tytär muuttaa kotoa pois, tarvelistaa
Olen vähän listannut mitä kaikkea pitää uuteen asuntoon hommata, onko tässä kaikki noin alkuun?
Valmiina:
Kirjoituspöytä
kirjahylly
meidän vahna kuivausrumpu
kaksi mattoa
vaatekaappi
tytön oma telkkari omasta huoneestaan
ostetaan:
kaksi paistinpannua
kaksi kattilaa
kauhoja, lastoja yms
6 syvää lautasta, 6 matalaa lautasta
12 kahvimukia
veitset, haarukat, lusikat
siivilä
pari leikkuulautaa
uunivvuoka
piirakkavuoka
3 lakanasettiä
6 kylpypyyhettä
10 käsipyyhettä
pyykinpesukone
keittiönpöytä
silitysrauta
Mitä kaikkea muuta tarvitaan?
Kommentit (125)
Jospa nuori itse miettisi? Mä sain 17-vuotiaana miettiä ja ostaa ihan ite!
Joskus vanhemmat muuttaa pois ja jättää asunnon lapsille
Siivoustarvikkeita ja pesuaineita.
Imuri, mattopiiska yms siivousvälineitä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:22"]
Ei kannata kaikkea keittiötavaraa ostaa kerralla, vaan katsoa vähän mitä tarvitsee.
[/quote]
Mutta tuossa on aika perustarpeet? Loppuja sitten tarpeen mukaan. ap
Jospa nuori itse miettisi? Mä sain 17-vuotiaana miettiä ja ostaa ihan ite!
[/quote]
Joo siis tytär valitsee kyllä itse, mutta jonkinlaista listan tynkää teen koska tykkään hössöttää. ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:26"]
Ei kannata kaikkea keittiötavaraa ostaa kerralla, vaan katsoa vähän mitä tarvitsee.
[/quote]
[/quote]
12 kahvimukia..?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:25"]
Vessaharja
[/quote]
Joo, hyvä! tämä olis melkein unohtunut. Meillä on vanha imuri joka toimii hyvin, joten sen saa, mutta varmaan jonkinlainen moppi tms ostetaan.. Samoin pesuaineita saa meiltä kun ostetaan isoissa kanistereissa. ap
Mausteita, perusraaka-aineita kuten jauhoja, kuuvahiivaa, pastaa, riisiä, linssejä, papuja jne.
Noitten astiastojen ja liinavaatteiden kanssa kannattaa katsoa, minkä kokoinen kämppä ja säilytystilat tulee olemaan. Haluaako välttämättä ahtaa pieniä kappeja täyteen isolla astiastolla jota ei välttämättä koskaan tarvitse. Ja siis 6 kylpypyyhettä, 10 käsipyyhettä? Hullua. Tarvitseeko todella myöskään erillistä vaatekaappia kiinteiden komeroiden lisäksi?
Listalle voisi lisätä mikron, kahvinkeittimen, vedenkeittimen ja blenderin/sauvasekoittimen.
Sänky voisi olla ihan kiva, tai ainakin patja. Meillä lähtijä on keräillyt kotoa mukaan mieleisiään tavaroita, ja uutta ostettu tarpeen mukaan.
[/quote]
[/quote]
12 kahvimukia..?
[/quote]
Joo, siis meillä käytetään mukeja kaikissa juomissa, esim juomme mehut yms kahvimukeista, emme laseista. ap
Kokemuksesta voin sanoa, että esimerkiksi tuo mukimäärä on aivan turhan liian iso.
Mihin tarvitsee kirjoituspöytää?
Sänky, ruokapöytä, tuolit, sohva.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:28"]
Mausteita, perusraaka-aineita kuten jauhoja, kuuvahiivaa, pastaa, riisiä, linssejä, papuja jne.
Noitten astiastojen ja liinavaatteiden kanssa kannattaa katsoa, minkä kokoinen kämppä ja säilytystilat tulee olemaan. Haluaako välttämättä ahtaa pieniä kappeja täyteen isolla astiastolla jota ei välttämättä koskaan tarvitse. Ja siis 6 kylpypyyhettä, 10 käsipyyhettä? Hullua. Tarvitseeko todella myöskään erillistä vaatekaappia kiinteiden komeroiden lisäksi?
Listalle voisi lisätä mikron, kahvinkeittimen, vedenkeittimen ja blenderin/sauvasekoittimen.
[/quote]
Käsipyyhkeet kun pitää vaihtaa niin usein, että hyvä olla useampia. Kylpypyyhkeitäkin on hyvä olla varalla. Asunnossa on pieni vaatehuona ja sen lisäksi tuomme tuon irrallisen vaatekaapin. ap