Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torin yökyselijät

Vierailija
17.01.2022 |

Tori.fi:ssä tai vastaavalla myyntipalstalla tuotteista tulee usein kyselyjä selvästi nukkumaanmenoajan jälkeen. Näistä kyselijöistä ei koskaan kuulu enää mitään, vaikka heille vastaakin. Oletko sinä yökyselijä, kerro mikä juttu se on, mitä päässä liikkuu? Tai onko joku saanut kaupat aikaiseksi kyselystä, joka tulee klo 22 jälkeen?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen huvikseni kaikenlaista kun en saa unta.

Vierailija
2/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselen huvikseni kaikenlaista kun en saa unta.

Kysele vain ihan itseltäsi kannattaako valvoa yöt ja häiritä muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin on lasten nukkumaanmenoaika ja itsellä aikaa vihdoin keskittyä nettiostoksiin. Seuraavana iltana sitten luen vastauksesi ja ilmoitan otanko.

Vierailija
4/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilahtaako sun puhelin aina kun sähköpostiin tai torisovellukseen tai mihin ikinä tulee joku viesti vai miksi häiritsee? Suosittelisin, että poistat puhelimesta kaikki turhat hälytykset ja laitat puhelimen yöksi äänettömälle.

Itse en torissa vietittele, mutta joskus johonkin Whatsapp-keskusteluun tulee vastattua myöhäänkin, ja sitten vasta tulee mieleen, että toivottavasti kukaan ei nyt herännyt viestiin. Itselläni on puhelin aina yöllä äänettömällä, niin ei aina tule mieleen, että kaikilla muilla ei välttämättä ole.

Vierailija
5/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No silloin on lasten nukkumaanmenoaika ja itsellä aikaa vihdoin keskittyä nettiostoksiin. Seuraavana iltana sitten luen vastauksesi ja ilmoitan otanko.

Eli jos et 'ota', et viestitä mitään? Niitäkö nämä sitten ovat, näitä 'ilmoitan otanko' -tyyppejä?

Vierailija
6/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä vaan nyt on vähän erilaisia vuorokausirytmejä, en ymmärrä mikä tuossa on niin ihmeellistä vaikka se kysely tulisi mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Ei vaikuta kauppoihin.

Vierailija
7/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilahtaako sun puhelin aina kun sähköpostiin tai torisovellukseen tai mihin ikinä tulee joku viesti vai miksi häiritsee? Suosittelisin, että poistat puhelimesta kaikki turhat hälytykset ja laitat puhelimen yöksi äänettömälle.

Itse en torissa vietittele, mutta joskus johonkin Whatsapp-keskusteluun tulee vastattua myöhäänkin, ja sitten vasta tulee mieleen, että toivottavasti kukaan ei nyt herännyt viestiin. Itselläni on puhelin aina yöllä äänettömällä, niin ei aina tule mieleen, että kaikilla muilla ei välttämättä ole.

AP:n ongelma näytti olevan se, että "yökyselijä" ei enää vastaile mitään, jos hänen yölliseen kyselyynsä vastaa. Ei AP sanonut häiriintyvänsä noista kyselyistä.

En enää ihmettele sitä, miksi opettajat ovat huolissaan suomalaisten lukutaidosta.

Vierailija
8/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänettömällä on mullakin ja aamupalapöydässä sitten niihin vstailen. Mutta koskaan niistä ei kuulu mitään takaisin. Ei edes kohteliasta, 'kiitos tiedosta, mutta ei tällä kertaa'. Päiväsaikaan kyselevät vastaavat yleensä normaalien tapojen mukaisesti.

Vierailija
9/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa aloittajalla olla se unettomuusongelma, kun pitää vahtia puhelinta.

Vierailija
10/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko joku joskus saanut vastauksen, tai peräti kaupat, 'yökyselijältä'?

Vierailija
11/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa aloittajalla olla se unettomuusongelma, kun pitää vahtia puhelinta.

Eiiihhh... Lue nyt se aloitus uudestaan. Ei sanallakaan valiteta mistää puhelimen kilahtelusta.

Vierailija
12/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökyselijältä kannattaa itseltään kysellä kaikkea tyhmää. Siinäpähän aika menee rattoisasti.

Vierailija
13/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen nettiostoja pääasiassa vain öisin.

Olen joskus laittanut hämäriin aikoihin viestejä torimyyjille. Yhden kerran muistan, että joku jopa vastasi minulle takaisin keskellä yötä.

Yleensä kyllä en välttämättä kehtaa laittaa viestiä yöllä vaan olen valvonut vaikka sitten aamu kuuteen.

Vaikka toisaalta ihmisillä on erilaisia päivärytmejä. Ja itselleni on ihan sama mihin aikaan niitä viestejä tulee.

Vierailija
14/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökyselijät on pitkäaikaistyöttömiä vuokralla asuvia, joilla ei ole mitään hajua kellonajoista, eikä välttämättä osaa sanoa, mikä kuukausi nyt on.

Vierailija
15/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo hieman kyseenalasta, jos henkilö aktivoituu selkeästi yöaikaan. Kertoo elämänhallintaongelmista.

Vierailija
16/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo hieman kyseenalasta, jos henkilö aktivoituu selkeästi yöaikaan. Kertoo elämänhallintaongelmista.

Klo 22-23 nyt ei ole mitään erityisen ihmeellistä, mutta jos viesti on lähetetty joskus aamuyöllä niin siitä tulee kyllä juuri tuo ajatus mieleen.

Vierailija
17/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yöllä kyseleminen ole aloittajan ongelma, vaan se, etteivät yökyselijät palaa enää asiaan. Jokainen saa viestitellä koska haluaa, siksi kännykät ovat yöllä äänettömällä.

Vierailija
18/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus laittanut hämäriin aikoihin viestejä torimyyjille. Yhden kerran muistan, että joku jopa vastasi minulle takaisin keskellä yötä.

Yleensä kyllä en välttämättä kehtaa laittaa viestiä yöllä vaan olen valvonut vaikka sitten aamu kuuteen.

Vaikka toisaalta ihmisillä on erilaisia päivärytmejä. Ja itselleni on ihan sama mihin aikaan niitä viestejä tulee.

Mutta vastaatko aina kohteliaasti, kun 'torimyyjä' vastaa sinun kysymykseesi?

Vierailija
19/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä ovat kadonneet, jotka ovat kyselleet yöllä jostain tavarasta, en tiedä miksi. Mieleeni on tullut, että ehkä tekevät vuorotyötä ja sitten asia unohtuu ja kun muistavat, eivät enää kehtaa laittaa mitään kun aikaa mennyt niin paljon. 

Muutama on kylälä ollut aivan selvästi humalassa, en usko että kukaan voi kirjoittaa sellaista mongerrusta slevinpäin, vaikka olisi miten huono ulosanti.

Yhden kanssa olen päässyt kauppoihin asti myyjänä, ostajana useammankin kerran. En ajattele näistä sen enemää kuin niistä "päiväkatoilijoistakaan", heillä vain on erilainen päiväkausirytmi.

Vierailija
20/32 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vastaatko aina kohteliaasti, kun 'torimyyjä' vastaa sinun kysymykseesi?

Kyllä kai? Otan yhteyttä torimyyjään vain jos olen oikeasti ostamassa jotain. Harvemmin oikeastaan edes kysyn mitään. Yleensä laitan vain, että ”voisin tämän ostaa” tms.

Joskus myyjä on ilmoittanut, että tavara on jo myyty, niin semmoisiin viesteihin on varmaan turha vastata enää takaisin.