Auttakaa! Miten lopetan väittelyn narsistimieheni kanssa?
Tiedän, että on turha ajautua väittelyyn narsistin kanssa, koska narsisti ei välitä reilusta pelistä vaan kääntää vaikka mustan valkoiseksi ja luikertelee valheistaan kuin käärme. Silti en voi sille mitään, että mieheni saa minut raivostumaan epäreiluilla väitteillään ja sillä, että hän väittää minun haukkuneen häntä, vaikka olen vain kertonut, mikä hänen käytöksessään tekee minut surulliseksi. Minulla on vahva oikeudenmukaisuuden taju enkä voi asioiden vain olla ja alistua hänen tahtoonsa.
Tällä hetkellä olemme etäsuhteessa ja olemme toisiimme yhteydessä pääasiassa sähköpostin ja chatin välityksellä. Hän on aikaisemmin käyttänyt lievää väkivaltaa minua kohtaan muutaman kerran. Niistä on aikaa 1-2 vuotta ja olen yrittänyt unohtaa ne tapaukset, koska sen jälkeen hän näytti "parantavansa" tapansa (= käyttää "vain" henkistä väkivaltaa minuun). Olen kuitenkin masentunut vakavasti suhteen aikana ja väkivallan tapaukset kummittelevat edelleen mielessäni. Niistä ei koskaan puhuttu, mutta nyt viimein uskalsin ottaa tapaukset esille mieheni kanssa.
Hän jopa myönsi yhden tapauksista, jossa hän piti minua aloillaan hänen raivokohtauksensa aikana pitämällä otteen kaulastani. Hän pahoitteli ja sanoi sen olleen väärin ja vaikutti suorastaan rypevänsä syyllisyydessä. Minun kävi häntä sääliksi ja yritin lohduttaa sanomalla, ettei hän ole väkivaltainen mies vaan ainoastaan mies, joka on turvautunut joskus väkivaltaisiin keinoihin.
Nyt hän sitten kirjoitti pitkän viestin minulle, jossa hän väittää, ettei muka ole tehnyt mitään väkivaltaista, vaan olen vain tulkinnut hänet väärin. Hän on vain pitänyt kättä harteillani ja pyrkinyt pitämään minut paikoillani, jotta kuuntelisin häntä. Ja itsehän sanoin, että hän ei ole väkivaltainen. Just! Vaikka hän oli chatissa myöntänyt väkivallan tekonsa!
Lisäksi viestissä oli minun syyllistämistäni ja hänen sädekehänsä kiillottamista marttyyrimäisesti. Viesti oli täynnä valheita ja totuuden vääristelyä. Veri kiehahti sisälläni ja oikeudenmukaisuuden tajuni takia en voinut antaa asian vain olla, vaan oli pakko kirjoittaa pitkä puolustusviesti, jossa syytin häntä valehtelusta perusteluineen. Siihen hän vastasi lyhyesti, että ei viitsi vastata viestiini, koska se on täynnä valheita. Just!
Olen pyytänyt 3 vuoden suhteemme aikana lukuisia kertoja, että hän hakisi itselleen ammattiapua, mutta ei... Sen sijaan hän sai minut jo suhteemme alkuaikoina erään väkivallan teon jälkeen uskoteltua, että minä olen se, joka tarvitsee apua, kun olin masentunut. Mielestäni se oli silloin liioittelua, mutta suostuin hakemaan apua saman tien. Se onkin tullut tarpeeseen, koska suhteen aikana olen masentunut vakavasti. Mutta se ei poista mieheni aggressiivisuutta ja väkivaltaista taipumusta.
En kestä enää jatkuvaa taistelua, ja sitä, ettei hän ota vastuuta teoistaan, vaan syyttää kaikesta minua. Olemme ajautumassa eroon, joten siitä kai johtuu hänen entistä röyhkeämmät viestit, joista suutun joka kerta enkä saa epäreiluja väitteitä pois mielestäni. Apua, miten saisin pidettyä itseni rauhallisena, enkä provosoituisi hänen epäreiluista viesteistään? Parasta kai olisi jättää kokonaan vastaamatta, mutta silloin hän syyllistää minua siitä, että pidän mykkäkoulua... Teki niin tai näin, aina tekee väärinpäin. Huoh!
Kommentit (34)
LOPETA SUHDE. Ainoa ratkaisu.
T. M46
Mitä pitäisi sanoa? Jos puhut miehelle, hän lyttää sinut. Jos et puhu hänelle, hän lyttää sinut. Jos pysyt suhteessa, hän lyttää sinut. Jos koitat lähteä, hän lyttää sinut. Jos olet iloinen, hän lyttää sinut. Jos olet surullinen, hän lyttää sinut. Jos sinulla on tulevaisuuden suunnitelmia, hän lyttää sinut. Jos sinulla ei ole suunnitelmia, hän lyttää sinut. Tätäkö haluat elämältäsi? Tämänkö arvoinen olet?
Olet vasta siinä vaiheessa suhdetta, että jaksat vatvoa tuollaista, joten jätä hänet "hyvän" sään aikana. Minä elin vuosia alistavassa suhteessa ja pari viimeistä vuotta meni siten, että en missään vaiheessa vastustanut miestäni enkä jaksanut enää tapella tai sanoa mielipiteitäni, koska turhaa turhaa turhaa. Helpompaa oli niellä omat sanat ja tukahduttaa tunteet, kunnes heräsin todellisuuteen ja tajusin, että minusta ei ollut mitään jäljellä.
Jos itse todellakin tiedät että miehesi on aito narsisti, sitten saat vänätä asioista hänen kanssaan maailman tappiin Asti. Et tule saamaan häneltä myötätuntoa. hautaan Asti saatte kinata keskenänne. Näin käypi, jos itse et ymmärrä kävellä suhteesta pois.
Mitähän vittua? Miksi roikut siinä? Saatika vielä jaksat sen kanssa väitellä?
Yleensä pidän miesten puolia tällä miesvihapalstalla, mutta nyt jumalauta jätä se sika!
Ensimmäinen kerta kun näin kehotan tekemään.
Terkuin, teidän kaikkien rakastama Pyhä Vulva-mies.
Kuula kalloon. Sillä ne hiljenee.
JSSAP!!
Kuulostat muuten fiksulta ihmiseltä, mutta MIKSI olet tuollaisen kusipään kanssa? En voi ymmärtää. Eikö sun olisi parempi yksin kuin hänen kanssaan? Mitä saat suhteelta?
varmemmin loppuu kun lopetat yhteydenpidon.
Mikset ole hankkinut itsellesi kolmevuotisen suhteen aikana ammattiapua ja lähtenyt lätkimään moisen kultakimpaleen luota?
Ap, nyt kun olette etäsuhteessa sulla ois aivan loistava sauma dumpata se kusipää. Go Girl!
Oletteko edes jaksaneet lukea koko viestiäni?
Olen siis hankkinut ammattiapua itselleni, sen mitä julkinen pystyy tarjoamaan.
Aloitusviestini lopussa sanon, että suhde on päätymässä eroon eli kyllä, olen lähdössä. Olemme kuitenkin naimisissa eikä minulla ole vielä omaa asuntoa, joten en ole voinut yksinkertaisesti pistää välejä poikki.
Nyt haluaisin apua siihen, miten saisin pidettyä itseni kylmänä enkä provosoituisi miehen epäreiluista, valheellisista ja syyllistävistä viesteistä.
Ap
Koeta sisäistää se asia, että hän on mieleltään sairas. Ymmärrä myös se, että sisimmässään hän ei halua parantua koska kokee olevansa oikeassa ja oikeutettu mihin vaan tekoon. Hänen käytöstään ei voi mitenkään verrata normaalin ihmisen käytökseen, eikä hän samalla tavalla tunne häpeää eikä myötätuntoa. Koeta päästää irti halusta väitellä hänen kanssaan. Sinun ei tarvitse voittaa häntä väittelyssä tai missään muussakaan asiassa. Olet jo voittaja koska olet tunteva, empaattinen ihminen ja tulet elämään hyvää elämää. Ethän vaadi esimerkiksi jalatonta kanssasi kilpajuoksuun? Älä vaadi häneltä sellaista, mitä hän ei voi antaa: esimerkiksi aitoa anteeksipyyntöä tai empatiaa. Elä omaa elämääsi, lähde lentoon.
Eroa. E R O.
Miksi ihmeessä tuhlaat elämääsi?
Jos teillä ei Ole yhteisiä lapsia, miksi roikut sen hirviön perässä. Lähde menemään.