4 minuutin kananmunat on hyviä, namm nam.! Miten joku voi syödä 7-8 min munia. Ihan puisevia ja epäterveellisiä
Keltuaisen pitää olla löysää, mutta valkuaisen juuri ja juuri kiinteytynyttä.
Kommentit (35)
Mä olen kultaisen keskitien kannattaja, sellainen 5 minuutin muna on hyvä. Keltuainen ei ole enää ihan valuva, mutta ei vielä täysin kiinteäkään. Toki, jos haluaisin laittaa kananmunaa leivän päälle, sitten sen pitäsi olla ihan kiinteäksi keitetty, mutta ei nyt kuiva kuitenkaan.
Minäkään en ymmärrä tuota epäterveellisyyskommenttia kyllä. Joku lähde olisi kiva saada tuolle kolesteroliväitteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kanamunasta tulee epäterveellinen 4min. jälkeen?
Keltuainen ei saa kovettua, sen kolesteroli muuntuu haitalliseen muotoon
Raaka kananmuna taas aiheuttaa aina salmonellan.
Löysä keltuainen on oksettava. Mä keitän kananmunia aina 13 minuuttia, siten tulee tarpeeksi ”tiukkaa” ja kuivaa.
Mä syön vain tuhatvuotisia munia.
Hyi hele.. Oksennus meinaa tulla ajatuksestakin alle kymmenen minuutin munan syömisestä. Kananmunat meinaa muutenkin kuvottaa, syön todella harvoin, mutta jos se olisi vielä löysää sisuksista niin hyi yööökss...
10 min siitä kun alkaa kiehumaan, niin tulee just sopiva leivän päälle viipaloitavaksi,
Vierailija kirjoitti:
Miten siitä tulee kovana epäterveellinen. Omat munani keitän 11 minuuttia, eihän se muuten pysy viipaleina leivän päällä.
Mikä pakko laittaa viipaleina leivänpäälle? Itse syön 3.5 min munat leivän kanssa.
Oksennettua keltuaista lautasella. Nami nami.
Ylikypsä, kuiva keltuainen tarttuu kitalakeen => oksettaa! Löysän ja keskikovan välille keitetty on juuri sopiva.
Makuasia.
Minä syön kanamunan puuron lisäksi aamulla, koska en jaksa enkä tarvitse enää leipää puuron jälkeen. Siksi syön kanamunan lusikalla ja se pitää olla juuri niin kuin ap kirjoitti, valkuainen hyytynyt, mutta keltuainen juokseva.
Keitetyt munat haisee paskalle >P
Kananmunia on erikokoisia. Eivät ne tietenkään voi kypsyä samassa ajassa jos muna painaa 40 g tai 60 g.
Jokainen keittäköön - ja paistakoon munansa mieleisekseen.
En jaksa keittää munia niin valmistan mikrossa. Minuutissa valmistuu herkullinen muna 😋