Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvankäsittelystä jotain tietävät - millä saa tiedoston kokoa pienemmäksi?

Vierailija
20.09.2006 |

Muulla kuin itse pixelien pienentämisellä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ohjelma sulla käytössä?

Vierailija
2/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttamatta näytön resoluutiota ja muuttamatta pikselien muotoa videoasetuksita (tätä tuskin tarkoitat) niin lähetän sulle postissa euron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kokoa itsessään muuttamalla ei tiedoston koko juurikaan muutu. Siksi haluaisin tietää millä muulla tavoin tiedoston kokoa saisi pienemmäksi, ei niinkään itse kuvaa pienentämällä. Kuva pitäisi kuitenkin olla .jpg -muodossa.

Vierailija
4/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis kokoa itsessään muuttamalla ei tiedoston koko juurikaan muutu. Siksi haluaisin tietää millä muulla tavoin tiedoston kokoa saisi pienemmäksi, ei niinkään itse kuvaa pienentämällä. Kuva pitäisi kuitenkin olla .jpg -muodossa.

En oikein ymmärrä. Tahdot tiedoston kokoa pienemmäksi, mutta et tahdo pienentää kuvaa?

Ainoa keino on tallentaa karkeammalla jpeg-pakkauksella. Valitse Save as, valitse Jpeg ja saat esiin liukurin, josta voit säätää pakkausta. 10=iso tiedosto, 1=pieni tiedosto. Mitä pienempi luku, sen enemmän alkaa näkyä pakkausartefakteja, eli kuva menee rupiseksi ja huonolaatuiseksi.

Toinen tapa on muuttaa itse kuvatiedoston kokoa. Valitse Image size -> katso että molemmat alimmat laatikot on ruksattu (constrain proportions ja resize image) ja sitten muutat tiedoston koon pienemmäksi -> esim jos koko on 10000 x 10000 pikseliä, muutat kooksi 500x500 pikseliä.

Kolmas ongelmakohta voi olla, että sinulla on ruutukäyttöön väärä resoluutio. Esim resoluution on 300 dpi, ruuturesoluutio on 72 dpi. Tietysti jos kuva menee tulostettavaksi, 300 on ok.

Suosittelisin että ostat ohjelmasta laillisen kopion, sen mukana tulee manuaali. RTFM.

Vierailija
5/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on avataran luomisesta, eräällä palstalla rajoittavat koon korkeintaan 6kt, max. 70 x 70 px. Kuvasta ei vaan tunnu millään saavan tarpeeksi pienikokoista. Olen yrittänyt tallentaa juuri tuolla karkeammalla jpeg-pakkauksella ja pienentää kuvan kokoa kuten neuvoitkin. Tämä ei siis auta! -ap

Vierailija:

En oikein ymmärrä. Tahdot tiedoston kokoa pienemmäksi, mutta et tahdo pienentää kuvaa?

Ainoa keino on tallentaa karkeammalla jpeg-pakkauksella. Valitse Save as, valitse Jpeg ja saat esiin liukurin, josta voit säätää pakkausta. 10=iso tiedosto, 1=pieni tiedosto. Mitä pienempi luku, sen enemmän alkaa näkyä pakkausartefakteja, eli kuva menee rupiseksi ja huonolaatuiseksi.

Toinen tapa on muuttaa itse kuvatiedoston kokoa. Valitse Image size -> katso että molemmat alimmat laatikot on ruksattu (constrain proportions ja resize image) ja sitten muutat tiedoston koon pienemmäksi -> esim jos koko on 10000 x 10000 pikseliä, muutat kooksi 500x500 pikseliä.

Kolmas ongelmakohta voi olla, että sinulla on ruutukäyttöön väärä resoluutio. Esim resoluution on 300 dpi, ruuturesoluutio on 72 dpi. Tietysti jos kuva menee tulostettavaksi, 300 on ok.

Suosittelisin että ostat ohjelmasta laillisen kopion, sen mukana tulee manuaali. RTFM.

Vierailija
6/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä se hoituu :)

Vierailija
7/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että kuva ei jo ole tarpeeksi pieni. Tsekkaapa tiedoston info. Jos sulla on mäkki, niin ainakin Image previewssä voit tallettaa save as - sain ainakin kohtuupakkauksella kooksi 4 kb

Vierailija
8/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä kuva-venytä ja viistota ja laitat kooksi esim80 ja 80 molempiin. Sit tallennat. ja se on siinä.

Vierailija
9/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienentää kuvan, ei tee suttua, vaan ihan oikeasti vain pienentää halutun kokoiseksi. Todella helppo käyttää. Valitset vain kuvan ja sitten määrität koon ja siinä se sitten on!

Vierailija
10/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tallennat sen uudemman kerran. Jos kyse on digikuvasta, niin varmaan kannattaa tallentaa eri nimellä, jotta alkuperäinen säilyy. Jpg kuva huononee joka tallennuksen jälkeen, se ' samenee' joka tallennus kerralla. Paria kertaa ei kuitenkaan huomaa silmällä.

Vierailija
11/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin helpoiten saat kuvan tuohon kokoon rajaamalla sen niin, että korkeus ja leveys ovat suht saman pituiset, ja sitten muutat image size:sta koon niin, että pitemmäksi jäänyt reuna on 70 dpi.

Been there, done that. :)