Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauva/lapsiperheiden avuntarvetta paheksutaan niin kovasti palstalla?

Vierailija
17.01.2022 |

"Ite oot tehnyt, niin itse saat lapsesi hoitaa" on yleinen kommentti palstalla.

Kyllä, jokainen on itse tehnyt lapsensa, mutta kaikki vauvat/lapset eivät ole helppoja. On sairautta ja muuta haastetta, näitä ei kukaan etukäteen valitse juuri omalle lapselle, vaan on tuurista kiinni. Hyvä juttu, jos lapsesi on terve ja helppo, mutta kaikilla ei ole. Osalla voi sattua vauvavuoteen tai pikkulapsiaikaan joku muu iso muutos: puolison/oma sairastuminen, läheisen kuolema tms, joka hankaloittaa arkea. Vaikkei isompia murheita olisikaan, ihan tavallisetkin vauva/lapsiperheet tarvitsevat joskus apua ja lepoa. Ennen tukiverkkoja oli paremmin saatavilla, nykyään käsketään pärjäämään yksin.

Vaikka vauvasta tai lapsesta vanhempana vastuun kantaakin, ei kukaan jaksa olla vuoden ympäri 24/7 vastuussa vauvasta/lapsesta. Eihän kukaan jaksa omaa puolisoakaan koko aikaa, vaikka varmasti rakas onkin. On luonnollista, että jokainen kaipaa joskus hetken omaa aikaa tai parisuhdeaikaa vaikka parin tunnin verran. Jos on jatkuvasti kiinni vauvassa/lapsessa eikä kukaan muu voi auttaa, niin on vaikea päästä asioille, pankkiin, kampaajalle, lääkäriin. On monia arkisia paikkoja, joihin ei voi mennä vauvan/lapsen kanssa. Ei ole kohtuutonta toivoa, että tuollaisiin menoihin pääsee muutamia kertoja vuodessa.

Palstalla kuitenkin jyrkästi tuomitaan se, jos vanhemmat kaipaavat apua vauvan/lapsen kanssa, jotta saisi välillä levätä tai hoitaa asioita ilman lasta. Miksi? Tuskin omaishoitajallekaan sanottaisiin, että nyt kuule hoidat sitä Pirjo-Perttiä vuorokaudenympäri ja olet kohtuuton, kun kaipaisit lepoa rakkaasi hoitamisesta.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsivihamielisyyttä, jota on yhteiskunnassa muutenkin.

Vierailija
2/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kuvittelee noiden apua tarvitsevien perheiden olevan jotenkin "huonoa sakkia". Siis elämäntapaongelmaisia, joilla on 6 lasta, 5 koiraa, kani ja kerrostalokolmio.

Suurin osa tarvitsee jotain apua vauva/pikkulapsiaikana. Ihan luonnollinen juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vanhempi on käynyt tuon vaiheen omakohtaisesti läpi ja tajunnut että se on harha.

Priorisointi on avain.

Vierailija
4/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palstalla on paljon ihmisiä, jotka tuntevat hetken olevansa elossa, kun he ajattelevat jonkun tuntemattoman verenpaineen nousevan heidän kirjoituksensa takia. (Jos et jaksanut lukea viestäni, sanon sen yhdellä sanalla: trollaaminen.)

Vierailija
5/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitä paheksutaan myös oikeassa elämässä. Äitien pilkkaaminen ylipäätään on suoranainen kansanhuvi.

Vierailija
6/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää vain se kun lapsiperheelliset kuluttaa valtavasti verorahoja kun me lapsettomat ei saada juurikaan mitään. Minä siis maksan hirvittävän summan veroja vuodessa ja mitä minä saan vastineeksi?

Lapsiperheitä saa ja pitääkin auttaa mutta verorahoja heihin ei pitäisi käyttää sen enempää kuin lapsettomiin kotitalouksiin.

Vierailija
7/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myönnän suoraan, etten ymmärtänyt ennen oman lapsen saamista, miten työlästä vauvan tai pikkulapsen kanssa voi olla. En tajunnut, mikä homma siinä on. Nykyään jos käyn kylässä vaikka lapsen saaneen ystävän luona, niin tasan kysyn, haluatko mennä suihkuun jos katson vauvaa sillä aikaa tai kehotan toista istumaan alas, kun keitän kahvit. Tietämättömyyttä osalla tuo. Mullakin oli.

Vierailija
8/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää vain se kun lapsiperheelliset kuluttaa valtavasti verorahoja kun me lapsettomat ei saada juurikaan mitään. Minä siis maksan hirvittävän summan veroja vuodessa ja mitä minä saan vastineeksi?

Lapsiperheitä saa ja pitääkin auttaa mutta verorahoja heihin ei pitäisi käyttää sen enempää kuin lapsettomiin kotitalouksiin.

sinäkö tienaat ne seuraavankin sukupolven veroeurot, jos et tee jälkeläisiä?

Vierailija
9/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lapsia niin pitää olla valmis maksamaan hinta jonka se lastenhoito vaatii.

Vierailija
10/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tekniikkaero taas jätti kerralla 15 alapeukkua...

Vierailija
11/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettu asiattomaksi.

Vierailija
12/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaatio yleistyy ja tänne voidaan aina tuoda ulkomailta ihmisiä jotka tekevät töitä. Jälkeläisiä en tee tälläiseen yhteiskuntaan eikä kiinnosta lasten hoito.

Minä elätän perheelliset ihmiset ja se ketuttaa minua.

Vierailija
13/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina tiennyt, että en halua lapsia. Arvostan ja tuen niitä, jotka niitä haluavat ja ovat hankkineet.

Vierailija
14/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se. Minua jopa paheksuttiin tällä palstalla kerran kun sanoin että lapsia hankkiessa lasken sen varaan että lapsen isä osallistuu hoitoon. Minun ei kuulemma kuuluisi saada lapsia kun olen niin laskelmoiva. Joillakin on ilmeisesti asenne että äitien pitää pärjätä yksin.

Vierailija
15/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet saanut ja saat joko nyt tai tulevaisuudessa:

-päivähoidon

-koulutuksen

-ruokailun edellämqinituissa

-terveydenhuollon, myös suun terveydenhuolto (vaikka kävisit yksityisellä, saat kelakorvausta)

-tieverkoston

-yleisradion

-kirjastolaitoksen

-lukemattomia työntekijöitä ja asiantuntijoita, jotka vaikuttavat tavalla/toisella jokapäiväiseen elämääsi

=juurikaan mitään

Vierailija
16/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on paljon lapsuudentraumojaan vaalivia ja muihin projisoivia ihmisiä. Jos on oikeasti hätä niin tämä on keskimäärin aika kurja paikka purkaa tuntojaan.

Vierailija
17/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu, mutta ikävä kyllä realiteetti nykyään on se, että apua ei tipu mistään, oli sitten tilanne perheessä mikä tahansa. Itse olen aina joutunut ottamaan lapset mukaan kaikkialle. Kampaajalle menen vain nopeaan hiusten tasoitukseen, eivät lapset jaksa siellä odottaa mitään värjäyksiä. Lääkäriin (jopa gynet, mammografiat jne.) otan mukaan ja puhelin niille käteen. Kun myin asunnon, tulivat mukaan pankkiin kaupantekoon jne. Tulivat mukaan kun käytin sairasta äitiäni lääkärissä ja labrassa. Pakko on vaan ollut pärjätä. Onneksi kohta ne on jo sen ikäisiä, että voi jättää ne hetkeksi kotiin itsekseen.

Vierailija
18/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traumatisoituneet pärjääkin hienosti työelämässä. Not!

Kuuluin niihin lama-ajan lapsiin jotka heitettiin mummolaan.

Vierailija
19/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat mitä täällä haukkuvat muita eli Wikipedia keskivaikea autismi.

Aspergerin oireyhtymä (F84.5)

Aspergerin oireyhtymä on autismikirjoon kuuluva neurobiologinen keskushermoston kehityshäiriö, joka aiheuttaa hyvin vaihtelevia toimintarajoitteita. Monille diagnosoidulle Aspergerin oireyhtymä on myös tärkeä osa heidän identitettiään: Se ei ole tauti tai sairaus, josta pitäisi "parantua." Autismikirjosta puhuttaessa käytetään sanaa "kirjo" kuvaamaan sitä monimuotoisuutta ja yksilöllistä vaihtelua, jota tällä kirjolla esiintyy. Asperger-ihmiset näkevät, kuulevat ja tuntevat ympäröivän maailman eri tavoin kuin muut. Aspergerhenkilöllä ei ilmene merkittävää kielellisen- tai kognitiivisen kehityksen

viivästymää kuten usein autismissa, vaan yleinen älykkyystaso on useimmiten normaali, vaikka suoritusprofiili saattaakin olla hyvin epätasainen. Asperger-ihmiset saattavat tarvita erityistä tukea arkeensa. Tämä korostuu etenkin silloin, kun henkilöllä on liitännäisiä diagnooseja. Autismikirjon

diagnoosit eivät yleensä näy ulospäin ja ihmisen käyttäytymistä voidaan monesti tulkita väärin. Koko autismikirjolla on havaittavissa joitain yhteisiä tunnistettavia piirteitä, mutta se miten autismi ilmenee on hyvin yksilöllistä.

Niin siksi!

Kun kirjoitin aluevaalikoneen arabiaksi eivät Tajunneet että se on Arabiaksiآلة الطاقة الإقليمية näin!

No perhepäivähoito tulee mieleen ja lapsettomanakin sen tajusin Perhepäivähoito, sosiaalitoimisto, jossa kysyä vielä lisää .

Onko vuorokausi hoitopaikkaa?

Saako Lastenhoitajaa kotiin.?( Ammatti)

Vierailija
20/63 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traumatisoituneet pärjääkin hienosti työelämässä. Not!

Kuuluin niihin lama-ajan lapsiin jotka heitettiin mummolaan.

Voi sua :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi