Millaista on Hatanpään (Tampere) rokotuspaikassa nykyään? Onko siellä koronaturvallisuutta lisätty?
Alueuutisten mukaan (2 vk sitten) siellä ei pystytä pitämään turvavälejä ja ihmiset ovat valittaneet.
Onko asialle tehty jotain? Porukkaa siellä on entistä enemmän, kun pääsee ilman ajanvaraustakin.
Uskallanko mennä? Aika 2 vk päästä. Olen muuten varonut koronaa hyvin paljon, sillä kotona on immuunipuutteinen.
Kokemuksia?
Kommentit (51)
Rokotetaanhan terveysasemillakin. Myös ajanvarauksella. Myös sinne sarviksen työttömien terveystarkastuksen rokotukseen voi varata ajan kuka vaan, onko sinun pakko hoitaa rokotus juuri Hatanpään yksikössä?
No, minulla on aika varattuna Hatanpäälle. varasin sen jo kauan sitten. Siksi kyselen sitä.
Ratina oli hyvin järjestetty. Hyvät turvavälit ja ilmava korkea tila. Ja teltta ulkona rokotteen saaneille.
Onko se sarvis tai terveysasema sen turvallisempi. Ahtaita tiloja nekin ja niissä on myös sairasvastaanottoja.
Onko kellään kokemusta, onko Hatanpäällä nykyään huomioitu paremmin turvallisuus?
Onko täällä ketään siellä lähiaikoina käynyttä?
Onhan se nurinkurista, että joutuu pelkäämään rokotustilanteessa altistumista. (Kun muuten varoo) olen omaishoitajan asemassa.
Löytyykö ketään? Ajanvaraukseen soitin jo kahteen kertaan. Ei siellä vastaavilla ole hajuakaan tilanteesta.
Ja kauan sai jonottaa, että pääsi edes kysymään.
Niiden pitäisi äkkiä laittaa ilmava teltta siihen pihalle.
Samanlainen teltta, joita käytettiin vaikka pääsykokeissa. Lämmityskin pääsykokeissa oli korkeassa teltassa.
Alueuutisissa sanottiin, että asialle tehdään jotain. Onko jotain tehty?
Ainakaan ulkoisesti vaikuttaa siltä, että ei.
Tosiaan kaiken huippu, että sinne otetaan noita aikaa varaamattomiakin vielä tungeksimaan. Tuttujeni kokemukset kertovat ajalta, jolloin pääsi vain ajan varanneet.
Onko siellä vieläkin enemmän ihmisiä ahtaissa tiloissa? Miten tuo noin voi olla.
Onko kenelläkään lähiaikojen kokemusta Hatanpään rokotuksista.
Mä kävin Hatanpään pandemiakeskuksessa pari viikkoa sitten.
Turvavälejä ei kieltämättä pystytty toteuttamaan. Paljon väkeä (kun parissakymmenessä huoneessa yhtä aikaa rokotetaan liukuhihnalla) ja kyseessä ahdas, sokkeloinen rakennus, ei mikään messuhalli tai stadion.
Mutta kaikilla oli maskit (itselläni ffp3) ja jokainen yritti pitää kaveriin niin pitkää väliä kuin mahdollista. Ainakaan itse en tartuntaa saanut.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin Hatanpään pandemiakeskuksessa pari viikkoa sitten.
Turvavälejä ei kieltämättä pystytty toteuttamaan. Paljon väkeä (kun parissakymmenessä huoneessa yhtä aikaa rokotetaan liukuhihnalla) ja kyseessä ahdas, sokkeloinen rakennus, ei mikään messuhalli tai stadion.
Mutta kaikilla oli maskit (itselläni ffp3) ja jokainen yritti pitää kaveriin niin pitkää väliä kuin mahdollista. Ainakaan itse en tartuntaa saanut.
Kiitos vastauksestasi!
Pelkäänpä tilanteen vielä tuosta huonontuneen, kun sinne otetaan myös ilman ajanvarausta ihmisiä nykyään. Tuollaisessa suljetussa tilassa ei ne turvavälitkään kunnolla auta, kun ilmatila on pieni ja yhteinen. (Ratinassa oli kunnon turvavälit ja korkeutta)
Harmittaa, että koronaa on nyt yhä enemmän liikkeellä. Eli vaarallisemmaksi vaan menee.
Kertokaa lisää kokemuksianne, jos on!
Miksi rokotukset tehdään noin ahtaissa tiloissa?
Pääseekö ne aikaa varaamattomat sisälle odottamaan?
Hatanpäältä kokemusta viikon takaa lauantailta, jolloin myös rokotuksiin pääsi ilman ajanvarausta. Jengiä riitti, eikä kyllä turvavälit toteutuneet.
Vierailija kirjoitti:
Hatanpäältä kokemusta viikon takaa lauantailta, jolloin myös rokotuksiin pääsi ilman ajanvarausta. Jengiä riitti, eikä kyllä turvavälit toteutuneet.
Onpa ikävää!
Pääsivätkö kaikki ilman ajanvarausta olevat sisälle odottelemaan.
Miten suuret välit pystyi pitämään. Paljonko sitä porukkaa oli. Oliko seisomassakin ihmisiä, eli ei tuolit edes riittäneet?
Miksi rokotus on tuollaisessa ahtaassa tilassa?
Miksei tilannetta mitenkään tehty turvallisemmaksi, vaikka alueuutisissa lupasivat?
Minua harmittaa mennä tuollaiseen paikkaan, kun olen kovasti yrittänyt varoa.
Miten voi olla mahdollista, ettei rokotusta hoideta koronaturvallisesti.
Uskallanko mennä. Miten tiiviisti siellä oikeasti ollaan?
Onko tungosta kaikkina aikoina?
Miten paljon siellä on ihmisiä. Onko niin paljon ettei kaikki mahdu istumaan edes?
Miten tuollainen voi olla mahdollista, että noin huono toiminta tuolla?
Onko lisää tietoa. Ihan älytöntä, että koronarokotus on ruuhkaisin paikka, minne joutuu menemään.
Lisään, että 2 tuttua on myös ilmoittaneet hyvin tuohtuneina, miten oli ruuhkaa. Hekin ovat muuten varoneet koronaa.
Toinen oli siellä siitä selvin sanoin sanonutkin.