hoksaamattaan kisailee mun kanssa. Lähes 20 vuotta! :D

Mä vasta pari vuotta sitten tajusin, että mistä onkaan kyse. Miksi mä olen lopettanut tietyt kivat harrastukset ja miksi mä olen huono aloittamaan uutta.... Koska mies tulee ja tekee paremmin kuin mä. Hän oikeasti myös nautti niistä saavutuksistaan ja "hieroi" mun naamaan.

Asian kun hoksasin tietenkin puhuin miehelleni ja hän oli aivan äimänä, ettei hän tee. Jopa suuttui asiasta. Enhän tarkoittanutkaan, että tietoisesti, mutta hän tavallaan innostuu kanssa samasta asiasta ja pyrkii täydellisyyteen, koska hän on vaan hän. Selkeesti hän oli parempi virkkauksessakin ja sekös vitutti.

Hän taas puolestaan ihmetteli, että miksi meidän kaikki yhteiset harrastukset ovat loppuneet niin lyhyeen. :D

Tuo oli ehkä paras keskustelu vuosiin mitä käytiinkään. Nykyään tykkään, kun hän tekee parempaa ruokaa kuin mä ja yrittää saada lasagnen paremmaksi kuin mun tekemä. ;)

Nyt olen 1,5 vuotta sitten hurahtanut grafologiaan ja mies sanoikin, että tuo sun olisi pitänyt tajuta jo ajat sitten. Siihen en saa hänestä seuraa, enkä edes haastetta.

Vierailija
11/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:21"]Voi se tajuta. Ottaa vain vauhtia johonkin isompaan haasteeseen. Miehet on joskus semmoisia.
[/quote]
En usko, kodka olen aika huono vastustaja. Tai siis en vastustaja ollenkaan.Lenkkareihin en ole koskenutkaan sen jälkeen kun mies kävi kerran juoksulenkillä. Mies kävi vain pari kertaa, mutta minua ei enää huvita, se harrastus on nyt pilalla. En voi aloittaa uudestaan ikäännkuin toisen lämpimiltä. ap
[/quote]

No nyt on kyllä huono selitys. Jotenkin ajattelin, että miehesin on alkanut esimerkiksi tunkemaan mukaasi lenkille ja juoksemaan aina lujempaa ja pidempiä matkoja kuin sinä.
Mutta mies kävi kerran pari lenkillä ja sinä lopetit oman harrastuksesi siihen? Hei haloo.
Miten niin et voi enää toisen lämpimiltä jatkaa juoksuasi? Mitä hemmetin kilpailemista se muka olisi?
Ajattelit sitten kieltäö mieheltä kaiken, juoksun, ruuan laiton, puutarhatyöt... Älä vaan ikinä enää tee mitään, koska jokumuukin voi olla kiinnostunut tekrmään samaa kuin sinä.
Oletko ajatellut, että näytät ehkä tyytyväiseltä juoksun jälkeen, kun leivot, kun olet puutarhassa ja SIKSI mieskin haluaa tehdä sitä,jos se tekee hyvää sinulle,niin ehkä se tekisi hyvää myös miehellesi.
Mutta EI, kun sinulla on yksinoikeus näihin kaikkiin..

Vierailija
12/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä seksikin kilpailua, kumpi antaa enemmän orkkuja, senkin olette varmaan lopettanu ekan kerran jälkeen, kun hävisit :D

Vierailija
13/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremminkin sinä et tajua, että miehesi ei kilpaile sinun kanssa. Miehesi haluaa vain harrastaa yhteisiä harrastuksia sinun kanssasi. On aika tylyä väittää, että miehesi on muka tappanut sinun harrastuksesi. Paremminkin sinä olet itse tuhonnut omat innostuksen kohteesi vertailemalla itseäsi muihin. Älä syytä miestä omista virheistäsi.

Vierailija
14/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:53"]Paremminkin sinä et tajua, että miehesi ei kilpaile sinun kanssa. Miehesi haluaa vain harrastaa yhteisiä harrastuksia sinun kanssasi. On aika tylyä väittää, että miehesi on muka tappanut sinun harrastuksesi. Paremminkin sinä olet itse tuhonnut omat innostuksen kohteesi vertailemalla itseäsi muihin. Älä syytä miestä omista virheistäsi.
[/quote]
Näinhän se juuri on. Mutta minun näkökulmastani kyse on kilpailusta joka pilaa minulta ilon ja rentouden. Ihan oikeasti jännitän kaiket päivät muutenkin, en halua enää kotona sitä. ap

Vierailija
15/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:42"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:21"]Voi se tajuta. Ottaa vain vauhtia johonkin isompaan haasteeseen. Miehet on joskus semmoisia.
[/quote]
[/quote]

No nyt on kyllä huono selitys. Jotenkin ajattelin, että miehesin on alkanut esimerkiksi tunkemaan mukaasi lenkille ja juoksemaan aina lujempaa ja pidempiä matkoja kuin sinä.
Mutta mies kävi kerran pari lenkillä ja sinä lopetit oman harrastuksesi siihen? Hei haloo.
Miten niin et voi enää toisen lämpimiltä jatkaa juoksuasi? Mitä hemmetin kilpailemista se muka olisi?
Ajattelit sitten kieltäö mieheltä kaiken, juoksun, ruuan laiton, puutarhatyöt... Älä vaan ikinä enää tee mitään, koska jokumuukin voi olla kiinnostunut tekrmään samaa kuin sinä.
Oletko ajatellut, että näytät ehkä tyytyväiseltä juoksun jälkeen, kun leivot, kun olet puutarhassa ja SIKSI mieskin haluaa tehdä sitä,jos se tekee hyvää sinulle,niin ehkä se tekisi hyvää myös miehellesi.
Mutta EI, kun sinulla on yksinoikeus näihin kaikkiin..
[/quote]
Mies ei tunkenut mukaan lenkille, vaan kun olin iloinen että olin saavuttanut juoksukoulun puolivälin, se otti ja kävi nykäisemässä kylmiltään puolet pidemmän lenkin. Kotona sitten puhui, ettei hänellä vähempi tunnu missään. Kahvakuulan kanssa taas niin, että tuli rinnalle tekemään, kerroin löytämästäni ohjelmasta, miehen piti tietenkin sanoa sitä tehottomaksi ja tehdä oman pään mukaan. Mies ei tee näitä ollenkaan ilkeyttään, se on mukava ihminen mutta luonteeltaan jyrä. Mun itsetunto ei kestä sen rinnalla, jos tehdään samoja asioita. Mieluummin lopetan itse ja yritän keksiä jonkin muun oman jutun, jota voin tehdä ilman kilpailufiilistä. ap

Vierailija
16/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pelkää kilpailua niinkään vaan häviämistä. Sun krooninen ja sairaalloinen häviämisen pelko on ajanut sinut tilaan jossa et edes yritä mitään mitä joku muukin voisi vaan pyrit löytämään jotain mihin miehesi ei voi osallistua.

Vierailija
17/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hankkisit harrastuksen josta et miehelle kerro mtn. Itse puuttuisin tuollaiseen ja sanoisin että "kiva kun tulet siihen pätemään-not. Voisitko miettiä ettei musta tunnu kivalta". Ehkä miehelläni on joku näyttämisen tarve mikä  johtuu jostain aiemmin koetusta tjsp. Tuo että miehen pitää näyttää paremmuutensa joka asiassa ja jyrätä sinut kertoo kyllä että joku ongelma on.

Toinen vaihtoehto on se että ette keskustele harrastuksistanne ollenkaan tai sitten sanot ystävällisesti mutta jämäkästi että puutarha on sinun reviiriäsi etkä halua miestä sinne - ja selität että sinulla on oma visio jonka haluat siellä toteuttaa.

Vierailija
18/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan voisi käyttää härskisti hyväksi! Pilkot pari klapia ja mies tekee kohta motillisen. Peset ikkunan ja kehut miten kirkas ja raidaton tuli -kohta mies on pessyt koko talon ikkunat.

Vierailija
19/19 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, tuo on hyvä idea. Sitten kun mies tajuaa että sitä höynäytetty, se ehkä tulee toisiin aatoksiin.  Olisinpa minä käsittänyt tuon yhden aiemman suhteeni aikana.Ei-ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän