Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte ja miksi? Taasko raskaana?

Vierailija
15.05.2015 |

Meillä on kolme lasta pienillä ikäeroilla. Viimeisen jälkeen hankin sterilisaation, koska olin varma, etten enää halua lapsia. Nyt olen plussannut kahdella testillä.

Minulla on oireileva pitkäaikaissairaus, ja raskaus saattaisi olla vaarallinenkin, tai sitten ei, mutta ainakin hoitavan lääkärin vahvistus raskauden turvallisuudesta olisi saatava. Lisäksi kehoni on ollut kovilla jo viimeisessä raskaudessa. Minulle on jäänyt nivus -ja napatyrät, venynyt linea alba ja jatkuvat jalkojen suonikohjuongelmat.

Perheenäkin, myös isommat lapset, olemme olleet kovilla. Ajatus siitä, että vähitellen kaikki lasten kasvettua alkaa helpottaa, on auttanut. Taloudellisesti estettä raskaudelle ei ole. Meillä molemmilla on hyvät työt, talossa tilaa jne. Toki työnantajani oli varmasti toivonut, että lapsiluku olisi jo täysi.

Mitä tekisitte? Järjellä keskeytys olisi varmaan perusteltu (keskeytän tietysti, jos hoitava lääkärini katsoo terveyteni vakavasti vaarantuvan raskaudesta), mutta tunnetasolla ajattelen, että tämä olisi ainutlaatuinen tilaisuus ottaa vastaan meille tarkoitettu lapsi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä oli lapsiluku päätetty ja parhaasi teit eli hankit sterilisaatio. Teillä on jo 3 pientä. Et ole ihan terve. Henkinen kestävyys? Talous? Parisuhteen tila? Mitä jos tulee ero tai jompi kumpi kuolee?

Jos olisin sinä niin tekisin abortin ilman mitään jeesustelua.

Yksikään joka tuomitsee abortin ei ole tulossa sinua auttamaan sen uuden vauvan kanssa! Entä jos vauva ei ole terve? Joskus on ajateltava enemmän järjellä kuin tunteella. 

Ja kun päätös tehdään puoleen tai toiseen niin sen jälkeen ei kaduta tai jossitella vaan sen päätöksen kanssa eletään!

Vierailija
2/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy aasiseksuaaliksi eli lopeta seksuliinin harrastaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä siinä mielessä sama tilanne että neljäs lapsi vasta vauva ja luultavasti taas raskaana. Olimme päättäneet että tämä neljäs viimeinen. Ja ihan kauheelta tuntuu ajatus että taas pitäisi jaksaa raskaus ja vielä yksi lapsi. Mut missään tapauksessa en pysty enkä halua aborttia. Mut ehkä sitte vaan jaksaa Päivä kerrallaan. Eikä aseta itelleen liian suuria vaatimuksia. Ja varmasti suuri rikkaus sitte myöhemmin kun paljon lapsia. Ja lapsilla sisaruksia.

Vierailija
4/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon siis että sinäkin päätät pitää lapsen. Varmasti et sitä kadu. Vaikka se voi raskasta ollakin. Mut itselläni tämä neljäs lapsi on antanut valtavasti iloa . Jotenkin tästä
Vauva-ajasta on nauttinut valtavasti . Toivon että Viidennen kohdalla sama.

Vierailija
5/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sterilisaatio pettänyt? Hienoa. Juuri kun olen sinne menossa. Nousi luottamus kyllä nyt

Vierailija
6/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei varmasti kadu mutta aborttia kyllä. Ja entä jos et pääsekkään yli abortista? Syyllisyys on ihan kauhea tunne kannettavaksi.

Vierailija
7/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:09"]Lasta ei varmasti kadu mutta aborttia kyllä. Ja entä jos et pääsekkään yli abortista? Syyllisyys on ihan kauhea tunne kannettavaksi.
[/quote]

Onko syyllisyys abortista vai lapsen mahdollinen katuminen pahempi?

Vierailija
8/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu myös. Ikää nyt 33 vuotta, en siis ole liian vanha. Mutta minulla 3 lasta joilla ikää 14, 12 ja 9. Todellakin ollaan ajateltu että lapset oli tässä. Nyt ilmeisesti olen raskaana kierukasta huolimatta...apua! Mietityttää myös se että minulle on joka raskaudessa jouduttu tekemään sektio joten mitenköhän on...??? Voikohan tämä neljäs raskaus sujua ongelmitta?

Vierailija
9/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri mietin että mitä tekisin samassa tilanteessa. Periaatteessa 1lapsi vielä tilallisesti mahtuisi (eli ei menis auto vaihtoon mutta asunnossa alkaa tila vähän olemaan tiukalla)

Vierailija
10/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömän hyvin sikiävää porukkaa täällä, huh. Tsemppiä vaan! Toivottavasti löydätte itsellenne parhaat ratkaisut... Oliko sulla hormoni- vai kuparikierukka nro 8? Entä nro 3, mikä ehkäisy käytössä?

Tässä ennakoivasti pohdin samalla mahdollisimman varmaa ehkäisyä itselleni, sterilisaatio ei ilmeisesti sitä ole?!

Vierailija
11/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:20"]Käsittämättömän hyvin sikiävää porukkaa täällä, huh. Tsemppiä vaan! Toivottavasti löydätte itsellenne parhaat ratkaisut... Oliko sulla hormoni- vai kuparikierukka nro 8? Entä nro 3, mikä ehkäisy käytössä?

Tässä ennakoivasti pohdin samalla mahdollisimman varmaa ehkäisyä itselleni, sterilisaatio ei ilmeisesti sitä ole?!

[/quote]

Suprise! Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Paitsi yksi, se on ilmainen, aina saatavilla, sopii kaikille, suojaa varmasti raskaudelta ja taudeilta. Eli haarat kiinni-ehkäisy.

Vierailija
12/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:08"]

Siis sterilisaatio pettänyt? Hienoa. Juuri kun olen sinne menossa. Nousi luottamus kyllä nyt

[/quote]

Varmaan olet aiemminkin tiennyt ettei steri ole 100%:n varma.

Vierailija
13/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:20"]Käsittämättömän hyvin sikiävää porukkaa täällä, huh. Tsemppiä vaan! Toivottavasti löydätte itsellenne parhaat ratkaisut... Oliko sulla hormoni- vai kuparikierukka nro 8? Entä nro 3, mikä ehkäisy käytössä? Tässä ennakoivasti pohdin samalla mahdollisimman varmaa ehkäisyä itselleni, sterilisaatio ei ilmeisesti sitä ole?!   [/quote] Suprise! Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Paitsi yksi, se on ilmainen, aina saatavilla, sopii kaikille, suojaa varmasti raskaudelta ja taudeilta. Eli haarat kiinni-ehkäisy.

[/quote]

Paitsi ettei sovi, jos sattuu elämään parisuhteessa eikä halua erota asian takia (ja rikkomaan olemassa olevien lasten perhettä). Mikään ehkäisy ei ole 100 % varma, mutta haluaisin löytää MAHDOLLISIMMAN varman ehkäisyn.

Vierailija
14/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:08"]

[/quote]

Varmaan olet aiemminkin tiennyt ettei steri ole 100%:n varma.
[/quote]

Kyllä olen. Mikään ehkäisy ei ole 100%:n varma. Sterilisaatiossa nyt ei ole väärinkäytön vaaraa, josta siis useimmat "vahinko"raskaudet johtuvat. Sterissä ehkäisyvarmuus on 99,5% kun kondomissa on 98%.