Vauva ja kilot
Onko muita joittenka vaimot on keränneet painoa ympärilleen parikymmentä kiloa raskaakstulon jälkeen. Kilot väheni synnytyksen jälkeen, nyt alle vuos synnytyksestä niitä taas kerännyt lisää. Eli eipä se imetys laihduttanut pätkääkään, vaikka niin ajattelin. Entistä enemmän vaan on kertynyt. Kyllä se itseäni risoo.
Terveys menee ja ulkonäkö. Toivon että kun lapsi kävelee, niin alkaa äitikin kävellä kiloja pois urakalla.
Huoh.
Kommentit (3)
Onneksi aloittaja on jonkun muun mies. Minä en jaksaisi pätkääkään tuollaista miestä, joka ei arvostaisi sitä, että vaimon kroppa on kantanut ja imettänyt yhteisen lapsen. Kilot saa aina laihdutettua, mutta kuspäistä miestä, joka kyselee täällä naisten palstalla typeriä tuskin saa parannettua.
No, vastailen kuitenkin idioottimaisiin kysymyksiisi. 20 kiloa tulee helposti ja aika normaalissakin tapauksessa, jos alkupaino on alhainen. Suositeltava painonnousu normaalipainoiselle on noin 11-13 kiloa, mutta hoikemmalle voi hyvin tulla 25 kiloakin. Ja jollain tulee 25 kiloa, josta useampia kiloja on turvotusta. Jollekin vain 10 kiloa, vaikkei edes katsoisi mitä syö. Itselleni tuli aikoinaan noin 10 kiloa, lähtöbmi oli noin 23, eli normaalipainoinen, mutta aina olen ollut kurvikas. En vahtinut syömisiäni ollenkaan, vaan söin kyllä niitä herkkujakin. Jostain syystä painoa tuli maltillisesti, eikä turvotusta ollenkaan. Parissa viikossa kilot olivat kadonneet. Imetys ei onnistunut, mutta normaalilla vaunulenkkeilyllä olin vauvavuoden loputtua todella slimmissä kunnossa.Minulla on useita paljon hoikempia kavereita, joille sitä paino tulikin raskausaikan 25 kiloa. Eivät mässäilleet, ovat aina olleet tarkempia syömisistään. Kyse oli siis puhtaasti hormoneista ja turvotuksesta. Vaikea oikeasti kuvitella, että kukaan heistä olisi syönyt itselleen tuota kilomäärää. Mietipäs sinäkin miehen logiikalla, kuinka monta lisäkaloria tarvitaan tuon määrän syömiseksi. Jos painoa kertyy esim. viikon 10 jälkeen viikolle 40, niin siinä saisi pistellä jokaikinen päivä noin tuhat kaloria enemmän kuin on normaali kulutus. Tuskin sellainen syöpöttely olisi sinulta jäänyt huomaamatta.
Ei ole mitenkään ihme, jos imetysaikana tai vauvavuoden aikana lihoo, kun ikääkin alkaa tulla lisää, väsymys lisää (ainakin minulla) ruokahalua. Lisäksi esim. kilppariarvot saattavat mennä sekaisin raskauden jälkeen. Se voi kerryttää kiloja ja turvottaa.
Ennen kaikkea. Mietipä miltä vaimostasi tuntuu. Tuskin kukaan iloitsee siitä, että raskauden aikana tulee 25 kiloa, osan niistä vaivoin pudottaa ja sitten niitä kiloja tulee takaisin. Varmasti hänkään ei tunne itseään viehättäväksi, koska usein miehen pärstävärkistä näkyy sanomattakin mikä on miehen mielipide. Se puolestaan saattaa ajaa uusiin ongelmiin ja lohtusyömäänkin.
Oletko muuten itse järjettömän timmissä kunnossa? Tai vaihtoehtoisesti alle 25-vuotias?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:48"]
Toivon että kun lapsi kävelee, niin alkaa äitikin kävellä kiloja pois urakalla.
Huoh.
[/quote]
Toivon, että kun lapsi kävelee, niin äitikin lähtee kävelemään. Pois teidän suhteestanne.
Minä olen 170cm 60kg sit synnytin 5 lasta ja painoni on nyt 63kg Eli olen lenkkeilyt ja käyn salilla ni ei ole paljoa painoa tullu :) ylpeä 35v.mamma