Mitä eroa on vispi- ja kuohukermalla vai ovatko sama asia eri nimillä?
Olen miettinyt tuota. Kumpi sopii paremmin kermavaahdon tekemiseen sillä sitä vartenhan nuo molemmat lähinnä on. Ja onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä kumpaa käyttää ruoanlaittoon ja leivontaan?
Kommentit (43)
Täällä saadaan väittely mistä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuohukerma maistuu paremmalta. Sopii ihan samoihin juttuihin, vispikermaa vispaantuu hieman hitaammin. Vispikermassa ei oo laktoosia T. erityisasiantuntija
Purkin kyljessä lukee, mikä on laktoositonta
Ihan sama onko vispi, vai kuohu
Ei ole sama, kannattaa ehkä lukea ketju!
Vierailija kirjoitti:
Kuohukerma maistuu paremmalta. Sopii ihan samoihin juttuihin, vispikermaa vispaantuu hieman hitaammin. Vispikermassa ei oo laktoosia T. erityisasiantuntija
Kuohukermaa saa myös laktoosittomana, pöljäkeasiantuntija!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuohukermaa saa myös laktoosittomana, pöljäkeasiantuntija!
Kuules nyt. En kyllä väittänytkään ettei saisi, vaan että vispikermassa ei ole laktoosia, lukutaidoton niljake!
Vispi koristeluun, kuohu esim. kastikkeisiin, keittoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kuohukerma on aitoa tavaraa, vispikerma käsitellympää.
Kannattaa aina ostaa kermaa, jossa ei ole lisäaineita.
Juu tosiaan jotkut pelkäävät karrageenia. Karppaajat sun muut kivikausi-hifistelijät.
Vierailija kirjoitti:
Kuohukerma vaahtoutuu nopeammin mutta vispikermasta saadaan aikaiseksi kestävämpi vaahto. Kesähelteillä kannattaa siis valita vispikerma. Kuohukerman tilavuus kasvaa vaahdotettaessa noin 85 % ja vispikerma noin 135 %. Kermavaahtoa syntyy siis vispikermasta kuohukermaa enemmän.
googleta hyvä ihminen
Miksi pilata hyvä väittely tyhmillä faktoilla!
Ruotsiksi on jyllä sama vispgrädde molemmat mutta kyllä ne hieman eri tavalla käyttäytyy.
Vispikermaa vispataan, mutta kuohukermaa vatkataan! Pitää lukea reseptistä kumpaa tehdään!
Vierailija kirjoitti:
Vispikermaa vispataan, mutta kuohukermaa vatkataan! Pitää lukea reseptistä kumpaa tehdään!
Entä jos käsketään vaahdottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuohukerma on aitoa tavaraa, vispikerma käsitellympää.
Kannattaa aina ostaa kermaa, jossa ei ole lisäaineita.
Jees, joissakin kuohukermoissa on karrageenia mutta kannattaa tarkistaa kyljestä sisältö.
Vispikermasta menee maha sekaisin, mutta kuohukermasta ei.
Tällaisen eron olen itse havainnut.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaisikohan olla, että kuohu ei ole homogenoitua?
Vierailija kirjoitti:
Laktoosi!
Vispikerma säilyy pitempään, koska se on UHT käsitelty. Kuohu on vaan pastoroitu. Eli pappi on sen siunannut! Siksi me uskovat käytetään aina kuohukermaa!
Vispikerma on parempaa, jämäkämpää, jos teet kermavaahtoa kakun koristeluun. Kuohukermasta tehty vaahto jää löllömmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen eron olen itse havainnut.Laktoosi!
Ei ole laktoosiintorelanssia. Ärtyneen suolenpireyhtymä on todettu. Moni laktoositon tuote saa mahan sekaisin, kun taas laktoosittomat ei. Se on outoa tiedän.
Kuohukerma vaahtoutuu nopeammin mutta vispikermasta saadaan aikaiseksi kestävämpi vaahto. Kesähelteillä kannattaa siis valita vispikerma. Kuohukerman tilavuus kasvaa vaahdotettaessa noin 85 % ja vispikerma noin 135 %. Kermavaahtoa syntyy siis vispikermasta kuohukermaa enemmän.
googleta hyvä ihminen