Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitto neuvolaan vai terveyskeskukseen aamulla?

Vierailija
14.05.2015 |

2-vuotiaalla on ukkovarpaan kynnen vierestä ihan punainen ja vähän turvonnut (tulehtuneen näköinen). Itselläni on joskus ollut samalla lailla jos on kynsi päässyt vähän hankaamaan siihen nahkaan mutta se on ollut saakelin kipeä. Tämä lapseni varvas ei ainakaan kovin kipeältä vaikuta kun painelin vähän sitä sormella ja kysyin onko pipi. Toisen jalan varvas on ihan normaali. Olen kynnet aina leikannut suoraan vaakatasossa juuri ettei kasvaisi vain se kynsi ihon sisään.

Eilen illalla tämän jo huomasin eikä ole lähtenyt paranemaan itsekseen. Ajattelin soittaa aamulla neuvolaan, käskeehän ne sieltä varata ajan sitten terveyskeskukseen. Vai oletteko sitä mieltä että suoraan terkkariin? Ja onko kenenkään lapsilla tai itsellään ollut samanlaista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsivallin tulehdus, mulla on ollut monta kertaa. Hoitokeinoista paras on se, että varvasta huuhdellaan juoksevalla vedellä useita kertoja (väh. 4 krt) päivässä. Kerran oon joutunut syömään ab-kuurinkin, mutta muulloin on joka kerta lähtenyt vedellä. Onneksi ei enää tule!

Vierailija
2/4 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi soittaa mihinkään? Jos olet eilen huomannut. Ei se päivässä parane. Tuskin terkkarissa/neuvolassa sille mitään tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskukseen minä soittaisin.
Mun veljellä oli lapsena: pottuvarpaan kynsi oli kasvanut jotenkin "sisäänpäin" ja leikattiin lääkärin toimesta se kynsi ihon alta.

Vierailija
4/4 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ensin hoitaa Bacibactilla (antibioottivoide). Sitten yhteys terveyskeskukseen, jos ei parane kotikonstein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme