Alushousut ja vuodevaatteet samalla koneellisella
Olen aina pessyt alushousut ja vuodevaatteet tyynyliinoja myöten samalla koneellisella, kuudessakympissä. Nyt rupesin ajattelemaan et onko vähän ällöä, ja kuoleeko kaikki bakteerit? Miten muut, pesettekö samalla koneellisella? Mulla tulee vähän pyykkiä kun sinkku, ja jos alushousut pitäis pestä erikseen en ikinä sais 8kg konetta täyteen....
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö ihan oikeasti samalla koneella?! Mulla on ainakin oma kone alusvaatteille ja toinen kone muulle pyykille. Tuntuu jotenkin perverssiltä, jos samalla koneella pesisin.
Joo, ja sitten myöskään vasemman ja oikean jalan sukkia ei saa missään tapauksessa pestä samassa koneellisessa.
Jos koneessa pesee naisten hepeneitä niin pitää teipata mustalla
teipillä koneen ikkunaluukku niin ettei mitään näy
sillä jos sieltä mummonpöksyt vilahtaa niin niitten näkemisestä
voi mennä seksuaaliseen kiihotustilaan ja
joutuu käristymään helvetin tulijärvessä iankaikkisesta iankaikkiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos koneessa pesee naisten hepeneitä niin pitää teipata mustalla
teipillä koneen ikkunaluukku niin ettei mitään näy
sillä jos sieltä mummonpöksyt vilahtaa niin niitten näkemisestä
voi mennä seksuaaliseen kiihotustilaan ja
joutuu käristymään helvetin tulijärvessä iankaikkisesta iankaikkiseen.
Niinkö teillä? Onneks täällä stadissa ei tartte. Ja onneks voi kysyä neuvoa kun ei ole mikään kotitalousnero, vaan ts. uusavuton.
Mut kysymällä oppii. Voimaa ja valoa.
Ap
Kai koneessasi on ohjelma myös puolikkaalle koneelliselle niin ei tarvitse odotella sitä 8 kiloa kakkasia alkkareita pesuun XD
Vierailija kirjoitti:
Meillä voi joskus olla esim tiskirättejä, lakanoita, pyyhkeitä ja alushousuja yhtä aikaa 60 asteen pesussa, hui kamala. Kukaan ei ole tosin vielä kuollut.
Tiskaako joku vielä nykyaikanakin jollain rätillä? Meillä on tiskikone, jolla suurin osa astioista tiskataan. Loput tiskataan tiskiharjalla.
P.S. Mikrokuituluutut suositellaan pestävän erillään muusta pyykistä, ettei niihin tartu sitä muun pyykin nukkaa. Jos mikrokuidut peittyvät puuvillan nukkaan, sen luutun ominaisuudet heikkenevät.
Meidän 9kg elektrolux tai joku punnitsee pyykin, ei tartte aina pestä täysiä koneellisia. Tosin toi on aika teoreettinen toiminto, koska meitä on 6 henkeä, ei ole juuri ollut tarvetta.
Pesen kaikki villasukat 40 asteen villapesussa ja sen jälkeen laitan erikseen vielä 1400 kierroksen linkouksen (sitä ei voi valita suoraan tuohon ohjelmaan).
Pesen kaikki vaatteet värin mukaan lajiteltuna 40 asteessa, joskus jos on jotain oikein likaista (esimerkiksi oksennusta tai autoremppahaalarit) niin 60 astetta. Ja tarkoitan siis kaikki vaatteet samassa koneellisessa, sukat, alusvaatteet, farkut, collarit. Kaikki lakanat, pyyhkeet, tiskirätit, kestositeet pesen samassa koneellisessa 90 asteessa+lisähuuhteluohjelma.
Kellään ei ole tulehduksia, ei iho-ongelmia eikä hajuhaittoja.
Vierailija kirjoitti:
Pussilakana pitää pestä erikseen, koska se syö muut pyykit ja tekee möykyn, joka saa lingotessa koneen liikkumaan ympäri kämppää
WAU! Olisihan se vinkeetä, jos meidän pyykkikone avaisi ovet, kiipeisi portaat ylös alakerrasta keittiöön, tekisi kunniakierroksen olohuoneen ja tyttären makuuhuoneen kautta, ja painelisi yläkertaan johdot ja letkut perässään kolisten.
Molemmat tulee ihoa vasten. Joten missä ongelma?
Täällä kans yksi koka pesee alusvaatteet ja lakanapyykin samassa koneessa lisäksi vielä keittiöpyyhkeiden kanssa. Kyllä 60 astetta riittää kakka ja menkkatahroihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä voi joskus olla esim tiskirättejä, lakanoita, pyyhkeitä ja alushousuja yhtä aikaa 60 asteen pesussa, hui kamala. Kukaan ei ole tosin vielä kuollut.
Tiskaako joku vielä nykyaikanakin jollain rätillä? Meillä on tiskikone, jolla suurin osa astioista tiskataan. Loput tiskataan tiskiharjalla.
P.S. Mikrokuituluutut suositellaan pestävän erillään muusta pyykistä, ettei niihin tartu sitä muun pyykin nukkaa. Jos mikrokuidut peittyvät puuvillan nukkaan, sen luutun ominaisuudet heikkenevät.
Kiitos saivartelusta. Tiskaan tiskiharjalla, pöydät yms pyyhin yleiskielisesti tiskirätillä, viralliselta nimeltäön sieniliinalla, joka ei muuten ole mikrokuituliina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän ainakin tiskirättiä tiskipöydän ja ruokapöydän pyyhintään. En sillä tiskaa mutta silti sanon sitä tiskirätiksi.
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö ihan oikeasti samalla koneella?! Mulla on ainakin oma kone alusvaatteille ja toinen kone muulle pyykille. Tuntuu jotenkin perverssiltä, jos samalla koneella pesisin.
Minulla on vain yksi pesukone. Ei ole alusvaatekonetta erikseen. :(
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja sitten myöskään vasemman ja oikean jalan sukkia ei saa missään tapauksessa pestä samassa koneellisessa.
Siis kuka pesee vaatteita. Mä heitän käytön jälkeen roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän ainakin tiskirättiä tiskipöydän ja ruokapöydän pyyhintään. En sillä tiskaa mutta silti sanon sitä tiskirätiksi.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans yksi koka pesee alusvaatteet ja lakanapyykin samassa koneessa lisäksi vielä keittiöpyyhkeiden kanssa. Kyllä 60 astetta riittää kakka ja menkkatahroihin.
Veri lähtee KYLMÄLLÄ vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veri lähtee KYLMÄLLÄ vedellä.
Riippuu kuinka aikaisin pääsee housujaan pesemään. Alkupesun voi kyllä tuoreeltaan tehdä KYLMÄLLÄ vedellä ja saada tahrat kokonaan pois ja sitten myöhemmin laittaa sinne 60 asteeseen.
Monesti tahrat on niin vanhoja, että kyllä mulla on alushousuissa menkkatahra jos toinenkin. Siksi suosin samoja muutamia housuja menkkojen aikaan. Kyllä ne on silti konepesun jälkeen puhtaita vaikka jälki jääkin.
Pesen itseni pesukoneessa, vaatteet päällä. Tulee pestyä sekä iho että vaatteet kerralla, säästän. Lämpötilana tosin vain 40, kun ei iho kestä kovempaa. Ja pikaohjelma, etten huku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen kuukupin tiskikoneessa
Mies teki sillä joskus muffinseja, kun ei tiennyt mikä se on
Höpöhöpö, miten sillä muka mitään muffinsseja tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki bakteerit ei todellakaan kuole 60 asteessa. Ei edes sadassa. Mutta ei se haitaa, on ihan normaalia että kaikkialla ympärillämme on bakteereja. Suurin osa on harmittomia. Ne lakanatkin muuttuu heti entistä saastaisemmiksi kun niihin kömmit ekaa kertaa.
Rohkeasti kaikki samaan koneeseen vaan.
Mikä bakteeri tai ylipäänsä mikä eliö selviää siitä, että sen sisälämpötila nousee useiksi minuuteiksi sataan celsius-asteeseen?
Mies teki sillä joskus muffinseja, kun ei tiennyt mikä se on