No niin, mitä tekisit 90 miljoonalla?
Mitä tekisit ensimmäiseksi, jos voittaisit koko potin?
Entäs sitten niillä rahoilla?
Kommentit (66)
Mä toteuttaisin pitkäaikasen haaveeni reissusta jenkkeihin. Lähtisin siis sinne joko mieheni kanssa tai ilman.
Olisin niin kauan kuin viisumilla saa olla ja kiertelisin siellä ja nauttisin nähtävyyksistä.
Sit varmaan vain oleilisin ja nauttisin huolettomasta elämästä.
Nii, ja saattaisinpahan lainaa kaverille rahat uuteen autoon myös. :)
Sijoittaisin ja rupeaisin bisnesenkeliksi.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:30"]
Mä toteuttaisin pitkäaikasen haaveeni reissusta jenkkeihin. Lähtisin siis sinne joko mieheni kanssa tai ilman. Olisin niin kauan kuin viisumilla saa olla ja kiertelisin siellä ja nauttisin nähtävyyksistä. Sit varmaan vain oleilisin ja nauttisin huolettomasta elämästä. Nii, ja saattaisinpahan lainaa kaverille rahat uuteen autoon myös. :)
[/quote]
Saisit rahalla Investor Visan Jenkkeihin tuosta vaan...
Heh en ole edes lotonnut
Sijoittaisin rahoja vähitellen osakkeisiin, ehkä myös jonkin verran asuntoihin ja taiteeseen. Isompi koti hankittaisiin muttei millään kiirellä varmaan sitäkään. Kokopäivätöihin en varmaan enää hoitovapaalta palaisi mutta kai mä jotain töitäkin vielä tekisin, tai ehkä tekisinkin vain vapaaehtoitöitä ja opiskelisin. Matkusteltaisiin enemmän mutta muuten mun arjessa tuskin tämä kovin paljon näkyisi (esimerkiksi sitä taidetta en tämän vuoksi kovin paljon yhtäkkiä hankkisi enkä superkallista). Ihan lähimmille sukulaisille kertoisin ja heille hankkisin mitä ikinä tarvisivat (kellän heistä ei mitään akuuttia rahapulaa) muuten olisin asiasta hiljaa. Lahjoittaisin myös runsaasti esimerkiksi juuri nyt Nepaliin ja erilaisille pienemmille järjestöille joiden toimintaa arvostan.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:42"]
Maksaisin opintolainan pois, ostaisin pesukoneen, teetättäisin keittiöremontin, maksaisin vuokrat vuodeksi eteenpäin ja lähtisin pariksi kuukaudeksi Yhdysvaltoihin sukulaisperheen luo. Sitten varmaan kävisin Isossa-Britanniassa ja Saksassa roadtripillä, lopuilla rahoilla sitten ostaisin itselleni vaatteita ihan kunnolla, kirjahyllynkin ja kirjoja, sängyn, uuden TV tason ja pari hyllyä DVD -levyjä varten
[/quote]
Miksi ihmeessä maksaisit vuokria? Etkö ostaisi omaa asuntoa?
jos meinaat "lopuilla" rahoilla (varmasti yli 80 miljoonaa) ostaa vaatteita ja muuta pikku sälää, niin ne ei edes mahdu mihinkään normikerrostalokämppään.
En pelannut mutta olisin pelannut seuraavin rivein:
3, 7, 12, 16, 32 + 4 8
9, 14, 20, 24, 30 + 5 9
1, 7, 8, 13, 14, 44 + 2 8
11, 14, 21, 24, 37 + 1 4
7, 10, 17, 20, 33 + 2 5
Jyräisin mun vanhempien mökin ja rakentaisin tilalle semmosen luksuslukaalin että naapurin Erkki vois katsoa sitä muna pystyssä... Sitten uuden kivan talon ja auton. Kivoja vaatteita ja huonekaluja.. Sitten jotain kivoja matkoja ulkomaille :)
Lainat maksaisin pois itseltä ja suvulta.Sit antaisin lasten sairaalaan rahaa sekä avustaisin heikommassa asemassa olevien ihmisten elämää sekä lapsiperheitä ja vanhuksia.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:30"]
Mä toteuttaisin pitkäaikasen haaveeni reissusta jenkkeihin. Lähtisin siis sinne joko mieheni kanssa tai ilman. Olisin niin kauan kuin viisumilla saa olla ja kiertelisin siellä ja nauttisin nähtävyyksistä. Sit varmaan vain oleilisin ja nauttisin huolettomasta elämästä. Nii, ja saattaisinpahan lainaa kaverille rahat uuteen autoon myös. :)
[/quote]
Saisit rahalla Investor Visan Jenkkeihin tuosta vaan...
[/quote]
No sekin kyllä on mahollista. Vaan kelpaishan se. Sit vois ostaa pienen kämpänki jostai missä pyörii julkimoita ja niitä bongailla sit aina siellä. ;)
Kun te jakelette sitä rahaa ylt'ympäriinsä, niin otatteko huomioon sen, että 3999€ saa lahjoittaa joka kolmas vuosi verottomasti?
10 milj. sijoittaisin/kasvattaisin korkoa. 10 milj. omiin juttuihin: matkustelua, uusi talo ja autot. 10 milj. säästäisin jollain tavalla perintönä (2 lasta). Loput 60 milj. jakaisin tuttaville ja sukulaisille, 1 milj./kotitalous.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:41"]
Kun te jakelette sitä rahaa ylt'ympäriinsä, niin otatteko huomioon sen, että 3999€ saa lahjoittaa joka kolmas vuosi verottomasti?
[/quote]
eiköhän siinä olis massia josta verojakin maksella...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:45"]
10 milj. sijoittaisin/kasvattaisin korkoa. 10 milj. omiin juttuihin: matkustelua, uusi talo ja autot. 10 milj. säästäisin jollain tavalla perintönä (2 lasta). Loput 60 milj. jakaisin tuttaville ja sukulaisille, 1 milj./kotitalous.
[/quote]
Joten tuttavasi saavat 700 000, sukulaiset 850 000.
Ostaisin toki asunnon ja muutaman sijoitusasunnon. Asunnot myös siskolle sekä vanhemmille uusi tai rempparahaa. Itselle ostaisin myös unelmien autoni. Todennäköisesti ottaisin loparit töistä ja suorittaisin opiskelut loppuun mahdollisimman pian. Matkustelisin ainakin ensimmäisen vuoden ajan aika tiiviisti. Jatkossa siirtyisin varmasti johonki hyväntekeväisyystyöhön ja lahjoittaisin rahaa itselleni tärkeisiin kohteisiin.
Maksaisin meidän velat pois. Palkkaisin pihasuunnittelun ja tekijät nykyiseen taloon. Lähtisin matkoille heti kun lapsilla koulut loppuu. Ostaisin kakkosasunnon Helsingistä merinäköalalla. Ostaisin ehkä kolmannen asunnon jostain kivasta maasta. Ehkä kesämökin. Antaisin kyllä sukulaisille osan ( siis ihan lähi, tyyliin oma äiti, lapsille pesämuna) jne. Mies Jatkaisi varmaan firmansa pyörittämistä, mä en palaisi ainakaa. Nykyiseen työpaikkaan. Olen nyt vvanhempainvapaalla ja jossain vaiheessa keksisin jotain nykyisen työni tilalle. Matkustelisin paljon enemmän ( lasten koulut vaan vähän rajrajoittaa).
Kyllä huomaa miten noin isoa rahaa on tavallisen tallaajan vaikea ymmärtää (itseni mukaanlukien), niin moni on kirjoittanut sellaisia asioita että rahaa jäisi edelleen varmaan ainakin 80 miljoonaa jäljelle kun haaveensa toteuttaisi. On toi niin järjetön summa ettei tiedä mitä sillä sitten oikeasti tekisi..
Itse varmaan laittaisin ainakin 70 miljoonaa hyväntekeväisyyteen ja läheisteni hyväksi, mitä kukakin sitten tarvitsee (asunnon, velkansa pois, auton jne...) sillä lopullä parilla kympillä ostaisin itselleni kivan asunnon, autot miehelle ja minulle ja matkustaisin paljon ystävien ja sukulaisten kanssa. (lisäksi toteuttaisin haaveeni isosta perheestä, johon meillä tällä hetkellä ei ole "varaa"). Töissä kävisin satunnaisesti ehkä 1-2 päivää viikosta...
Joku sen potin voitti. Ens viikolla perus 10 miljoonaa jaossa. Saas nähdä mihin maahan meni?
Perustaisin säätiön ja antaisin rahaa sitä tarvitseville
Vittu mitä paskaa. Miks mä en voi voittaa.
Veisin lapseni yksityiselle lääkärille ettei tarttis enää jonottaa, samoin itse menisin.
Maksaisin kaikki velat.
Vetäisin hirveet perseet.
Ostaisin megaluokan talon kauniaisista.
Ajaisin ajokortin ja ostaisin 4 autoa.
Lahjoittaisin 20milj valitsemiini hyväntekeväisyyskohteisiin.
Ostaisin äidilleni jonkun pikku kodin Ja auton.
Anopin asuntovelka pois.
Perustaisin jonkun mega hyvän yrityksen ja kissatalon.