Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valakaa minuun voimaa erota

Vierailija
15.05.2015 |

Mies ei osallistu mihinkään kotitöihin ja lapsen hoitoonkin vain silloin jos pyydän/käsken monta kertaa, jos silloinkaan. Vapaa-aikanaan juo, pelaa ja nukkuu kuin poikamies konsanaan.

Hän käyttäytyy kaiken kaikkiaan törkeästi minua ja varsinkin lasta kohtaan. Silloin harvoin kun hoitaa lasta, niin makaa vaan sängyssä pelaamassa kännykällä ja sanoo, että hyvin se touhuaa yksinään. Lähes koko koko kotonaoloaikansa hän käyttää tietokoneella lorvien, eikä lähes koskaan leiki oma-aloitteisesti lapsen kanssa.

Hän, väärinymmärretty mies, on kuitenkin sitä mieltä, että valitan turhasta. Tänään sain kuulla mm. etten saa olla vihainen hänelle. En saa? Mitä vittua, jos ukko luulee, että hän työssäkäynnillään lunastaa ympärivuorokautisen kodin- ja lapsenhoitajan joka mukisematta hoitaa kaiken kotiin ja lapseen liittyvän, niin ihan turhaanko olen hänelle vihainen. Sanoin tänään, että on aikalailla ihan sama onko hän täällä kotona, vaiko esim harrastuksessaan, koska kyllä tuohon koneelle voin laittaa vaikka tyynyn möllöttämään. Tyynystä kuitenkin tulisi vähemmän siivottavaa eikä tarvitsisi vaatia koko ajan johonkin osallistumista kuin kiukkuiselta teiniltä.

Valakaa muhun voimaa erota. Mitä järkeä on jatkaa tällaista, ei ole kenenkään edun mukaista.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa!

Vierailija
2/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on? Miten sun taloudellinen tilanne olisi eron jälkeen? Pärjäätkö yh:na? Onko sulla tukiverkkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuitenkin niin nynny eroamaan kuvitellessani, että on parempi asua yhdessä kun voin edes joskus saada apua lapsenhoitoon ja ainakin kaupassakäynti on helpompaa kun ei tarvitse ostoksia yksinään kanniskella.

Vierailija
4/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:13"]Oon kuitenkin niin nynny eroamaan kuvitellessani, että on parempi asua yhdessä kun voin edes joskus saada apua lapsenhoitoon ja ainakin kaupassakäynti on helpompaa kun ei tarvitse ostoksia yksinään kanniskella.
[/quote]

Et saa tällä hetkellä apua lastenhoitoon, päinvastoin joudut tekemään ylimääräistä mikä on kaikki pois lastenhoidosta. Kaupassa käynti on helpompaa eron jälkeen kun äijälle ei tarvitse kantaa ruokaa kaupasta. Mies ei välitä sinusta eikä lapsesta. Jos välittäisi, niin näyttäisi sen teoillaan. Et tule katumaan eroa, vaan tulet tuntemaan olosi kevyeksi.

Vierailija
5/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:12"]Minkä ikäinen lapsi on? Miten sun taloudellinen tilanne olisi eron jälkeen? Pärjäätkö yh:na? Onko sulla tukiverkkoa?
[/quote]

Lapsi on alle 1v. Taloudellinen tilanne olisi heikko, olen kotihoidon tuella. On se heikko nytkin, mutta suurin syy siihen on miehen nuorena kerryttämät velat joista koko perhe saa kärsiä. Työpaikallani on tällä hetkellä yt:t, joten paluu (surkeapalkkaiseen) työhöni, ei ole mikään varma nakki. Ajattelin, että kestäisin tätä paskaa, kunnes saan vaihdettua alaa ja valmistuttuani eroaisin, mutta en taida päästä edes pääsykokeisiin tänä vuonna, joten...

YH:na pärjäisin varmasti, sitähän minä olen nytkin käytännössä. Eron jälkeen olisi vaan tuo isompi "lapsi" pois hoidettavien listalta. Tukiverkkoa ei ole kovinkaan paljoa.

Vierailija
6/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te menette ja hankitte tuollaisen miehen kanssa lapsen? Ei se laiskamato siitä muutu, vaikka sen lapsen tekee.

Vierailija
7/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei C'mon. Ryhdistäydy. Suomesa Nainen saa kaiken erossa. Sulla ei ooo mitään hätää. Ei mitään. Luota muhun. Mä oon eron käynyt mies. Koulutettu. ÄÖ yli 200. Hyvä isä. Ei mitään saumaa. 

Ota ero. Kerää elarit ja haistata pitkät sun riippukeinumiehelle. Vaikka Sipilä ja Stub parhaansa yritää, meillä on vielä sen verran kansallista varallisuutta jolla maksaa sosiaalitantat sun miehen kimppuun.

Vierailija
8/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:25"]Miksi te menette ja hankitte tuollaisen miehen kanssa lapsen? Ei se laiskamato siitä muutu, vaikka sen lapsen tekee.
[/quote]

Tää laiskamato itse halusi lasta! Ruikutti monta vuotta. Minä jo silloin sanoin, että joudun kuitenkin kaiken hoitamaan yksin enkä saa apua. Ja oikeassa olin, ei pitäisi koskaan luottaa kehenkään.

Ennen lapsen hankintaa ehdotin kirjallista sopimusta, jossa hän lupaa, että osallistuu lapsen hoitoon. Hän vaan nauroi, että totta kai osallistuu, sehän on itsestäänselvyys!

Lopulta olin niin hyväuskoinen hölmö, että luovuin tuosta ideasta. Eihän se sopimus olisi mitään taannut, mutta olisipa voinut heilutella sopimuslappua naaman edessä.

Ai niin, ja kyseessä ei ole mikään teinipoika, vaan yli 30v "aikuinen mies".

Vierailija
9/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 01:26"]Hei C'mon. Ryhdistäydy. Suomesa Nainen saa kaiken erossa. Sulla ei ooo mitään hätää. Ei mitään. Luota muhun. Mä oon eron käynyt mies. Koulutettu. ÄÖ yli 200. Hyvä isä. Ei mitään saumaa. 

Ota ero. Kerää elarit ja haistata pitkät sun riippukeinumiehelle. Vaikka Sipilä ja Stub parhaansa yritää, meillä on vielä sen verran kansallista varallisuutta jolla maksaa sosiaalitantat sun miehen kimppuun.
[/quote]

ÄÖ , eli älykkyysösämäärä, yli 200? :D jostain syystä sun neuvot ei oo ehkä niitä, joihin luottaisin. Kiitos kuitenkin älykkäästä tekstistäsi.

Vierailija
10/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:04"]

Mitä järkeä on jatkaa tällaista, ei ole kenenkään edun mukaista.

[/quote]

No kerropa sinä meille, miksi olet tähän saakka pitänyt täysihoitolaa miehellesi? Kerro, mikä voisikaan olla huonommin kuin nyt, kun eroaisitte.
[/quote]

En tiedä itsekään. Se on mennyt täyshoitolaksi pikkuhiljaa.

Olen sellainen ihminen, että suhteen alussa minulla on vähän liiankin vaaleanpunaiset lasit silmillä ja en osannut tehdä tarvittavia päätelmiä esimerkiksi hänen silloisesta poikamiesboksistaan. Se oli kuin sikolätti. Olisi pitänyt tajuta, ettei sellaista ihmistä saa siivoamaan (tai tekemään mitään muutakaan) kirveelläkään. Turhahan se on nyt rutista kun paskat on jo housussa.

Jos eroaisimme, niin asiat tuskin olisivat minulla yhtään sen huonommalla tolalla kuin nytkään, päin vastoin. Miehelläni puolestaan koittaisi rankat ajat velkojensa ja elatusmaksujen kanssa.

Vierailija
11/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvon varvon tuoreeks terveeks, tulevaks vuodeks, lapset mulle, ero sulle.

Vierailija
12/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näet itsesi 10 vuoden päästä? Olisiko mahdollista, että nyt elätte jotain matalalentokautta, mutta 10 vuoden päästä olisit onnellinen tuon miehen kanssa? Vai ahdistutko ajatuksesta, että vielä 10 vuoden päästä joutuisit häntä katselemaan? Jos vastaus jälkimmäiseen on kyllä, niin miksi pitkittämään asiaa. Eroa. Tee kaikki järjestelyt ja hoida asia. Tässä vaiheessa on ehkä vielä mahdollisuus, että mies havahtuu, että hän on todella menettämässä sinut, ja saattaa kyetä muuttumaan, mutta ellei, niin ainakin sulla on sitten käytännön asiat mietittynä. En tarkoita että siis uhkailet erolla, että nyt jos et muutu niin sitten eroan, vaan asennoidu jo siihen eroon. Koska suurella todennäköisyydellä mies ei tule muuttumaan. Enkä oikein tiedä, mitä sellaista mies voisi siinäkään kohtaa sanoa, jolla olisi mitään väliä. "Hei kulta, nyt mä lupaan osallistua" - tämänhän hän on luvannut jo aiemmin. Ehkä perun tuon aiemmin kirjoittamani, että mies voi muuttua, hänellä lienee ollut tarpeeksi mahdollisuuksia osoittaa halunsa osallistua, mutta kun ei osallistu, niin mitäpä sellaisella tekee.

Ja vaikka asiat ovat varmasti hankalampia yksinhuoltajana, niin usko pois, elämä on kuitenkin jollain tapaa helpompaa, kun ei ole siellä sohvan pohjalla vätystä, jolta edes teoriassa toivoisi apua. Kaikki on yksin sun vastuulla, sun järjesteltävissä eikä tule mitään pettymyksiä eikä yllättäviä tekijöitä. Sinä voit organisoida arkenne juuri niin sujuvaksi kuin mahdollista.

Tsemppiä sulle. Ehkä voisit väläytellä vielä jotain pariterapiakorttia, voit sitten ainakin lapselle todeta, että sinä yritit, mutta yhden yrittäminen ei riittänyt.

Vierailija
13/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:27"]Minulle tuli myös ensin mieleen että oletko varma että tunsit miehen kunnolla/oikeasti ennen kuin teitte lapsen? Ainakin pitäisi hälytyskellot soida jos miehen motivaatio on ylipäätänsä noin "korkealla". Mutta ei kai tässä vaiheessa jää vaihtoehdoksi kuin erota tai kestää tilanne.
[/quote]

Kyllä uskoin tuntevani. Olin väärässä. Hän on paljastunut kusipäisemmäksi kuin oletinkaan. Tiesin kyllä, että hän on hankala ihminen ja kouluaikoinaankin oli erittäin ongelmallinen.

Mutta kun... Tyhmähän minä olin kun luulin, että hänen vimmattu vauvakuumeensa olisi tarkoittanut, että hän haluaisi huolehtia lapsesta. Raskausaikana hän käyttäytyi erittäin törkeästi minua kohtaan. Lapsen syntymän jälkeen olin erittäin kipeänä pitkään, eikä hän laittanut tikkuakaan ristiin.

Vierailija
14/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:04"]

Mitä järkeä on jatkaa tällaista, ei ole kenenkään edun mukaista.

[/quote]

No kerropa sinä meille, miksi olet tähän saakka pitänyt täysihoitolaa miehellesi? Kerro, mikä voisikaan olla huonommin kuin nyt, kun eroaisitte.

Vierailija
15/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ei voi muuttaa! Tyydy tilanteeseen tai eroa.

Opiskelupaikkaa ei taatusti tuu jos olet jo valmistunut jostain. Nykyinen opiskelijatakuu tähtää käytännössä nimenomaan siihen että vain tuoreet ysiluokalta valmistuneet saa opiskelupaikan. Jos sulla on tutkinto jo ennestään tai opiskelut kesken, oot tosi heikoilla. Mutta jos tulosi ei riitä, sossusta saat tukea, ja ne maksaa elatusmaksun, jos mies ei sitä tee.

Vierailija
16/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:48"]Toista ei voi muuttaa! Tyydy tilanteeseen tai eroa.

Opiskelupaikkaa ei taatusti tuu jos olet jo valmistunut jostain. Nykyinen opiskelijatakuu tähtää käytännössä nimenomaan siihen että vain tuoreet ysiluokalta valmistuneet saa opiskelupaikan. Jos sulla on tutkinto jo ennestään tai opiskelut kesken, oot tosi heikoilla. Mutta jos tulosi ei riitä, sossusta saat tukea, ja ne maksaa elatusmaksun, jos mies ei sitä tee.
[/quote]

Hain ammattikorkeaan. Sinne ei vissiin ysiluokalta valmistuneita oteta.
Minulla on ammatillisia perustutkintoja pari kappaletta huonosti työllistäviltä ja heikosti palkatuilta aloilta. Typeriä valintoja nekin aikanaan.

Jos minä en opiskelemaan pääse, niin sillä ei kyllä ole mitään tekemistä ysiluokkalaisten kanssa.

Vierailija
17/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:27"]Virvon varvon tuoreeks terveeks, tulevaks vuodeks, lapset mulle, ero sulle.
[/quote]

Pääsiäinen meni jo. Mee muualle virpomaan.

Vierailija
18/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:48"]Toista ei voi muuttaa! Tyydy tilanteeseen tai eroa. Opiskelupaikkaa ei taatusti tuu jos olet jo valmistunut jostain. Nykyinen opiskelijatakuu tähtää käytännössä nimenomaan siihen että vain tuoreet ysiluokalta valmistuneet saa opiskelupaikan. Jos sulla on tutkinto jo ennestään tai opiskelut kesken, oot tosi heikoilla. Mutta jos tulosi ei riitä, sossusta saat tukea, ja ne maksaa elatusmaksun, jos mies ei sitä tee. [/quote] Hain ammattikorkeaan. Sinne ei vissiin ysiluokalta valmistuneita oteta. Minulla on ammatillisia perustutkintoja pari kappaletta huonosti työllistäviltä ja heikosti palkatuilta aloilta. Typeriä valintoja nekin aikanaan. Jos minä en opiskelemaan pääse, niin sillä ei kyllä ole mitään tekemistä ysiluokkalaisten kanssa.

[/quote]

Mun lapsi yritti vaihtaa alaa. Ei onnistunut, koska ysiluokkalaiset saa pääsykokeissa niin paljon nykyään ylimääräisiä pisteitä, et pitäis olla ala, jonne kukaan muu ei halua mennä opiskelemaan. Ei auttanut hyvät pääsykoepisteet eikä todistukset. Tämä on muuttunut. On vasta pari vuotta ollut käytössä.

Vierailija
19/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:48"]Toista ei voi muuttaa! Tyydy tilanteeseen tai eroa. Opiskelupaikkaa ei taatusti tuu jos olet jo valmistunut jostain. Nykyinen opiskelijatakuu tähtää käytännössä nimenomaan siihen että vain tuoreet ysiluokalta valmistuneet saa opiskelupaikan. Jos sulla on tutkinto jo ennestään tai opiskelut kesken, oot tosi heikoilla. Mutta jos tulosi ei riitä, sossusta saat tukea, ja ne maksaa elatusmaksun, jos mies ei sitä tee. [/quote] Hain ammattikorkeaan. Sinne ei vissiin ysiluokalta valmistuneita oteta. Minulla on ammatillisia perustutkintoja pari kappaletta huonosti työllistäviltä ja heikosti palkatuilta aloilta. Typeriä valintoja nekin aikanaan. Jos minä en opiskelemaan pääse, niin sillä ei kyllä ole mitään tekemistä ysiluokkalaisten kanssa.

[/quote]

Mun lapsi yritti vaihtaa alaa. Ei onnistunut, koska ysiluokkalaiset saa pääsykokeissa niin paljon nykyään ylimääräisiä pisteitä, et pitäis olla ala, jonne kukaan muu ei halua mennä opiskelemaan. Ei auttanut hyvät pääsykoepisteet eikä todistukset. Tämä on muuttunut. On vasta pari vuotta ollut käytössä.
[/quote]

Voi jestas sä olet tyhmä. Ysiluokkalaiset ja ammattikorkeaan tai yliopistoon pyrkivät EIVÄT kilpaile keskenään samoista opiskelupaikoista. Vai ootko kuullu ysiluokkalaisesta, joka meni suoraan peruskoulusta lääkikseen, eikä käynyt siinä välissä mitään koulua?

Vierailija
20/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä