Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö muita jatkuva älypuhelimen käyttö?

Vierailija
16.01.2022 |

Minua surettaa ja kauhistuttaa tämä nykymeininki... Lapset ei enää pysty keskittymään koulussa lukemisen opetteluun, ei kirjoihin, ei mihinkään. Aikuiset ihmiset on päivässä monta tuntia puhelimella, heti kun tulee tyhjä tai tylsä hetki niin puhelin käteen. Mitä se tekee ihmisen hermostolle, keskittymiskyvylle ja pitkäjänteisyydelle pitkällä tähtäimellä? Kaikki tapahtuu nykyään netissä, puhelin on kaikkialla ja kokoajan käytössä. Mielestäni joku somevaikuttajan työ olisi pahin painajainen, kuvata nyt ihan kokoajan omaa elämää someen, ei voi olla kovin rentoutunut olo. Vaikka joskus kävisi kateeksi esim ilmaiset tuotteet yhteistyönä, niin mietin mikä on sen hinta? Aivot ei saa levätä ikinä... Tästä syystä poistuin kaikkialta somesta paitsi täältä, enkä ole katunut hetkeäkään. Kaipaan elämää ennen älypuhelinta. Esim lautapelien pelailua, ulkoilua, kaikkea missä mieli saa oikeasti levätä. Olen huolissani tästä tilanteesta, eikä tämä ole ainakaan parempaan suuntaan menossa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transhumanismin ensiaskeleita.

Vierailija
2/28 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua aiheesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota tullut pohdittua. Siitä on jo vuosia, mutta olin illanvietossa, jossa ikähaitari oli kymmenen vuotta tai enemmän. Vanhempi väki rupatteli, keksi tekemistä ja puuhaili jotain, kun nuoremmat vähän väliä möllöttivät älypuhelimensa ääressä. Nykyään jopa omanikäiset hakevat melkein jatkuvasti jotain puhelimellaan, ja haluavat näyttää niitä minullekin.

Olikin tosi virkistävää tutustua itseäni nuorempaan naiseen, joka ei edes omistanut älypuhelinta, ja hankittuaankin, näin hänen käyttävän sitä vain kerran valokuvan ottamiseen. Ehkä hänkin istuu nykyään nenä ruudussa, mutta jos näin niin se menköön koronan piikkiin.

Vierailija
4/28 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimen käyttö on kriminalisoitava. 5 vuotta kuritushuonetta.

Vierailija
5/28 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee. Pelottaa millaista on tulevaisuudessa.

Vierailija
6/28 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
7/28 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/28 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti/älyttömyyspuhelinriippuvuus alkaa olla varmaan jo vähintään yhtä suuri ongelma kuin alkoholismi. Toiminnallinen riippuvuus, ja todella paha sellainen kun absolutistiksi ei voi nykymaailmassa alkaa netin käytön suhteen.

Vierailija
9/28 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
10/28 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/28 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin aiemmin keskustelun samasta aiheesta. Sain kuulla olevani ylimielinen ja että koen olevani muita parempi, kun en ole somessa ja jatkuvasti kännykällä. Eli toisinsanoen kun osoittaa ongelmakohtia suositussa asiassa, on se väärin. Nykyihmiset ovat paskaa.

Vierailija
12/28 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin aiemmin keskustelun samasta aiheesta. Sain kuulla olevani ylimielinen ja että koen olevani muita parempi, kun en ole somessa ja jatkuvasti kännykällä. Eli toisinsanoen kun osoittaa ongelmakohtia suositussa asiassa, on se väärin. Nykyihmiset ovat paskaa.

Joo sulla vaikutti olevan sama ajatusmaailma ku mulla!

Ap

Vierailija
13/28 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu edes ulkoilemaan tai kahvittelemaan ihmisen kanssa, joka räplää kännykkäänsä kun on minun seurassani. Sanon asiasta kerran ja jos ei kännykkä livahda laukkuun tai taskuun, minun kanssani ei enää tarvitse viettää aikaa.

Vierailija
14/28 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee. Pelottaa millaista on tulevaisuudessa.

En sali kotini henkilö joka käymässä käytää läsnäolessa älypuhelinta. Voi laitaa sen äänetön,jos ei laita osoitan ovea!

Vierailija
15/28 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostu edes ulkoilemaan tai kahvittelemaan ihmisen kanssa, joka räplää kännykkäänsä kun on minun seurassani. Sanon asiasta kerran ja jos ei kännykkä livahda laukkuun tai taskuun, minun kanssani ei enää tarvitse viettää aikaa.

Mahtavaa olen kanssasisi samoilla linjoilla.Kun minut kohdataan joka minä tai älypuhelin? Juuri samaa huomautan asia ja toiste en kohtaa henkilöä.

Vierailija
16/28 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaron lanierilla on hyviä pointteja aiheesta

Vierailija
17/28 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee ainanki ulkopuoliset missä uusavuton liikkuu kun se itse ei ymmärrä mitään.

Vierailija
18/28 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaivaa. Kun kaverien kanssa nähdään niin kaikki räpläävät kännykkäänsä. Töissä tauolla kaikki ovat kännykkä kädessä. Kerran kun olin syömässä niin toisessa pöydässä istui äiti ja poika, molemmat täydessä hiljaisuudessa räpläsivät kännyköitään.

Vierailija
19/28 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia asioita mietin tänään

Vierailija
20/28 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan, tämä näytön tuijottelu aiheuttaa sitä kuuluisaa pahoinvointia ja uupumista, vaikka emme sitä myönnä. Suurin osa on riippuvaisia puhelimesta. En oikein hyväksy sitä jos vaimo tulee töistä kotiin ja on sitten kuulokkeet korvissa ja puhelin kourassa vaikka olen kotona ja kaksi lasta myös. 

Itse viimeisen vuoden aikana vasta rupesin käyttämään nettiä puhelimella, ja viime kuukausien aikana olen huomannut käyttäväni puhelinta liikaa. Olen pahalla tiellä. Tavallaan pari vuotta sitten uuvuinkin kun olin tehnyt monta vuotta pelkkää etätyötä. Teki mieli käytännön hommiin ja vähän sitä on löytynytkin.