pieni vauva ja seksi ei kiinnosta - vinkkejä?
Nyt apua ja vinkkejä miten saadaan petipuuhat taas maistumaan!
Tilanne siis monille varmaankin tuttu, vauva on 3 kk ja en vain halua seksiä. Hormonit, väsymys, imetystissit, peräpukamat ja mahalöllö, oksennuksessa olevat vaatteet sekä iho ja hiukset, jatkuva kiire siivota ja pyykätä, harventunut suihkuun ehtiminen saati sheivaus, kuivat limakalvot, halipula ja oman ajan /itseksi itsensä tuntemisen puute, valvotut yöt ja jatkuva heräily. Sitten kun on vauva päikkäreillä, tiski ja pyykkikoneet päällä, kaikilla maha täynnä ruokaa eikä kaupassakaan tarvitse käydä eli olisi hetki hengähtää niissä pieruleggareissa ja likaisen tukan kanssa säärikarvat rehottaen, mitä tekee mies? Kysyy sanallisesti että saisiko seksiä. Valitettavasti en tästä lainkaan innostu vaan pikemminkin päinvastoin. Haluaisin vain olla lähekkäin ja halia, mutta luonnollisesti sekin on hankalaa puutteessa.
Voisitteko kertoa miten tästä selvitään?? minulle olisi ihan sama jos seksiä olisi vaikka jouluna seuraavan kerran :'( kerran viikossa olen kuitenkin pyrkinyt "antamaan" vaikkei huvittaisikaan.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:44"]Jos on vaan yks lapsi niin ei sitä siivottavaa kokoajan ole! Löysää vähän pipoa ja kun on yhtään vapaita hetkiä niin halailkaa ja pussailkaa, puhukaa ja olkaa lähekkäin. Eikä sitä vauvaa tarvii kokoajan viihdyttää vaikka hereillä olisi. Siitä se seksikin alkaa kiinnostamaan kun opettelette ensin muuta läheisyyttä ja ylipäätään muistatte että olette myös mies ja vaimo. Vaikka vauva paljon elämää muuttaa, niin pitää muistaa myös muu elämä eikä stressata vaan vauvanhoitoo ja siivouksia.
[/quote]
Kun ei sillä vapaahetkellä voi halailla ja pussailla kun miestä alkaa panettamaan. en tiedä vauvoista ja muista äideistä yleensä, mutta tuota täytyy kyllä melkein koko hereilläolon ajan huomioida. Tai itse en viitsi itkettää noin pientä sen takia että sillä on tylsää. en tietenkään jatkuvasti ole siivoamassa ja puunaamassa mutta siltä se tuntuu kun ei oikein muutakaan ehdi tehdä. Täytynee kuitenkin yrittää keskittyä muuhun. Minua kuitenkin ahdistaa jos on ihan älytön sekasotku kotona.
Keskustele miehesi kanssa asiasta? Auttaako hän sinua vauvan ja kodinhoidossa vai jääkö kumpikin täysin sinun vastuullesi? Aina niin kovasti korostetaan, että kun mieskin osallistuu ja keventää naisen työtaakkaa sekä tarjoaa mahdollisuuden perushygienian hoitoon sekä omaan aikaan, niin kummasti alkaa naistakin seksi taas kiinnostaa. Muistakaa toki ehkäisy, ellei tarkoituksena ole toinen raskaus :).
Vitunpaljon helpompaa sulla on kuin itselläni vastaavassa tilanteessa, kun MIES ei halua seksiä!!!!!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:04"]Keskustele miehesi kanssa asiasta? Auttaako hän sinua vauvan ja kodinhoidossa vai jääkö kumpikin täysin sinun vastuullesi? Aina niin kovasti korostetaan, että kun mieskin osallistuu ja keventää naisen työtaakkaa sekä tarjoaa mahdollisuuden perushygienian hoitoon sekä omaan aikaan, niin kummasti alkaa naistakin seksi taas kiinnostaa. Muistakaa toki ehkäisy, ellei tarkoituksena ole toinen raskaus :).
[/quote]
Ollaan tietenkin keskusteltu, mutta ei se tunnu auttavan. Silti olen kotona päävastuussa lapsesta. minulta jää esim ruoka aina kesken jos en erikseen pyydä miestä auttamaan. Ja kyllä hän osallistuu, en tiedä miksi silti tuntuu tältä. Aina tuntuu että olen hänelle kiukkuinen jostain tai oikeastaan kaikesta.
Anna miehen runkata rinnoille ja perseelle
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:08"]Vitunpaljon helpompaa sulla on kuin itselläni vastaavassa tilanteessa, kun MIES ei halua seksiä!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]Minä tulen panemaan sinua
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:08"]Vitunpaljon helpompaa sulla on kuin itselläni vastaavassa tilanteessa, kun MIES ei halua seksiä!!!!!!!!!!!!!!
[/quote] siinä sitten vain itket että olet vastenmielinen kun et edes pantavaksi enää saatanakelpaa!!!!!!!
No vähän sama homma täällä, tavallaan, vauva on 4kk. Meillä ei kyllä mieskään ole tässä elämäntilanteessa niin hurjasti seksin perään, haluttaisi kumpaakin, mutta kun usein ei vain jaksa! Siinä vaiheessa illalla kun viimein saisi istahtaa alas ja vain rentoutua hiljaisuudessa, ei tekisi mieli käyttää sitä hetkeä fyysiseen suorittamiseen (lue: seksiin).
Meillä mies auttaa paljon, mutta silti ollaan väsyneitä. Minä yövalvomisista, mies töistä. Seksiä on 1-2 kertaa viikossa ja se onneksi kuitenkin riittää tässä elämäntilanteessa meille molemmille. Tai siis tavallaan haluttaisiin enemmän, mutta usein se kirja/leffa tms. vain vie voiton. Tsemppiä! Kyllä ne vauvat kasvaa :) Pyydä mieheltä enemmän apua ja muista painottaa hänelle ettei tämä vauva-aikakaan loputtomiin jatku. Jos teillä on muuten parisuhde kunnossa, eiköhän se muutaman kuukauden harventuneet seksikerrat kestä :)
Vinkiksi aika. Kyllä se rupeaa kiinnostamaan ajallaan. Jos mies sulta jotain vaatii niin saa tutustua käsiinsä.
USKOMATON marttyyriasenne taas yhdellä mammalla :D Kyllä on niin vaikeaa, niin kerrassaan...
a) Se lapsi on yhtä paljon sun miehen kuin sunkin. Säännöllisesti päivittäin ojennat kakaran miehelle, menet suihkuun pesemään hiukset ja ajelemaan säärikarvasi. Itsestään huolehtiminen EI ole kiellettyä, vaikka imetyksen pehmentämät aivosi niin kertoisivatkin.
b) Ostat liukuvoidetta.
c) Avaat ne haarasi miehellesi, kyllä sä sitä läheisyyttä siinä samalla ja sen jälkeen saat.
Ja minä sentään käyn joka päivä suihkussa ja meikkaan, ei yhtään mahalöllöä jäljellä (bmi 19) ja treenaan säännöllisesti. 5&9
Ei seksiä tarvii olla koko ajan, median tekemä ilmiö. Luonto hoitaa monesti tilanteen siten, että ei tee mieli seksiä, kun vauva on pieni ! Ennen kun ei ollut ehkäisyä, se oli hyväkin, että tuli edes reilu vuosi ikäeroa. Voin kolmen lapsen äitinä rauhoitella, että seksihalut palaa. Yleensä siihen menee vain aikaa, joillakin 3 kk, joillakin puoli vuotta ja joillakin vuosi. Minä olen sitten auttanut miestä muutoin, esim. Suulla, kun itse en halua. Ei ole pakko haluta, eikä se ole luonnon tarkoitus, että aina himottaa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:15"]USKOMATON marttyyriasenne taas yhdellä mammalla :D Kyllä on niin vaikeaa, niin kerrassaan...
a) Se lapsi on yhtä paljon sun miehen kuin sunkin. Säännöllisesti päivittäin ojennat kakaran miehelle, menet suihkuun pesemään hiukset ja ajelemaan säärikarvasi. Itsestään huolehtiminen EI ole kiellettyä, vaikka imetyksen pehmentämät aivosi niin kertoisivatkin.
b) Ostat liukuvoidetta.
c) Avaat ne haarasi miehellesi, kyllä sä sitä läheisyyttä siinä samalla ja sen jälkeen saat.
[/quote]
Nämä on jotenkin niin surullisia. "Ruuttaat liukuvoidetta pilluun ja avaat haarat miehelle vaikka ei haluta" mun mies ei edes pystyisi panemaan halutonta. Mieluummin hän on ilman. Oksettavia miehiä joillain. Miten niillä edes seisoo jos naisesta näkee ettei voisi vähempää kiinnostaa? Hyi.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:13"]No vähän sama homma täällä, tavallaan, vauva on 4kk. Meillä ei kyllä mieskään ole tässä elämäntilanteessa niin hurjasti seksin perään, haluttaisi kumpaakin, mutta kun usein ei vain jaksa! Siinä vaiheessa illalla kun viimein saisi istahtaa alas ja vain rentoutua hiljaisuudessa, ei tekisi mieli käyttää sitä hetkeä fyysiseen suorittamiseen (lue: seksiin).
Meillä mies auttaa paljon, mutta silti ollaan väsyneitä. Minä yövalvomisista, mies töistä. Seksiä on 1-2 kertaa viikossa ja se onneksi kuitenkin riittää tässä elämäntilanteessa meille molemmille. Tai siis tavallaan haluttaisiin enemmän, mutta usein se kirja/leffa tms. vain vie voiton. Tsemppiä! Kyllä ne vauvat kasvaa :) Pyydä mieheltä enemmän apua ja muista painottaa hänelle ettei tämä vauva-aikakaan loputtomiin jatku. Jos teillä on muuten parisuhde kunnossa, eiköhän se muutaman kuukauden harventuneet seksikerrat kestä :)
[/quote]
Kuulostaa niin tutulle. Tsemppiä sinnekin. En osannut ajatellakaan miten sitä voikin olla yksin väsynyt yhdessä :)
1-2 krt vk seksiä on helvetin paljon. 5&9
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:15"]USKOMATON marttyyriasenne taas yhdellä mammalla :D Kyllä on niin vaikeaa, niin kerrassaan...
b) Ostat liukuvoidetta.
[/quote]
Olipas kurja viesti. A.) Ojennan kakaran useinkin, mutta monesti en ehdi sinne suihkuun ennenkuin olen saanut muut asiat hoidettua. B.) Meillä on. Se on mielestäni ikävän tuntuista, käytetään sitä silti. C.) En saa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:26"]Ei seksiä tarvii olla koko ajan, median tekemä ilmiö. Luonto hoitaa monesti tilanteen siten, että ei tee mieli seksiä, kun vauva on pieni ! Ennen kun ei ollut ehkäisyä, se oli hyväkin, että tuli edes reilu vuosi ikäeroa. Voin kolmen lapsen äitinä rauhoitella, että seksihalut palaa. Yleensä siihen menee vain aikaa, joillakin 3 kk, joillakin puoli vuotta ja joillakin vuosi. Minä olen sitten auttanut miestä muutoin, esim. Suulla, kun itse en halua. Ei ole pakko haluta, eikä se ole luonnon tarkoitus, että aina himottaa.
[/quote]
Juu kontrasti normaaliin hormoonitoimintaan on ihan hurja. Olen nyy oikea kärttyinen ämmä kun normaalisti meillä on toisin päin.
Mulla kaksi vinkkiä
1 vauva isälle ja sinä suihkuun. Mulla ainakin suihkussa käynti on tosi tärkeetä. Suihkussa saa hetken täysin omaa aikaa. Kun pesee hiukset , ajaa karvat ja nauttii suihkun lämmöstä niin sieltä tullessa olo on paljon pirteästi.
2 turvakaukalo. Meillä lapsi katselee siitä kun teen ruokaa (jaksaa istua yleensä 15-25 min kun välillä jalalla keinuttaa ees ja juttelee, sitteri ei toimi yhtä hyvin). Istun myös lattialla turvakaukalon edessä syödessä, ei haittaa vaikka lapsi vähän itkisikin.
Jos on vaan yks lapsi niin ei sitä siivottavaa kokoajan ole! Löysää vähän pipoa ja kun on yhtään vapaita hetkiä niin halailkaa ja pussailkaa, puhukaa ja olkaa lähekkäin. Eikä sitä vauvaa tarvii kokoajan viihdyttää vaikka hereillä olisi. Siitä se seksikin alkaa kiinnostamaan kun opettelette ensin muuta läheisyyttä ja ylipäätään muistatte että olette myös mies ja vaimo. Vaikka vauva paljon elämää muuttaa, niin pitää muistaa myös muu elämä eikä stressata vaan vauvanhoitoo ja siivouksia.