Kokemuksia kitkakengistä?
Kehu / hauku omiasi ja tuo esille näkökulmia, joita hankittaessa olisi hyvä hoksata. Vaivasenluukin on eli leveälestinen pitäisi olla. Talven kävelylenkille kenkiä olen siis hakemassa ja pääkaupunkiseudun liukkaassa talvessa pääasiassa kaduilla ulkoilen.
Nastakengät varmaan olisi parhaat jäälle, mutta kitkakengöt muuten kuulostaa ominaisuuksiltaan paremmalta kompromissiratkaisultam joten nyt kokemuksia siis kitkakengistä!
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Samat lenkkarit kesät talvet, ei oo tarvinnut kitkoja eikä nastoja.
Kova jätkä oot.
Minulla on Lowan kengät. Pitää hyvin lumella mutta peilijäällä pitää olla varovainen. Ovat myös todella mukavat ja lämpimät jalassa.
Minulla on Haltin kitkakengät. Ovat hyvät kun lämpötila pakkasen puolella, mutta kun tulee suojakelit ja jäiset kadut märkiä, niin nastakengät ehdottomasti parhaat.
Vierailija kirjoitti:
Kitkat ei pidä jäällä, nastat paremmat
Paskanmarjat. Kyllä pitää, meidän firmassa ei talvikengiksi nastoja oteta, kaikilla Sievin kitkapohjat. Toki hintaa niillä on sen 300€ nurkilla. Kaikki ovat kehuneet.
Omat vanhat Merrelin kitkapohjaiset toimi talven tai kaksi, sitten alkoi luistaa. Kolmantena talvena kaaduin, löin pääni ja sain aivotärähdyksen. Sen jälkeen en ole niihin luottanut yhtään.
Juuri kitka- tai nastakenkien ostoksille lähdössä. Olin ajatellut kitkoja, kun asun pääkaupunkiseudulla, kuljen myös bussilla, ratikalla ja metrolla, menen kauppaan ja asioin kauppakeskuksessa..asun jyrkällä rinnekadulla, joten liikkumisen haasteita riittää.
Eikä tasapainokaan ole enää kummoinen, kun ikää on hieman kertynyt.
Suurin osa pitää nastoja parempana, mitä sanoo yleensä kaupungissa liikkujat?
Icebugin pohjista tulee nastojen kohdista vesi läpi.
Samat lenkkarit kesät talvet, ei oo tarvinnut kitkoja eikä nastoja.