pieni vauva ja seksi ei kiinnosta - vinkkejä?
Nyt apua ja vinkkejä miten saadaan petipuuhat taas maistumaan!
Tilanne siis monille varmaankin tuttu, vauva on 3 kk ja en vain halua seksiä. Hormonit, väsymys, imetystissit, peräpukamat ja mahalöllö, oksennuksessa olevat vaatteet sekä iho ja hiukset, jatkuva kiire siivota ja pyykätä, harventunut suihkuun ehtiminen saati sheivaus, kuivat limakalvot, halipula ja oman ajan /itseksi itsensä tuntemisen puute, valvotut yöt ja jatkuva heräily. Sitten kun on vauva päikkäreillä, tiski ja pyykkikoneet päällä, kaikilla maha täynnä ruokaa eikä kaupassakaan tarvitse käydä eli olisi hetki hengähtää niissä pieruleggareissa ja likaisen tukan kanssa säärikarvat rehottaen, mitä tekee mies? Kysyy sanallisesti että saisiko seksiä. Valitettavasti en tästä lainkaan innostu vaan pikemminkin päinvastoin. Haluaisin vain olla lähekkäin ja halia, mutta luonnollisesti sekin on hankalaa puutteessa.
Voisitteko kertoa miten tästä selvitään?? minulle olisi ihan sama jos seksiä olisi vaikka jouluna seuraavan kerran :'( kerran viikossa olen kuitenkin pyrkinyt "antamaan" vaikkei huvittaisikaan.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:53"]Mulla kaksi vinkkiä
1 vauva isälle ja sinä suihkuun. Mulla ainakin suihkussa käynti on tosi tärkeetä. Suihkussa saa hetken täysin omaa aikaa. Kun pesee hiukset , ajaa karvat ja nauttii suihkun lämmöstä niin sieltä tullessa olo on paljon pirteästi.
2 turvakaukalo. Meillä lapsi katselee siitä kun teen ruokaa (jaksaa istua yleensä 15-25 min kun välillä jalalla keinuttaa ees ja juttelee, sitteri ei toimi yhtä hyvin). Istun myös lattialla turvakaukalon edessä syödessä, ei haittaa vaikka lapsi vähän itkisikin.
[/quote]
Täytyy vissiin vaan sitten mennä sinne suihkuun :D siitä on vaan niin helppoa nipistää. Ja välillä pelottaa että mies tulee heti ehdottelemaan kun käyn...
ennen harrastin tuota kaukalossa istuttamista mutta nyt tuo saa ihan hirveät raivarit siinä. Ja yrittää venkuloida pois siitä. Ehkä en ole jutellut tarpeeksi samalla?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:57"]Mä vähän uskon, että hormonitoiminta vaikuttaa aika monella niin, että seksiä ei tekisi mieli.
[/quote]
Mä oon samaa mieltä. pilleritkin on minulla vaikuttaneet samalla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:53"]Mulla kaksi vinkkiä 1 vauva isälle ja sinä suihkuun. Mulla ainakin suihkussa käynti on tosi tärkeetä. Suihkussa saa hetken täysin omaa aikaa. Kun pesee hiukset , ajaa karvat ja nauttii suihkun lämmöstä niin sieltä tullessa olo on paljon pirteästi. 2 turvakaukalo. Meillä lapsi katselee siitä kun teen ruokaa (jaksaa istua yleensä 15-25 min kun välillä jalalla keinuttaa ees ja juttelee, sitteri ei toimi yhtä hyvin). Istun myös lattialla turvakaukalon edessä syödessä, ei haittaa vaikka lapsi vähän itkisikin. [/quote] Täytyy vissiin vaan sitten mennä sinne suihkuun :D siitä on vaan niin helppoa nipistää. Ja välillä pelottaa että mies tulee heti ehdottelemaan kun käyn... ennen harrastin tuota kaukalossa istuttamista mutta nyt tuo saa ihan hirveät raivarit siinä. Ja yrittää venkuloida pois siitä. Ehkä en ole jutellut tarpeeksi samalla?
[/quote]
Kaikki vauvat eivät vain toimi samalla tavalla. Yksi viihtyy kaukalossa, toinen ei. Mun kummatkaan vauvat eivät ole viihtyneet.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:53"]Mulla kaksi vinkkiä 1 vauva isälle ja sinä suihkuun. Mulla ainakin suihkussa käynti on tosi tärkeetä. Suihkussa saa hetken täysin omaa aikaa. Kun pesee hiukset , ajaa karvat ja nauttii suihkun lämmöstä niin sieltä tullessa olo on paljon pirteästi. 2 turvakaukalo. Meillä lapsi katselee siitä kun teen ruokaa (jaksaa istua yleensä 15-25 min kun välillä jalalla keinuttaa ees ja juttelee, sitteri ei toimi yhtä hyvin). Istun myös lattialla turvakaukalon edessä syödessä, ei haittaa vaikka lapsi vähän itkisikin. [/quote] Täytyy vissiin vaan sitten mennä sinne suihkuun :D siitä on vaan niin helppoa nipistää. Ja välillä pelottaa että mies tulee heti ehdottelemaan kun käyn... ennen harrastin tuota kaukalossa istuttamista mutta nyt tuo saa ihan hirveät raivarit siinä. Ja yrittää venkuloida pois siitä. Ehkä en ole jutellut tarpeeksi samalla?
[/quote]
Kaikki vauvat eivät vain toimi samalla tavalla. Yksi viihtyy kaukalossa, toinen ei. Mun kummatkaan vauvat eivät ole viihtyneet.
[/quote]
Minusta tuntuu ettei meidän vauva viihdy oikein missään. Ennen selällään mutta nyt kun kääntyy niin ei viihdy mahallaan vaikka kokoajan kääntyy mahalleen.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:15"]USKOMATON marttyyriasenne taas yhdellä mammalla :D Kyllä on niin vaikeaa, niin kerrassaan... a) Se lapsi on yhtä paljon sun miehen kuin sunkin. Säännöllisesti päivittäin ojennat kakaran miehelle, menet suihkuun pesemään hiukset ja ajelemaan säärikarvasi. Itsestään huolehtiminen EI ole kiellettyä, vaikka imetyksen pehmentämät aivosi niin kertoisivatkin. b) Ostat liukuvoidetta. c) Avaat ne haarasi miehellesi, kyllä sä sitä läheisyyttä siinä samalla ja sen jälkeen saat. [/quote] Nämä on jotenkin niin surullisia. "Ruuttaat liukuvoidetta pilluun ja avaat haarat miehelle vaikka ei haluta" mun mies ei edes pystyisi panemaan halutonta. Mieluummin hän on ilman. Oksettavia miehiä joillain. Miten niillä edes seisoo jos naisesta näkee ettei voisi vähempää kiinnostaa? Hyi.
[/quote]
Höpönlöpö, sekin on median luoma ilmiö, että molempia pitäisi aina niin kovasti himottaa, että voidaan seksiä harrastaa. Kyllä sitä voi antaa lämpöä ja läheisyyttä toiselle rakastellessa, vaikka ei aina itse niin kiihottuisikaan. Mikä hyi se on?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:59"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:53"]Mulla kaksi vinkkiä 1 vauva isälle ja sinä suihkuun. Mulla ainakin suihkussa käynti on tosi tärkeetä. Suihkussa saa hetken täysin omaa aikaa. Kun pesee hiukset , ajaa karvat ja nauttii suihkun lämmöstä niin sieltä tullessa olo on paljon pirteästi. 2 turvakaukalo. Meillä lapsi katselee siitä kun teen ruokaa (jaksaa istua yleensä 15-25 min kun välillä jalalla keinuttaa ees ja juttelee, sitteri ei toimi yhtä hyvin). Istun myös lattialla turvakaukalon edessä syödessä, ei haittaa vaikka lapsi vähän itkisikin. [/quote] Täytyy vissiin vaan sitten mennä sinne suihkuun :D siitä on vaan niin helppoa nipistää. Ja välillä pelottaa että mies tulee heti ehdottelemaan kun käyn... ennen harrastin tuota kaukalossa istuttamista mutta nyt tuo saa ihan hirveät raivarit siinä. Ja yrittää venkuloida pois siitä. Ehkä en ole jutellut tarpeeksi samalla? [/quote] Kaikki vauvat eivät vain toimi samalla tavalla. Yksi viihtyy kaukalossa, toinen ei. Mun kummatkaan vauvat eivät ole viihtyneet. [/quote] Minusta tuntuu ettei meidän vauva viihdy oikein missään. Ennen selällään mutta nyt kun kääntyy niin ei viihdy mahallaan vaikka kokoajan kääntyy mahalleen.
[/quote]
TUo on ihan normaalia. Aika harva vauva viihtyy mahallaan makoilemassa! Jos sulla ei ole kantoliinaa, Manducaa tai vastaavaa välinettä, niin nyt voisi ehkä olla sopiva aika hankkia! Vauva alkaa viihtymään paremmin sitten, kun oppii liikkumaan. Meillä esikoinen ei viihtynyt lattialla ollenkaan ennen kuin oppi liikkumaan, oli sylissä vain. Kuopus viihtyi vähän paremmin, oli jopa kiinnostunut leluista, mitä esikoinen ei ollut lainkaan! Mutta eivät nuo vaiheet ikuisuutta kestä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:15"]USKOMATON marttyyriasenne taas yhdellä mammalla :D Kyllä on niin vaikeaa, niin kerrassaan... a) Se lapsi on yhtä paljon sun miehen kuin sunkin. Säännöllisesti päivittäin ojennat kakaran miehelle, menet suihkuun pesemään hiukset ja ajelemaan säärikarvasi. Itsestään huolehtiminen EI ole kiellettyä, vaikka imetyksen pehmentämät aivosi niin kertoisivatkin. b) Ostat liukuvoidetta. c) Avaat ne haarasi miehellesi, kyllä sä sitä läheisyyttä siinä samalla ja sen jälkeen saat. [/quote] Nämä on jotenkin niin surullisia. "Ruuttaat liukuvoidetta pilluun ja avaat haarat miehelle vaikka ei haluta" mun mies ei edes pystyisi panemaan halutonta. Mieluummin hän on ilman. Oksettavia miehiä joillain. Miten niillä edes seisoo jos naisesta näkee ettei voisi vähempää kiinnostaa? Hyi.
[/quote]
Höpönlöpö, sekin on median luoma ilmiö, että molempia pitäisi aina niin kovasti himottaa, että voidaan seksiä harrastaa. Kyllä sitä voi antaa lämpöä ja läheisyyttä toiselle rakastellessa, vaikka ei aina itse niin kiihottuisikaan. Mikä hyi se on?
[/quote]
median luoma ilmiö on se, että seksiä pitää olla jatkuvasti. Seksiin suostuminen vastoin tahtoa ei tee hyvää ihmisen psyykelle.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:14"]
Vinkiksi aika. Kyllä se rupeaa kiinnostamaan ajallaan. Jos mies sulta jotain vaatii niin saa tutustua käsiinsä.
[/quote]
Kovin hitaasti tuntuu tuo aika auttavan. Täytettiin juuri kuopuksen eskariin hakupapereita. Ei sen puoleen, en ole keksinyt mitään muutakaan mikä auttaisi.
Epätoivoinen mies
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:14"]
Vinkiksi aika. Kyllä se rupeaa kiinnostamaan ajallaan. Jos mies sulta jotain vaatii niin saa tutustua käsiinsä.
[/quote]
Kovin hitaasti tuntuu tuo aika auttavan. Täytettiin juuri kuopuksen eskariin hakupapereita. Ei sen puoleen, en ole keksinyt mitään muutakaan mikä auttaisi.
Epätoivoinen mies
[/quote]
No, kaikkialla ei seksi onnistu edes ilman lapsia. Niitä olisi kyllä tarkoitus hankkia, mutta heikolta näyttää, kun mies suostuu seksiin korkeintaan kerran viikossa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:59"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:53"]Mulla kaksi vinkkiä 1 vauva isälle ja sinä suihkuun. Mulla ainakin suihkussa käynti on tosi tärkeetä. Suihkussa saa hetken täysin omaa aikaa. Kun pesee hiukset , ajaa karvat ja nauttii suihkun lämmöstä niin sieltä tullessa olo on paljon pirteästi. 2 turvakaukalo. Meillä lapsi katselee siitä kun teen ruokaa (jaksaa istua yleensä 15-25 min kun välillä jalalla keinuttaa ees ja juttelee, sitteri ei toimi yhtä hyvin). Istun myös lattialla turvakaukalon edessä syödessä, ei haittaa vaikka lapsi vähän itkisikin. [/quote] Täytyy vissiin vaan sitten mennä sinne suihkuun :D siitä on vaan niin helppoa nipistää. Ja välillä pelottaa että mies tulee heti ehdottelemaan kun käyn... ennen harrastin tuota kaukalossa istuttamista mutta nyt tuo saa ihan hirveät raivarit siinä. Ja yrittää venkuloida pois siitä. Ehkä en ole jutellut tarpeeksi samalla? [/quote] Kaikki vauvat eivät vain toimi samalla tavalla. Yksi viihtyy kaukalossa, toinen ei. Mun kummatkaan vauvat eivät ole viihtyneet. [/quote] Minusta tuntuu ettei meidän vauva viihdy oikein missään. Ennen selällään mutta nyt kun kääntyy niin ei viihdy mahallaan vaikka kokoajan kääntyy mahalleen.
[/quote]
TUo on ihan normaalia. Aika harva vauva viihtyy mahallaan makoilemassa! Jos sulla ei ole kantoliinaa, Manducaa tai vastaavaa välinettä, niin nyt voisi ehkä olla sopiva aika hankkia! Vauva alkaa viihtymään paremmin sitten, kun oppii liikkumaan. Meillä esikoinen ei viihtynyt lattialla ollenkaan ennen kuin oppi liikkumaan, oli sylissä vain. Kuopus viihtyi vähän paremmin, oli jopa kiinnostunut leluista, mitä esikoinen ei ollut lainkaan! Mutta eivät nuo vaiheet ikuisuutta kestä.
[/quote]
Ei tuo enää viihdy kantoliinassakaan kun pitäisi tehdä kokoajan jotain. Sitä liikkeelle lähtöä odotellessa. Silloin on sitten taas eri kiireet.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:36"]
[/quote]
[/quote]
Voi antaa lämpöä ja läheisyyttä (esim suuseksi) mutta että haluaisi panna halutonta? Minä olen joskus antanut miehelle vaikka en niin kovin sitä itse ole halunnut ja hän on keskeyttänyt touhun ja sanonut, että kokeillaan huomenna uudestaan. Hän ei halua jos minä en halua.
[/quote]
Meillä vaimo ehdotti tuota joskus kun oli kuullut ystävänsä tekevän näin. Kerran kokeiltiin ja mulle riitti. Tuli jotenkin syyllinen ja etova olo. Vaimo tosin sanoi, että tällähän voisi vaikka halut herätä, kun tuntu kuitenkin mukavalta. Mä en vaan pystynyt. Totesin, että vedän mieluummin käteen.
Eihän sitä pyykkiä ja siivousta nyt 1vauvan kanssa koko ajan VOI OLLA!! Meillä on 3lasta päänsääntöisesti kotosalla(ollaan uusiperhe ja kaikkiaan lapsia on 5kpl) ja ihme kyllä seksille ja kahden keskiselle ajalle on kyllä aikaa. Pyykit pyörimään ja kas melkein 2tuntia kuppi aikaa ;) ja eikös lapsella ole isä joka voi lasta sen aikaa hoitaa että pääset itse suihkuun?? Mun nuorimman lapsen isä kyllä osaa tätä kartasta hoitaa vaikka koko päivän
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:14"] Vinkiksi aika. Kyllä se rupeaa kiinnostamaan ajallaan. Jos mies sulta jotain vaatii niin saa tutustua käsiinsä. [/quote] Kovin hitaasti tuntuu tuo aika auttavan. Täytettiin juuri kuopuksen eskariin hakupapereita. Ei sen puoleen, en ole keksinyt mitään muutakaan mikä auttaisi. Epätoivoinen mies [/quote] No, kaikkialla ei seksi onnistu edes ilman lapsia. Niitä olisi kyllä tarkoitus hankkia, mutta heikolta näyttää, kun mies suostuu seksiin korkeintaan kerran viikossa.
[/quote]
Sehän on jo paljon. Meillä ei vaimo ole ekan lapsen suostunut kuin noin kerran kuussa. Silti noita lapsia on kolme siunaantunut. Kolmannen jälkeen vaimoa ei ole tuntunut kiinnostavan enää ollenkaan.
30
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:26"]Eihän sitä pyykkiä ja siivousta nyt 1vauvan kanssa koko ajan VOI OLLA!! Meillä on 3lasta päänsääntöisesti kotosalla(ollaan uusiperhe ja kaikkiaan lapsia on 5kpl) ja ihme kyllä seksille ja kahden keskiselle ajalle on kyllä aikaa. Pyykit pyörimään ja kas melkein 2tuntia kuppi aikaa ;) ja eikös lapsella ole isä joka voi lasta sen aikaa hoitaa että pääset itse suihkuun?? Mun nuorimman lapsen isä kyllä osaa tätä kartasta hoitaa vaikka koko päivän
[/quote]
No tätä minä itsekin ihmettelen. Mutta pyykki, ruoan laitto, kaupassa käynti, tiskit, siivous, urheilu ja ulkoilu sekä ihan syöminen vauvan hoidon lisäksi vievät kyllä minulta niin paljon energiaa ja aikaa että loppuaika olisi kiva vain olla tai rentoutua jotenkin. Varmaan sitä aikaa olisi enemmän jos yhtään edes huvittaisi? En voi koko päiväksi jättää vauvaa isälleen kun imetän ja pumppauskaan ei ole viime aikoina onnistunut. onneksi kohta on osittaisimetyksen aika :) tässä itseasiassa aina imettäessä näpyttelen tänne :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:26"]Eihän sitä pyykkiä ja siivousta nyt 1vauvan kanssa koko ajan VOI OLLA!! Meillä on 3lasta päänsääntöisesti kotosalla(ollaan uusiperhe ja kaikkiaan lapsia on 5kpl) ja ihme kyllä seksille ja kahden keskiselle ajalle on kyllä aikaa. Pyykit pyörimään ja kas melkein 2tuntia kuppi aikaa ;) ja eikös lapsella ole isä joka voi lasta sen aikaa hoitaa että pääset itse suihkuun?? Mun nuorimman lapsen isä kyllä osaa tätä kartasta hoitaa vaikka koko päivän
[/quote]
No tätä minä itsekin ihmettelen. Mutta pyykki, ruoan laitto, kaupassa käynti, tiskit, siivous, urheilu ja ulkoilu sekä ihan syöminen vauvan hoidon lisäksi vievät kyllä minulta niin paljon energiaa ja aikaa että loppuaika olisi kiva vain olla tai rentoutua jotenkin. Varmaan sitä aikaa olisi enemmän jos yhtään edes huvittaisi? En voi koko päiväksi jättää vauvaa isälleen kun imetän ja pumppauskaan ei ole viime aikoina onnistunut. onneksi kohta on osittaisimetyksen aika :) tässä itseasiassa aina imettäessä näpyttelen tänne :)
[/quote]
Imeekö se sun vauvaa tissiä sit koko ajan kun et suihkuun voi mennä ja lasta siksi aikaa antaa isälleen???
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:26"]Eihän sitä pyykkiä ja siivousta nyt 1vauvan kanssa koko ajan VOI OLLA!! Meillä on 3lasta päänsääntöisesti kotosalla(ollaan uusiperhe ja kaikkiaan lapsia on 5kpl) ja ihme kyllä seksille ja kahden keskiselle ajalle on kyllä aikaa. Pyykit pyörimään ja kas melkein 2tuntia kuppi aikaa ;) ja eikös lapsella ole isä joka voi lasta sen aikaa hoitaa että pääset itse suihkuun?? Mun nuorimman lapsen isä kyllä osaa tätä kartasta hoitaa vaikka koko päivän
[/quote]
[/quote]
Imeekö se sun vauvaa tissiä sit koko ajan kun et suihkuun voi mennä ja lasta siksi aikaa antaa isälleen???
[/quote]
Miksi tämä nyt meni ihme suihkussa käymisestä vänkkäämiseksi. olen käynyt esim tänään jo lenkin jälkeen suihkussa, vauva leikki lattialla. Ei ollut ongelma. En kuitenkaan usein ole käynyt hetkeen juuri silloin kun mies seksiä pyytää. Usein priorisoin muita asioita, enkä ramppaa suihkussa samalla lailla kuin ennen vaikka oikeastaan pitäisi käydä useammin. Lisäksi olen nykyään aika usein oksennuksessa ja maidossa kun vauvalla on refluksitauti. Tämä jatkuvasti vähän likainen olo ei millään tapaa herätä haluja.
Mä vähän uskon, että hormonitoiminta vaikuttaa aika monella niin, että seksiä ei tekisi mieli.